Eurlings en Bos ennuh Wachtgeld??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wachtgeld Bos/ Eurlings

ja
17 (18%)
nee
68 (74%)
weet niet
6 (6%)

Totaal aantal stemmen: 91

KiWiKo

Eurlings en Bos ennuh Wachtgeld??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 17:49

Ik hoorde vanochtend op de radio dat Eurlings en Bos wachtgeld krijgen............... knappe vorm van all animals are equal except some....

Als jij en ik morgen zeggen, Naah baas......... ik stop hier maar, want tja tis toch niet helemaal wat ik wil..........

Krijgen wij geen uitkering, want we hebben zelf ontslag genomen...... Laat staan een wachtgeldregeling :D :D

Hoe denk jij erover........... wachtgeld terecht of niet

Trieske_

Re: Eurlings en Bos ennuh Wachtgeld??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:51

een absolute nee...het is toch van de zotte dan belastingbetalend nederland daar ook nog voor opdraaid...
en inderdaad als ik ga op mijn werk dan krijg ik niets....

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:52

Niet alleen zij hoor, dit is een algemene regeling voor ministers.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:58

Da's de algemene regeling omdat het een baan is waarvan je bij voorbaat al weer dat je na vier jaar weer op straat staat...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 17:59

maar dat weet je bij een tijdelijk contract ook toch??? waarom "hunnie" wel???

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:00

Ik wou net zeggen, dat is toch niets nieuws? :P

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 18:01

ik vraag het me gewoon af of dit eerlijk is tegenover de burger die ook om wat voor een reden dan niet meer bij zijn baas wil werken.........

Zowel Bos als Eurlings zijn ZELF opgestapt.........

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:02

ik vind ook dat het niet hoord.
zeker niet voor z'n lange tijd!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:05

Hilarisch he?? Zou bijna de politiek ingaan, om die reden, maar laat maar, ben ongeschikt..

Is toch zot, zelf opstappen en geld mee krijgen.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:10

Ik ben het met je eens Kiwiko. Je maakt er een potje van, stapt dan op en krijgt nog flink geld toe ook nog.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:16

Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die het wel terecht vinden? :=

[edit] Ow ja, twee tot nu toe. :')

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:40

Belachelijk, zouden ze op moeten bezuinigen vanwege de crisis!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:02

heb gestemd op 'weet niet'. heb me hier eigenlijk nog niet zo in verdiept, maar ga ik snel eens doen :D

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:06

Vind het ook van de zotte.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:09

En het zoveelste 'De overheid is de boeman'-topic van Kiwiko. Word je zelf nou niet een beetje moe van steeds tegen dingen aanschoppen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 19:11

Anoeska schreef:
En het zoveelste 'De overheid is de boeman'-topic van Kiwiko. Word je zelf nou niet een beetje moe van steeds tegen dingen aanschoppen?

vind jij het wel normasal dan?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:11

Ik zou zeggen; ga zelf de politiek in. Kijken of het dan nog steeds allemaal zo simpel is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 19:13

alsof het bij een baas werken altijd zo simpel is........

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:14

Ik vind dat mensen die dit soort verantwoordelijkheden dragen (net als bijvoorbeeld chirurgen) best wat meer mogen krijgen dan mensen die in hun kantoortje met een rekenmachine en een lineaaltje zitten te spelen (zoals ondergetekende). En ja, ik vind wachtgeld ook best een eerlijke regeling.

Als je het er niet mee eens bent, ga de regering in en doe er wat aan. Maar ik moet wel zeggen dat ik een beetje moe word van Kiwiko en d'r 'BV Nederland'. Als t allemaal zo slecht geregeld is dan mag je emigreren, je mag zelf de regering in, maar dat constante geklaag dat dit niet goed is en dat niet goed is,

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:15

Dat politiek een keiharde wereld is dat zal ik niet ontkennen. Ik heb ook veel respect voor politici (de meeste dan :D ). Maar wachtgeld (en dan met name de hoeveelheid en duur) vind ik te ver gaan. Er zijn zat andere mensen die ook keihard werken maar wel ineens op straat staan. Gezin of niet.

Ben het er wel mee eens dat mensen met dergelijke verantwoordelijkheden ''meer mogen krijgen''. Maar daar is het salaris dan ook naar. :)
Laatst bijgewerkt door Toekie op 15-03-10 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:16

KiWiKo schreef:
Anoeska schreef:

vind jij het wel normasal dan?

Ja, ik vind het niet zo gek dat mensen die voor een bepaalde periode een heel groot deel van hun leven opgeven om Nederland te leiden, daarna een bepaalde periode de zekerheid van een inkomen krijgen. Het is niet zomaar een baan, of zomaar een bedrijfje leiden. Een politicus/staatssecretaris/minister heeft nagenoeg geen leven buiten werk. En daar kiest hij of zij zelf voor. Maar ik vind het niet gek dat daar enige zekerheid tegenover staat als die functie is afgelopen.

Zodra ze een nieuwe functie vinden, houdt het wachtgeld op. En dit zijn nou niet bepaald mensen die thuis gaan zitten, achter de geraniums. Dus ik verwacht niet dat ze tot het einde van de tijd van het wachtgeld gebruik gaan maken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:19

Toekie schreef:
Dat politiek een keiharde wereld is dat zal ik niet ontkennen. Ik heb ook veel respect voor politici (de meeste dan :D ). Maar wachtgeld (en dan met name de hoeveelheid en duur) vind ik te ver gaan. Er zijn zat andere mensen die ook keihard werken maar wel ineens op straat staan. Gezin of niet.

Ben het er wel mee eens dat mensen met dergelijke verantwoordelijkheden ''meer mogen krijgen''. Maar daar is het salaris dan ook naar. :)

Denk je dat? Een politicus krijgt niet meer dan een gemiddelde manager. Dat is echt geen vetpot.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:27

Mensen wat zijn we weer kortzichtig: dit zijn de regels en waarom zouden ze daar geen gebruik van maken. Als een kabinet valt heeft iedereen recht op wachtgeld, in dit geval stoppen ze er zelf mee, maar de regel is hetzelfde.

Maar bedenk wel: deze mensen zijn in no-time weer elders aan de bak (Bos en Eurlings) en verdienen dan waarschijnlijk 4 keer zoveel als hun ministersloontje in het bedrijfsleven. Dus misschien dat ze een maand of 2 à 3 gebruik maken van deze regeling, terwijl ze daarvoor máándenlang weken van 100 uur gedraaid hebben en hiervoor echt geen overurenregeling bestaat. Dat zijn toch echt uren die de klagers hier niet maken per weken: dat weet ik zeker. Mág je dan even op adem komen. Ik vind van wel.

Wat een bekrompen gedoe hier zeg: lekker allemaal Wilders gaan stemmen !

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 19:30

Anoeska schreef:
[
Ja, ik vind het niet zo gek dat mensen die voor een bepaalde periode een heel groot deel van hun leven opgeven om Nederland te leiden, daarna een bepaalde periode de zekerheid van een inkomen krijgen. Het is niet zomaar een baan, of zomaar een bedrijfje leiden. Een politicus/staatssecretaris/minister heeft nagenoeg geen leven buiten werk. En daar kiest hij of zij zelf voor. Maar ik vind het niet gek dat daar enige zekerheid tegenover staat als die functie is afgelopen.

Zodra ze een nieuwe functie vinden, houdt het wachtgeld op. En dit zijn nou niet bepaald mensen die thuis gaan zitten, achter de geraniums. Dus ik verwacht niet dat ze tot het einde van de tijd van het wachtgeld gebruik gaan maken.

en dat doen werknemers in de commerciele sector niet :D :D ............. wat een onzin!! alsof er veel verschil zit tussen een bestuurders baan bij een commerciele instelling en die bij de overheid :D :D

Bos heeft al te kennen gegeven meer tijd met zijn gezin door te brengen.......... als ik met hetzelfde verhaal bij het CWI aankom, dan lachen ze me uit :)

evenals jou overigens :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 19:31

Toekie schreef:

geloof me de zakenwereld is veel harder :) politiek is deels openbaar........ wat er in de zakenwereld gebeurd is dat niet :)