Meisje dood na verwarren Wii controller met pistool

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sodera

Meisje dood na verwarren Wii controller met pistool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 14:25

Citaat:
Meisje dood na verwarren Wii-controller met pistool
Uitgegeven: 9 maart 2010 12:54
Laatst gewijzigd: 9 maart 2010 12:54

AMSTERDAM - Een 3-jarig Amerikaans meisje is zondag overleden nadat zij zichzelf in haar buik had geschoten met een pistool.

© ANP
Het kind was een spelletje aan het spelen op een Wii-spelcomputer met een controller die sprekend lijkt op een pistool.

De vader van het meisje had het wapen op tafel laten liggen, in de buurt van de Wii-controller. Hij dacht dat er indringers op zijn perceel liepen, en had daarom het pistool doorgeladen op tafel gelegd, binnen handbereik van het kind.

Het meisje verwarde vervolgens haar vaders wapen met de controller en schoot zichzelf in haar buik. Het kind overleed op weg naar het ziekenhuis.

© NU.nl

Het moet toch niet gekker worden zeg.....
Laatst bijgewerkt door Sodera op 09-03-10 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:26

Wat een vaag verhaal zeg. Je bent toch wel echt heel dom als je een pistool binnen het bereik van een 3jarige legt :n

_ED_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:27

Jeetje, hoe kan zoiets gebeuren joh!

bobolien

nou dat is wel heel raar
maar erg triest voor het meisje

Juud87

Sorry, maar voor zover ik weet zijn de Wii controllers wit, en ik heb nog nooit een wit echt wapen gezien.. Laat staan het verschil in vasthouden/gewicht, al is zij pas drie en dat nog niet echt doorhebben

Neemt niet weg dat ik het erg vervelend vindt dat dit heeft moeten gebeuren, en dat die vader überhaupt een wapen in grijpsveld van kinderen legt..

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:28

Vreemd, je legt zoiets toch niet in de buurt van een 3-jarige?

Jovibo

Babel schreef:
Wat een vaag verhaal zeg. Je bent toch wel echt heel dom als je een pistool binnen het bereik van een 3jarige legt :n

en nog geladen ook

eenitraM

Grapje zeker :=

Die vader werd gewoon gek van dat kind.

Raar verhaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:29

Juud87 schreef:
Sorry, maar voor zover ik weet zijn de Wii controllers wit, en ik heb nog nooit een wit echt wapen gezien.. Laat staan het verschil in vasthouden/gewicht, al is zij pas drie en dat nog niet echt doorhebben

Neemt niet weg dat ik het erg vervelend vindt dat dit heeft moeten gebeuren, en dat die vader überhaupt een wapen in grijpsveld van kinderen legt..

Je hebt ook zwarte controllers en wii's

Maargoed wel erg vreemd verhaal vind ik...

AdnerB

dan is de vader behoorlijk dom..maar goed..toch vreselijk dat zoiets kan gebeuren..

Vjestagirl

Oh jezus wat verschrikkelijk!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 14:29

Van het kind kan ik het nog begrijpen; is 3 jaar oud en in de ban van haar spelletje.

Maar hoe dom ben je als je een geladen pistool (!!!) binnen het bereik van je peuter legt?!?

kleinvosje

Bij mij rijst de vraag: waarom heeft die vader een pistool? Heft ie er een vergunning voor? En hoe haal je het in je hoofd em dan doorgeladen en wel op tafel te leggen, waar je kind bij is?

*Edit: zie dat het om een Amerikaans meisje gaat, maar was het dan ook in Amerika of in Nederland?
Laatst bijgewerkt door kleinvosje op 09-03-10 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:30

Ik kan me dus ook niet voorstellen dat een driejarige zo even die trekker over kan halen terwijl ze het nog op zichzelf gericht heeft ook.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:32

Heel vreemd. Behalve dat de controller normaal gesproken wit is en een wapen niet, vind ik het ook erg vreemd hoe dat meisje dan het wapen op zich kan richten en de trekker kan overhalen terwijl zij in de waan is dat het een Wii controller is (heeft een 3 jarige wel genoeg kracht om het wapen omhoog te houden en de trekker over te halen?). Welke malloot legt zn geladen wapen ook in de buurt van een kind?? En heeft de veiligheidspal ervanaf?

Trouwens..een kind van 3 aan de wii? :?
Laatst bijgewerkt door Squawk op 09-03-10 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:32

Babel schreef:

Behalve dat is het gewoon niet eens toegestaan om zo'n wapen te hebben..Echt een vaag verhaal.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:33

Ik mag aannemen dat dit hele verhaal met een heeeeeele grote korrel zout te nemen valt? :?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:33

Jibbel schreef:
Babel schreef:

Behalve dat is het gewoon niet eens toegestaan om zo'n wapen te hebben..Echt een vaag verhaal.

In Amerika wel... En hier ook, als je een wapenvergunning hebt.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:34

Allemaal vragen die bij mij ook opkwamen _Veronique_.
Wat ik me ook afvraag, zo'n trekker he, gaat dat makkelijk, of moet je daar toch wel iets van kracht voor gebruiken? Misschien iemand hier die wel eens een wapen gebruikt?

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een kind van 3 de kracht heeft om zoiets te doen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:35

Vjestagirl schreef:
Jibbel schreef:

In Amerika wel... En hier ook, als je een wapenvergunning hebt.

Er staat boven Amsterdam..
Gezien de nonchalante manier waarop ermee wordt omgegaan in dit verhaal, verwacht ik niet zo 1,2,3 dat de vader een wapenvergunning heeft.

corina21

zo wat erg zeg,inderdaad wie legt zoiets bij een 3 jarige in de buurt.bah bah.

EarthFocus

jeetje, en trouwens wie laat zijn pistool op tafel liggen :S

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:36

_Veronique_ schreef:
Heel vreemd. Behalve dat de controller normaal gesproken wit is en een wapen niet, vind ik het ook erg vreemd hoe dat meisje dan het wapen op zich kan richten en de trekker kan overhalen terwijl zij in de waan is dat het een Wii controller is (heeft een 3 jarige wel genoeg kracht om het wapen omhoog te houden en de trekker over te halen?). Welke malloot legt zn geladen wapen ook in de buurt van een kind?? En heeft de veiligheidspal ervanaf?

Trouwens..een kind van 3 aan de wii? :?

Dat was ook het eerste wat ik dacht! Hoort zo'n kindje niet lekker met vriendjes te spelen in plaats van te wii'en?

Wel heel erg dat dit gebeurd is!

Anoniem

Babel schreef:
Wat ik me ook afvraag, zo'n trekker he, gaat dat makkelijk, of moet je daar toch wel iets van kracht voor gebruiken? Misschien iemand hier die wel eens een wapen gebruikt?

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een kind van 3 de kracht heeft om zoiets te doen.

Zoiezo is een wii controller veel lichter dan een wapen...

Anoniem

Babel schreef:

Voor een 3 jarige kost het aanzienlijk meer energie en kracht om de trekker van een pistool over te halen dan dat van een wii controller, en het pistool zelf weegt veel zwaarder dan een controller.