sit in op utrecht centraal station

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

abeltje_xx

sit in op utrecht centraal station

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 20:45

voor de mensen die het nog niet wisten ( ik zeg bewust niet "niet is opgevallen"want je kan haast niet meer om de troep en oranje vestjes heen) er is sinds gisteren een sit in van de fnv. de schoonmakers dus.
zij staken nu op utrecht centraal en gaan niet meer weg voordat ze tevreden zijn.

ik moet zeggen dat, hoewel het echt een enrom zooitje is nu op cs, ik het wel een vrolijke boel vind :D .
regelmatig een muziekje of een trommel die aanslaat. en dan af en toe een kerel die "actie, actie" roept.
ik kan ze wel begrijpen, 10 euro per uur schijnen ze ervoor te krijgen. ik snap hun eisen wel.
let wel op dat ik hier eigenlijk niks van wist voordat het zo prominent voor mn neus zich afspeelde op centraal station. en ik weet er nu zoveel van als de flyers vertellen.

wel weet ik dat na zulke opmerkingen "dit moet verboden worden" en "luie illegalen zeker ook nog eens protesteren, alsof ze niet genoeg stelen" ik meer met de kerel met de megafoon heb :Y) ( ik kan heel slecht tegen racisme)

maar ik ben wel benieuwd wat anderen er van vinden. zijn er mensen die regelmatig via utrecht gaan met de trein?

Careano

Re: sit in op utrecht centraal station

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:04

Ik ga elke dag via Utrecht met de trein en het viel me vanmiddag op.
Jeetje wat hadden die mensen er een zootje van gemaakt :')

Maargoed, ik kan ze op zich ook wel begrijpen ja. Of ze alleen hier iets mee bereiken vraag ik me af.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:38

Ik hoop dat ze hier iets mee bereiken. Ik vind het goed wat ze doen.
Deden ze laatst in Amsterdam toch ook trouwens of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:05

Wat denken ze er in hemelsnaam mee te bereiken?
Ik geef toe dat een tientje per uur geen wereldloon is, maar aan de andere kant, het is boven het minimumloon, je hoeft er geen opleiding voor te volgen, doorgaans niet ver voor te reizen, geen grote verantwoordelijkheden voor te dragen etc...

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:35

De brandweer heeft laatst ook eens gestaakt in een bepaalde gemeente, dat doet iedere sector wel eens als de onderhandelingen niet vlotten.
Ik heb er zelf geen last van aangezien ik bijna nooit op Utrecht CS te zien ben, als je er dagelijks langs komt is het nu even minder kan ik me voorstellen. :j

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:41

Nou ze waren net nog aan het staken wat een paasei zooi hebben ze er van gemaakt allemaal kranten lopen scheuren en op de grond gegooid. Maar heel eerlijk gezegd snap ik het niet, ik vind 10 euro een prima salaris om schoon te maken. Ik verdien niet veel meer maar moet wel een hele afdeling draaiende houden en moet altijd beschikbaar. En zij hebben weinig verantwoordelijkheden en ze hebben geen opleiding hoeven volgen. Ik vind dat ze blij moeten zijn dat ze werk hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:43

Ik zie ze al een paar dagen op Utrecht zitten. Gezellige boel, dat wel. Maar bevordelijk? Nee.

Niet alleen Utrecht CS is een zootje. Ook andere stations in Nederland worden ernstig bevuild, prullenbakken zijn vol en de storingsborden adviseren mensen hun afval in Gemeentebakken te gooien ipv de stationsvuilnisbakken.

Van mij mag er snel wat gedaan worden aan hun CAO, want ik kom ook steeds vaker in smerige treinen nu terecht. En als ik dagelijks in een stinkende, vaak kotslucht, moet zitten, minimaal een uur.. word ik niet blij :n

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:35

Volgens mij was het punt dat ze in de tijd die ze krijgen steeds meer moeten doen. Wat ze eerst met 10 man deden moet nu met 5 in dezelfde tijd en dat redden ze dus nooit. Daarom zijn ze volgens mij gaan staken, omdat ze hun werk hier door niet meer goed konden doen.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:26

Het is niet alleen op de verschillende CS een zooitje, je wilt niet weten in wat voor vieze trein ik vanmorgen vanuit assen naar groningen ben gereden.

Schoonmakers die al een week staken prullenbakken die uitpuilen etc....

Maar wel controleren op kaartjes in de trein belachenlijk.
Ik ben eigenlijk geneigd geen kaartjes te komen maar ja NS kan er ook niks aan doen.

Straks zijn ze wel even bezig met de trein goed en grondig schoon te maken.

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:15

10 euro per uur is misschien geen wereldloon maar nog altijd twee euro meer dan waar ik al acht jaar voor heen werken ga.
Dan houd ik het nog op bruto, mocht het netto zijn mogen ze zich helemaal schamen.
Als je die tien euro niet genoeg vind dan zoek je maar ander werk en val je de rest van werkend Nederland er niet mee lastig }:0

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:19

Niezel schreef:
10 euro per uur is misschien geen wereldloon maar nog altijd twee euro meer dan waar ik al acht jaar voor heen werken ga.
Dan houd ik het nog op bruto, mocht het netto zijn mogen ze zich helemaal schamen.
Als je die tien euro niet genoeg vind dan zoek je maar ander werk en val je de rest van werkend Nederland er niet mee lastig }:0

Helemaal gelijk! Ik heb jaren voor een detailhandel loon gewerkt en dat is toch echt minder! En de detailhandel hoor je nooit over loon terwijl hun toch echt degene zijn die het minste verdienen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:23

chocobroodje schreef:
Helemaal gelijk! Ik heb jaren voor een detailhandel loon gewerkt en dat is toch echt minder! En de detailhandel hoor je nooit over loon terwijl hun toch echt degene zijn die het minste verdienen!

Dat wilde ik net zeggen.. Er staan mensen in de winkel voor echt heel wat minder dan 10 euro per uur. En ja, dat zijn ook volwassenen, niet alleen scholieren die wat willen bijverdienen (en die zitten vaak onder de 5/6 euro per uur).

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:34

Ik werk op cs in Amsterdam en daar staken ze ook. Ik vind het ook belachelijk. Ik verdien ook niet veel. En idd ,je hoeft er geen opleiding voor te doen. Wij lopen nu het hele station door om onze vuilnisbakken etc te legen in een speciale ruimte. Wij doen nu dus ook nog hun werk erbij. Al een paar weken nu.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 13:02

Voor de mensen die hier zeggen dat ze ook niet veel verdienen, heb ik een vraag : moeten jullie ook zulk smerig werk doen zoals de schoonmakers ?

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 13:34

Ik vind het er ook enorm gezellig hihi. Maar het is inderdaad wel een troep.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:27

In Amsterdam is het al 3 weken een paasei!!
Utrecht werd in het begin nog wel gewoon schoongemaakt.

Is die 10 euro bruto of netto?

En nee ik word zéker niet vrolijk van dat stomme getrommel en gefluit........ Je kan ook amper meer de AH in of uit.

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:32

Sonja schreef:
Wat denken ze er in hemelsnaam mee te bereiken?
Ik geef toe dat een tientje per uur geen wereldloon is, maar aan de andere kant, het is boven het minimumloon, je hoeft er geen opleiding voor te volgen, doorgaans niet ver voor te reizen, geen grote verantwoordelijkheden voor te dragen etc...

Dat vind ik ook. Ik denk ook niet dat die actie veel zin heeft. Als je toch niet tevreden bent met je werk dan zoek je toch iets nieuws. Het was inderdaad een grote rotzooi op Utrecht centraal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 15:00

Om maar niet over de treinen te spreken waar in sommige een enorme kotslucht hangt.. :n

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:15

ik mag starks ook weer terug....

ik kijk er nu al weer naar uit. :n :r

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:08

en gelijk hebben ze!!

rondkomen van 1300 per maand.. en dan vaak ook nog een gezin hebben. zelfs ik verdien meer.

vind het geweldig hoor, al die troep op cs!! vind het helemaal niet storend hoor.. kom op zeg

jullie praten er zo makkelijk over,,. maar weten jullie het gehele verhaal achter de actie? of enkel uit de spits en metro?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:10

10 euro per uur voor een baan waar je geen opleiding voor nodig hebt, en waar iedereen bijna voor in aanmerking komt?
Is dat niet goed genoeg...?
Ben benieuwd naar banen waar je zonder opleiding (waar je zo kunt inrollen) beter bij verdient, callcenter verdient ook z'n 10 eurie.

Walsertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:13

Nou zou willen dat ik het verdiende! Ik verdiende 7 euro per uur met mijn full time baan :+
Dan vind ik dus dat ze nog niets te klagen hebben ;)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:15

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:17

Ik geloof niet dat ze 10 euro krijgen. Op het bedrijf waar ik werk klets ik wel eens met de schoonmaak, maar die krijgen dat daar niet. Echt min. loon en geen cent meer.

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:23

sunshine schreef:
Voor de mensen die hier zeggen dat ze ook niet veel verdienen, heb ik een vraag : moeten jullie ook zulk smerig werk doen zoals de schoonmakers ?

Je wil niet weten wat ik voor josti's aan de telefoon krijg de godganse dag. Smerig werk is het niet nee, geestelijk uitputtend dan weer wel.

jameyskatje schreef:
en gelijk hebben ze!!

rondkomen van 1300 per maand.. en dan vaak ook nog een gezin hebben. zelfs ik verdien meer.

vind het geweldig hoor, al die troep op cs!! vind het helemaal niet storend hoor.. kom op zeg

jullie praten er zo makkelijk over,,. maar weten jullie het gehele verhaal achter de actie? of enkel uit de spits en metro?

Het zal me helemaal aan me reet roesten wat de rest van het verhaal is.
10 euro per uur ís niet weinig. Punt.
Ik weet wat ik maandelijks krijg met mijn 8 euro brutto per uur, waar ik mezelf, mijn huis en twee honden van weet te bedruipen, en weet dus ook dat deze mensen per saldo met meer dan 1300 euro naar huis gaan. Tel anders zelf even voor de lol?

Equidea schreef:
10 euro per uur voor een baan waar je geen opleiding voor nodig hebt, en waar iedereen bijna voor in aanmerking komt?
Is dat niet goed genoeg...?
Ben benieuwd naar banen waar je zonder opleiding (waar je zo kunt inrollen) beter bij verdient, callcenter verdient ook z'n 10 eurie.

Outbound wellicht, inbound haal je dat niet.