Vlaamse minister breekt heupkom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dorothea

Vlaamse minister breekt heupkom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 21:07

Ik zie net op Canvas dat de Vlaamse minister Kris Peeters bij het paardrijden zijn heupkom gebroken heeft. Volgens de nieuwslezer is de minister een ervaren ruiter...*Canvas toont enkele beelden van paardrijdende minister*. Als dat een ervaren ruiter is, dan rij ik nog beter dan Anky :n
Laatst bijgewerkt door dorothea op 14-03-10 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Re: Vlaamse minister breekt heupkom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:09

Het was zelfs op de radio. Maar ik snap de nieuwswaarde hiervan niet?

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 21:10

Och, 't was wel 'grappig' in relatie tot dit forum..ben op zoek naar de beelden

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:46

hehe ik ben igg nu ook wel benieuwd naar de beelden!
als je ze hebt, zeggen he }>

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 23:17

Ik was echt redelijk geschrokken door zijn paardrijstijl, zou hem niet eens beginnende ruiter aangeven. En had medelijden met de rug van dat paard dat gebonk djeezes :=

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 23:21

jheeeeeee.
nou dat is geen eens paardrijden te noemen!
hij bonkt er maar wat op weg ja
heb ook medelijden met het paard haha

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 23:22

Ik mag nu toch ergens hopen dattie het nu niet meer durft := :o

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 23:24

Had het nog niet gehoord. Wel een lastige plek om iets te breken... Maar ervaren kun je hem nu niet noemen. Doen ze wel vaker foto van een amper licht kunnen rijdende Sjeik en er dan bij zetten dat die ervaren is :=

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 23:26

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 23:29

Jeetje, ik vond met name het 2e filmpje schrikbarend hoe hij zit te stuiteren op de rug van het arme paard en bij iedere pas zag ik zijn armen duidelijk bewegen, elke keer een ruk in de mond van het paard... Ook lekker veilig zonder rijkleding en cap.... Hij kan beter niet meer gaan rijden, want zoals je ziet komen er zonder ervaring alleen maar ongelukken van en voor het paard is het ook geen pretje !

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 23:42

Nou had die cap hem niet behoed voor het breken van zijn heupkom, maar ik snap je punt ;)

Vervelend voor de minister. Ik vind het al gedurfd dat hij over een week weer aan het werk denkt te kunnen...

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 23:48

Achja, duidelijk geen topruiter. Maar hij maakt toch gewoon plezier?
Of is dat niet toegestaan als je niet super kan rijden?
Hij doet hier in België toch behoorlijk veel voor de paardensport.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 23:58

Jammer voor hem hoor, maar als ik het paard was had ik hem er denk ik ook afgekieperd... :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:03

X__Trees schreef:

Zolang je een dier daarvoor gebruikt vind ik dat niet kunnen nee. Plezier van een mens moet niet boven een dier staan.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:05

Op de eerste beelden staat "archief" in een hoekje. Als ik mij niet vergis hoorden die beelden bij een "staatsbezoek" in de kempen ter bevordering van de paardensector, met een of ander actieplan en kon hij destijds inderdaad nog niet rijden en is hij toen 'gebeten door het virus'). Maar dat is toch al een aantal jaar geleden, dus ik vraag me af hoe 'ervaren' hij nu is.

En ja...wie heeft nu niet zitten hobbelen op een manegepony? Niet te snel reageren mensen!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:05

@ x_Marr:
Tja, maar feit blijft dat je ergens moet beginnen met leren. Het is nou eenmaal niet zo dat je de eerste keer op een paard stapt en direct rijdt zoals Anky... dus wel kunnen allemaal wel over die man heen vallen, en nee, een ervaren ruiter kun je het niet noemen, maar kom op zeg!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:08

Ik geloof ook niet dat we dat ergens zeggen, maar wie begint zn eerst keer nou in een wei, zonder veilige kleding of cap en zonder instructie :?

En het lijkt mij toch echt niet de eerste keer dattie daar op een paard zat, ik kan dat 2e filmpje niet zien maar ik zie wel een still en daar zit dat paard in galop... racend zelfs? Op de camera's af.
Wie dat zijn 1e keer rijden durft vind ik erg knap :=

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:08

@ wizewo: Amen!!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:28

x_Marr schreef:
Ik geloof ook niet dat we dat ergens zeggen, maar wie begint zn eerst keer nou in een wei, zonder veilige kleding of cap en zonder instructie :?

En het lijkt mij toch echt niet de eerste keer dattie daar op een paard zat, ik kan dat 2e filmpje niet zien maar ik zie wel een still en daar zit dat paard in galop... racend zelfs? Op de camera's af.
Wie dat zijn 1e keer rijden durft vind ik erg knap :=

Hoe weet jij nou of dat zijn eerste keer was? Dat staat er namelijk nergens bij. Wie weet heeft hij het weleens eerder gedaan. 'Archief' betekent vooral dat het langer geleden is opgenomen. Ik weet wel vrij zeker dat het niet zijn eerste keer was, want daarvoor gaat het allemaal net te soepel. Hij stapt vrij makkelijk op en weet ook hoe hij de teugels vast moet houden en moet drijven. Dat zit er vast ook niet van nature in.
En al zou het wel zo zijn - wie zegt dat die man daar niet ter plekke voor het blok is gezet? En geen nee heeft willen zeggen met de camera op zijn neus, ook niet omdat hij toevallig geen Horka rijbroek aanhad?

Dat tweede filmpje kan ik ook niet zien, ook geen still. Maar ook het feit dat hij misschien niet helemaal voor het eerst op een paard zat, maakt hem nog niet direct een Anky.

Nogmaals: alles moet geleerd worden. Niet iedereen heeft van nature een stille zit.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:46

Archief hoeft dat helemaal niet te betekenen, kan net zo goed een week geleden zijn geweest :=

Ik weet ook niet waar jij leest dat iedereen direct maar een stille zit ed. moet hebben?
Ik mag hopen dat je ook begrijpt dat er ook een groot verschil is tusen dit en een stille zit.

Aan wizewo haar reactie nam ik trouwens dat het zijn eerste keer was, aangezien hij daarna besmet is met het paardenvirus ;)

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 08:41

Als de minister een ervaren ruiter wordt genoemd, moeten ze daarbij dan wel correcte beelden tonen, en dan niet een filmpje dat eventueel al wat jaren oud is. Dat geeft zeker te denken voor paardrijdend Vlaanderen en Nederland....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:21

En vandaag in het nieuws, zet je een voet in je beugel is een voet in je graf zetten

:=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:21

lesilla schreef:
En vandaag in het nieuws, zet je een voet in je beugel is een voet in je graf zetten

:=

_O-
Goh, dan heb ik nog meer levens als een kat! :D

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:12

x_Marr schreef:
X__Trees schreef:

Zolang je een dier daarvoor gebruikt vind ik dat niet kunnen nee. Plezier van een mens moet niet boven een dier staan.

Djeezes, Hoe ben jij ooit begonnen? De kans is zéér zéér groot dat jij er in 't begin ook zo opzat, of ben jij een van die zogenaamde natuurtalenten? :roll: