Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IsabelvS schreef:Wat ik zelf een beetje raar vindt, is dat je bijvoorbeeld geen capuchon op mag hebben in de klas. Dan zegt ze 'zet nu je pet af!'. Er is zelfs een keer een jongen op de gang gezet omdat hij niet luisterde ofzo. Natuurlijk is een pet geen geloofsovertuiging maar alsnog vind ik dat een beetje krom..
Nessah schreef:@Chaos en Booooo: Voordat je een ander iets "verwijt" kijk eerst naar je zelf.. En dan met name naar jullie spellingZelfs mensen die hier geboren zijn maken nog spelfouten, dus iemand die Frans geeft en hier niet geboren is kan ook een fout maken. Was wat anders als ze Nederlands gaf. ( Ik vindt en enigste )
Blue_Eyes schreef:Ik als docent Engels kan vast even vertellen dat er geen betere taaldocent is dan een zogenaamde 'native speaker'. Het Frans ligt zover van het Nederlands af dat Nederlands en Frans allebei foutloos beheersen niet veel mensen lukt.
Daarom zeg ik: als ze heel goed Frans kan geven, dan komt dat Nederlands op een tweede plan, zeker als ze zelf al werkt aan het verbeteren van dat Nederlands. Jullie zijn je ervan bewust hoe lang ervoor staat om genoeg Nederlands te leren om je inburgeringsexamen te halen? Twee jaar. En als je dat dan hebt, spreek je echt nog geen perfect Nederlands... bij lange na niet. Om goed Nederlands te leren, heb je zeker 5-6 jaar nodig.
En Chaos; aanpassen, omdat ze een hoofddoekje draagt? Kijk jij weleens om je heen als je op straat loopt? Ze is de enige niet die een hoofddoek draagt, hoor...
Blue_Eyes schreef:Ik als docent Engels kan vast even vertellen dat er geen betere taaldocent is dan een zogenaamde 'native speaker'.
Het Frans ligt zover van het Nederlands af dat Nederlands en Frans allebei foutloos beheersen niet veel mensen lukt.
Daarom zeg ik: als ze heel goed Frans kan geven, dan komt dat Nederlands op een tweede plan, zeker als ze zelf al werkt aan het verbeteren van dat Nederlands. Jullie zijn je ervan bewust hoe lang ervoor staat om genoeg Nederlands te leren om je inburgeringsexamen te halen? Twee jaar. En als je dat dan hebt, spreek je echt nog geen perfect Nederlands... bij lange na niet. Om goed Nederlands te leren, heb je zeker 5-6 jaar nodig.
En Chaos; aanpassen, omdat ze een hoofddoekje draagt? Kijk jij weleens om je heen als je op straat loopt? Ze is de enige niet die een hoofddoek draagt, hoor...