Politiek slagveld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Politiek slagveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 11:59

Aradis

Re: Politiek slagveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:00

Ik vind het niet echt schokkend..
Gaat hij nu direct persconferentie geven?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:01

echt?
Je link doet het niet bij mij...ik ga even googlen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:04

ojee...ik zie het nu op nl. 1...
hij gaat voor zijn gezin,net als die cda'er Eurlings gisterenavond...

Ik heb het vermoeden dat ze bang zijn voor roerige tijden in de politiek.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 12:06

Zinkend schip en vluchtende kapiteinen?

Het leek mij dat de politiek nu juist behoefte heeft aan stabiele, ervaren krachten..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:08

Cohen lijkt mij geen slechte opvolger :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:18

Chubby schreef:
Zinkend schip en vluchtende kapiteinen?

Het leek mij dat de politiek nu juist behoefte heeft aan stabiele, ervaren krachten..

Ik denk dat er steeds minder mensen zijn die met Balkie samen willen werken met zijn gelieg en gedraai. Ik vond het bewonderenswaardig hoe Wouter zich ingehouden heeft en ook niet meedeed aan het moddergooien.

Hij heeft gelijk, politiek zoals het nu is is slopend voor mensen met idealen. Waarom zou je vechten voor de kiezers als je zien wat die verkiezen. Laat hem zijn tijd maar aan zijn gezin geven en wat opknappen, wat is die man oud geworden in korte tijd.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:20

Vind dit een goed voorbeeld van de individualisering van de maatschappij. Eigen geluk is belangrijker. Mensen zijn steeds minder bereid om opofferingen te maken in het algemeen belang.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:23

Duke schreef:
Vind dit een goed voorbeeld van de individualisering van de maatschappij. Eigen geluk is belangrijker. Mensen zijn steeds minder bereid om opofferingen te maken in het algemeen belang.

Ik denk dat je niet helemaal een beeld hebt van hoe hard Wouter gewerkt heeft en hoe hij keer op keer gepakt is. Ik kan me voorstellen dat toen Balkie zei dat hij gewoon bleef, er iets bij hem knapte.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:24

Duke schreef:

Als dit een voorbeeld is van de individualisering van de maatschappij, kan ik hem alleen maar gelijk geven. De man is een mens, geen machine :\

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:26

Job Cohen kan Balkie wel aan en ook Wilders en zijn groopies

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:26

Lyonesse schreef:
Cohen lijkt mij geen slechte opvolger :)

Dit was misschien de beste politieke beslissing van Wouter so far! Job vind ik een heel respectable man :j :D

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:27

Ik denk dat niemand kan inschatten hoe zwaar het is politicus te zijn, zowel mentaal als fysiek is. En hoe hard de klappen ook zijn, hoe hard je ook moet vechten. Is 'opgeven' dan een antwoord? Is de PvdA hierbij gebaat? Hij kiest nu voor persoonlijk geluk. Ik vind het tegelijk laf en moedig.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:27

ik heb t ook gehoord van mijn vriend.
toen zei ik. nu balkie nog opstappen en we kunnen lekker opnieuw beginnen. nieuwe mensen hebben misschien ook wel andere ideen wat misschien weer positiever werkt dan het gelul van de mensen die er al jaren mee aan het hakken zijn.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:28

Ik geef hem groot gelijk. Die man heeft zulke ongelooflijke bakken stront over zich heen gehad de laatste maanden, voornamelijk van het CDA. Hij was erg succesvol in de financiele wereld en zal daar natuurlijk binnen no-time een dik betaalde baan gevonden hebben. Nee, ik geef hem geen ongelijk. :n

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:29

Ik heb een onbestemd gevoel hierover...wat is er toch aan de hand in politiek Nederland?

Agnes Kant, Eurling en nu Wouter Bos.
We liggen plat en iedereen gooit het bijltje erbij neer, wat brengt dat voor vertrouwen op bij de kiezer?

Het lijkt wel of heel Nederland uit elkaar aan het vallen is en ik vind het eng. Heb echt een naar gevoel.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:29

Duke schreef:
Ik denk dat niemand kan inschatten hoe zwaar het is politicus te zijn, zowel mentaal als fysiek is. En hoe hard de klappen ook zijn, hoe hard je ook moet vechten. Is 'opgeven' dan een antwoord? Is de PvdA hierbij gebaat? Hij kiest nu voor persoonlijk geluk. Ik vind het tegelijk laf en moedig.

Ik heb het even laten bezinken... ik vind het gewoon moedig. Hij heeft genoeg gevochten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:30

ik maak mij wel wat zorgen..in een week tijd...agnes kant,eurlings en bos opgestapt....wat is er aan de hand?

Makkelijk om het op het gezin te gooien,daar kan niemand dan iets van zeggen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:31

laetitia schreef:
Ik heb een onbestemd gevoel hierover...wat is er toch aan de hand in politiek Nederland?

Agnes Kant, Eurling en nu Wouter Bos.
We liggen plat en iedereen gooit het bijltje erbij neer, wat brengt dat voor vertrouwen op bij de kiezer?

Het lijkt wel of heel Nederland uit elkaar aan het vallen is en ik vind het eng. Heb echt een naar gevoel.

Jij beschrijft wat ik niet zo snel onder woorden kon brengen. Ik vind het voor de mensen zelf moedig en goed dat ze nu voor zichzelf kiezen. Maar de partijen zijn er niet bij gebaat. Het is een verlies voor de politiek en dus het land. We verliezen wel mensen met veel politieke ervaring in Den Haag.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:34

Mensen weten gewoon niet meer waar ze aan toe zijn, waar partijen nu echt voor staan en dit soort onrust versterkt alleen maar de opkomst van partijen die iets nieuws brengen, zoals de PVV.

Hoeft niet gevaarlijk te zijn, maar kan wel gevaarlijk zijn in tijden van onrust en chaos.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:34

ben benieuwd wie nu de burgemeester van amsterdam wordt...hoop toch niet Guusje ter Horst...

Kunnen wouter en job niet gewoon ruilen?
Is wouter lekker dicht bij huis ,kan hij z'n kindertjes ook nog uit school halen...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 12:35

geerke schreef:

Precies, om vervolgens een zware baan te vinden die beter betaald :+
Misschien heeft de ABN nog een plekje vrij, krijgt Bos vast een dikke bonus :D

geertje3 schreef:
we kunnen lekker opnieuw beginnen

Ik vind de nieuwe partijen en de nieuwe politici de laatste jaren niet echt veel vertrouwen wekken. Er is praktisch niemand meer met bezieling, die werkelijk het beste met het land voorheeft zonder daar zelf beter van te worden. Politiek bedrijf je m.i. vanuit een overtuiging en niet vanuit een financieel belang of eigen gewin.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:36

geerke schreef:
ik maak mij wel wat zorgen..in een week tijd...agnes kant,eurlings en bos opgestapt....wat is er aan de hand?

Wat er aan de hand is is een verruwing van de politiek. Iemand die als leidraad racisme heeft en zijn collega's te pas en onpas uitscheld, die gemaakt heeft dat de politiek niet meer iets is waar men ontzag voor heeft.

Gisteren ook weer hoe die mevrouw van de SP even weggezet werd. Daar moet een einde aan komen. Dat zou een goed begin zijn, elkaar fatsoenlijker bejegenen.

Nou laten we hopen dat de PVDA nu het grootste wordt eindelijk een MP waar we ons niet voor hoeven te schamen

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:37

Chubby schreef:
geerke schreef:

Precies, om vervolgens een zware baan te vinden die beter betaald :+
Misschien heeft de ABN nog een plekje vrij, krijgt Bos vast een dikke bonus :D

Las ik niet ergens dat Bos had gezegd: "Ik ga alleen bij ABN Amro werken als ik geen bonus hoef...." _O-

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:40

Hoop ellende achterlaten en niet kunnen afmaken waar ze mee bezig zijn.. wel het kabinet laten vallen.. Wat een godsellende...

En wie zal er van dit alles de dupe zijn.. Niet de hoge heren die uit het zinkende schip stappen.. Die krijgen ergens anders wel een leuk betaalde baan..

Wat een slappe hap zeg!