Fatima (35) doodgestoken op eigen balkon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Fatima (35) doodgestoken op eigen balkon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:04

http://www.telegraaf.nl

GRONINGEN - Buurtbewoners moesten gisteren in Groningen machteloos toezien, en vooral horen, hoe straatgenote Fatima (35) in haar keuken en op het balkon van haar flatwoning werd doodgestoken.

In Groningen trekt een moord op klaarlichte dag veel bekijks. Buurtbewoners stromen naar de plek des onheils. Een van hen heeft een stoeltje meegebracht. Foto: Jos Schuurman
Foto: JOS SCHUURMAN
Please Wait ...

Haar 51-jarige ex-echtgenoot, Ali, is direct na het drama opgepakt. Hij rende door de Lierstraat. „Die kerel zat onder het bloed, zeker zijn handen!” weet een buurtbewoner. Politieagenten grepen de verdachte en voerden hem bebloed en geboeid af.

„Hij wilde iets zeggen, maar dat mocht niet”, aldus de buurvrouw. Een schoen bleef achter.

Het mobiel medisch team moest onverrichter zake vertrekken. Overbuurman Evert Schuls is kapot. De buschauffeur belt zijn zondagavonddienst af. „Haar gegil was tot buiten onze straat te horen. Het leek eerst op gegil van een kind”, vertelt hij. „Ze wilde vluchten, stond op het balkon. De bloempotten en haar hoofddoekje vielen.”

Getuigen zagen de man tekeergaan. „Een buurman brulde ’Stop! Stop!’” Omwonenden renden naar het portiek. „Je hoort het, maar bent te laat… Wie ziet een familiedrama echt gebeuren? Dat lees je normaal achteraf in de krant.” Volgens meerdere getuigen stak de man zijn vrouw onder meer in de keel.

De politie trof in het huis het vijfjarige zoontje van de twee aan. Het is nog onduidelijk of hij iets heeft gezien.

Het was de tweede geweldsdode in luttele maanden in de Lierstraat. Afgelopen december werd twee portieken verder een 27-jarige Groninger doodgeschoten. Vorige week kwam in de Dierenriemstraat, tientallen meters verderop, bij het bijvullen van een gasaansteker een man om. „Al die mensen gaan vreemd dood, ik kan er niet tegen”, zegt een jonge bewoonster, die in Groningen kwam wonen voor haar gewelds8traumatherapie.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat ontzettend afschuwelijk dit, lijkt me echt heel erg om zo machteloos te zijn!!
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 22-03-10 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gedeelte lijn verwijderd ivm uitrekken pagina

dagmarS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:08

naja zeg, het moet niet meer gekker worden!! wat mensen tegenwoordig allemaal niet in hun hoofd halen.. Y;(

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:10

Mijn god, waar gaat het heen met de wereld!
Lijkt me vreselijk om het te horen en te zien en niets te doen..
Om over het kindje nog maar niet te spreken..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:12

Vreselijk....Is er al meer bekend over de dader en zijn motief...?

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:14

Staat in het artikel..
Dader was haar 51 jarige ex-echtgenoot en is meteen aangehouden.
Motief lijkt me niet moelijk gezien het "ex" verhaal en alles wat algemeen bekend is over de familie-eer van de meeste streng gelovige moslims.
Daarmee wil ik niet zeggen dat alle streng gelovige moslims meteen zo iets vreselijks zouden doen, maar meestal volgen er wel consequenties op wat voor manier dan ook bij het breken van de eer van de familie.
Laatst bijgewerkt door Appieee op 22-03-10 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:14

Afgrijzelijk. Verschrikkelijk voor het zoontje |(

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:15

Wat een afgrijselijk en machteloos verhaal. Het doet mij zoooo denken aan een paar jaar terug hier in Leidschendam.

Man vermoorde toen zijn vrouw op de gallerij. Ook met een mes. Buren hebben toen met stoelen zijn kant op staan gooien maar waren ook te laat. In dit geval hadden de kinderen het wel gezien en die hebben daar verschrikkelijk veel moeite mee (gehad).

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:15

Appieee schreef:
Staat in het artikel..
Motief lijkt me niet moelijk gezien het "ex" verhaal en alles wat algemeen bekend is over de familie-eer van de meeste streng gelovige moslims.

Helaas komt eerwraak maar al te vaak voor in NL |(

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:22

Appieee schreef:
Staat in het artikel..
Daarmee wil ik niet zeggen dat alle streng gelovige moslims meteen zo iets vreselijks zouden doen, maar meestal volgen er wel consequenties op wat voor manier dan ook bij het breken van de eer van de familie.

Ik bedoelde meer bekend over de dader in de zin van emotionele/psychische toestand en of het motief daar misschien mee samen hangt (want ik heb ook kunnen lezen dat het om de ex-man gaat... ;) )...Zonder meteen een veroordelend berichtje te typen als dat hierboven....

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:23

Gadverdamme, en nog wel in Groningen. Gewoon op loopafstand van mijn nieuwe kamer. Waarom zou iemand dit doen? En nog wel in bijzijn van zijn zoontje!

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:26

Adil18 schreef:
Appieee schreef:
Staat in het artikel..

Ik bedoelde meer bekend over de dader in de zin van emotionele/psychische toestand en of het motief daar misschien mee samen hangt (want ik heb ook kunnen lezen dat het om de ex-man gaat... ;) )...Zonder meteen een veroordelend berichtje te typen als dat hierboven....

Veroordelend berichtje?
Ik zou het eerder veronderstellend noemen, maar goed wat jij wil. :)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:27

Ik hoop echt voor dat kindje dat hij niks gezien heeft. Bah, moet er zelf al niet eens aandenken om zoiets te moeten meemaken.

Maar ligt het aan mij of is dit een sensatie beluste artikel ? Ik vind dat nogal op een rare manier geschreven.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:28

Ja, dat viel mij ook al op. Maargoed, het blijft ook de Telegraaf natuurlijk.
Net als dat ze erbij zetten "een van hun had een stoeltje meegenomen"..
Eh ja, so what? :?
Al idioot genoeg dat die man een stoel meeneemt, en krijgt hij er ook nog eens een vermelding mee in de krant.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:29

Ramptoerisme en de telegraaf dat is nu eenmaal zon combinatie. De telegraaf heeft gewoon niet bepaald empathische schrijvers in dienst.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:35

ik kijk er inmiddels niet meer raar van op!
altijd dezelfde ellende met hun 'eerbreuk' en al die flauwekul pfff lang leve het 'geloof' :r
Arm kind draagt een levenslange trauma met zich mee!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:42

Appieee schreef:

Ik vind dit toch wel echt een vooroordeel...Maar goed, is misschien afhankelijk van de interpretatie. En het is natuurlijk goed mogelijk...Maar goed, ik formuleerde het daarom in een andere zin, dat iets goed mogelijk is wil niet zeggen dat het ook zo gebeurd is...

Lailaa

Re: Fatima (35) doodgestoken op eigen balkon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:46

Zo wat een verhaal zeg. Je zou het maar hebben gezien, bah. Blijft je hele leven lang bij.

Wat gebeuren er de laatste tijd veel van die drama's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:30

Ik las het net... wat een vreselijk verhaal. Hoe machteloos moet je je wel niet voelen als buren als je zoiets voor je ogen ziet gebeuren?

En dan dat zoontje ;(

Ik ken twee gescheiden moslima's, gelukkig allebei met vrij progressieve exen.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:41

jonge jonge ongelooflijk...
ik kan er met mn kop nie bij dat zoiets onder toeziend oog van buurtbewoners kan gebeuren..
en misschien ben ik wel gek maar waarom had er nog niemand een deur ingetrapt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:43

Ik denk dat tegen de tijd dat je het ziet, je al te laat bent om nog écht in te grijpen... en ik kan me voorstellen dat je dan je eigen leven ook niet meer in de waagschaal durft te leggen.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:53

Er staat ook in het artikel op de website van de Telegraaf dat buurtbewoners nog naar de deur zijn gerend en STOP e.d. geschreeuwd hebben, meer konden ze niet doen. En toen ze bij de deur kwamen was het al te laat..
Vreselijk!

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:05

ja tis idd vreselijk.. wel belachelijk dat er dan iemand zn stoeltje mee neemt.. alsof t een mooie film is..
er zou bij mij wel vanalles door mn hoofd gaan.. voornamelijk dat ik wanneer ik alleen zou zijn(zonder mn kinderen) en ik zou weten dat er een kindje binnen zat ik denk ik toch wel in alle staten zou zijn..

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:28

Appieee schreef:
Staat in het artikel..
Motief lijkt me niet moelijk gezien het "ex" verhaal en alles wat algemeen bekend is over de familie-eer van de meeste streng gelovige moslims.Daarmee wil ik niet zeggen dat alle streng gelovige moslims meteen zo iets vreselijks zouden doen, maar meestal volgen er wel consequenties op wat voor manier dan ook bij het breken van de eer van de familie.

deze woorden passen niet in 1 zin. juist een 'streng gelovige moslim' (daarmee bedoel ik iemand die zich aan de regels der religie houd) zou dit juist nooit doen! omdat het volstrekt haram is ;) dus ik begrijp het woordje 'meestal' ook niet helemaal. juist NIET-streng gelovige moslims die veel waarde aan een bepaalde verwrongen CULTUUR hechten, hechten veel waarde aan familie-eer ed

verder heel erg, wat een gekte op de wereld, vreselijk! en dan heten ze ook nog ali en fatima...

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:30

funnyhorses schreef:
ik kijk er inmiddels niet meer raar van op!
altijd dezelfde ellende met hun 'eerbreuk' en al die flauwekul pfff lang leve het 'geloof' :r
Arm kind draagt een levenslange trauma met zich mee!

wie is hun???

tja.. lees dit forum maar door,,, genoeg familiedrama's. uit alle bevolkingsgroepen wel te verstaan!!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:52

Een buurtbewoner kwam met een stoeltje aanzetten? Die zat er bij en keek ernaar.
Vreselijk die arme vrouw, ik kan me er niets bij voorstellen hoe zij zich gevoeld moet hebben.
Dat ze die kerel maar mogen vastzetten en de sleutel weggooien, die hoort niet op straat!