Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Esmeralda schreef:Bakker, die donderdag aan de Universiteit Utrecht promoveert op een onderzoek naar moeheidsklachten bij kinderen, constateert dat adolescenten in het algemeen te weinig slapen. Volgens hem is de belangrijkste reden daarvoor dat de school te vroeg begint. Dat verstoort het dag- en nachtritme van de tieners.
Wat dacht je ervan gewoon op tijd naar bed.
Maakt niks uit of ze nu om 8 uur op school moeten zijn of om 9 uur
Het is enkel verplaatsing van tijd, waardoor ze de avond ervoor langer op kunnen blijven!!
Hoe krijgen ze het verzonnen
sporter schreef:Daar promoveert die knakker op? beetje symptoom bestrijding
Zesiram schreef:sporter schreef:Daar promoveert die knakker op? beetje symptoom bestrijding
Zijn onderzoek is wel wat meer omvattend dan dit, dit is gewoon een leuke detail dat er uit gehaald is door de pers ( welke bron btw ). Deze meneer heeft onderzoek gedaan naar onverklaarbare vermoeidheidsklachten bij kinderen, o.a. in relatie tot het chronisch vermoeidheidssyndroom.
liedje89 schreef:IK heb een jaar geleden ook al een soortgelijk artikel gelezen. Op zich snap ik het wel hoor. Als ik wakker moet worden als het nog donker is ben ik overdag altijd vermoeider ook als ik even lang heb geslapen! Dus wat dat betreft vind ik het wel logisch klinken.
Denk eigenlijk een beetje waarom niet een uurtje later beginnen. Ze halen dat uurtje 's middags heus wel in. Ze laten echt niet zomaar iedereen promoveren hoor. lijkt wel of jullie gewoon jaloers zijn dat de kinderen van nu dan een uur langer zouden mogen slapen dan jullie vroeger
.
Zesiram schreef:@Sporter: Nee, hij heeft heel veel ideeën neergezet, maar dit is idd ergens genoemd. Maar nu lijkt het net of het onderzoek deze briljanteoplossing heeft gebracht. Dat is niet zo, meneer heeft wel wat meer uit het onderzoek weten te halen. Maar dat mag je zelf lezen, iets te taaie kost voor mij ( en voor de journalist ook blijkbaar ). Op medical facts staat het één en ander.