Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lyonesse schreef:Daarnaast ventileerd hij zelf zijn mening ook niet erg subtiel.
Bij een uitspraak als "mensen moeten thuis gaan nadenken over hoe belachelijk het is anno 2010 in Nederland hoofddoekjes te willen gaan verbieden" verwacht ik op zijn minst een argument.
sarabande schreef:MamboBeach schreef:Wat een zak van een leraar zeg! Je bent er om op school les te geven en dan ga je je toch niet met dit soort zaken bemoeien en al zeker niet uitten...
Zijn les is ik ben tegen racistische onderdrukking, lijkt me een hele actuele als je maatschappijleer geeft
Zesiram schreef:Lyonesse schreef:Daarnaast ventileerd hij zelf zijn mening ook niet erg subtiel.
Bij een uitspraak als "mensen moeten thuis gaan nadenken over hoe belachelijk het is anno 2010 in Nederland hoofddoekjes te willen gaan verbieden" verwacht ik op zijn minst een argument.
Wie zegt dat hij die niet gegeven heeft? Ze hebben het gesprek waarschijnlijk niet 1 op 1 overgenomen in het bericht. Journalisten zoek altijd de scherpe kantjes uit, dat trekt nou eenmaal aan.
Overigens denk ik net al Joostvangestel dat zijn actie niet het effect heeft wat hij er mee wil bereiken, maar goed, dat is de vraag niet.
sarabande schreef:Sonja schreef:Dus als een leraar homo-onvriendelijk is, dan is het ook goed om dat juist te ventileren Zesiram?
Goh....
Schijnt in de katholieke kerk en bij de CU gebruikelijk te zijn, dus zal ook wel op school voorkomen.
verootjoo schreef:@zesiram: je hoeft je eigen overtuiging niet te verbergen, een leraar kan prima vertellen dat hij op de pvda/cda/pvv stemt, maar dit vind ik wel heel provocerend.
Cassagrande schreef:Ik vind het een strakke actie. Waarom verbieden. Ik vind dat als je het hier gaat verbieden en je dan op vakantie gaat in een ander land, dat je je dan als toerist ook naar de normen van dat land moet gaan gedragen. Maar dat is dan weer teveel gevraagd. Maar dat is mijn mening. Maar ik moet Wilders dus niet. Hij is mij te agressief. En ook dat is mijn mening.
Sonja schreef:Ja.
Hij moet Nederlandse les geven. Niet meer en niet minder.
Redeneer eens andersom, dat die leraar geprotesteerd had tegen vrouwen in bikini oid omdat hij het met een of andere Islammeneer eens was geweest dat vrouwen bedekt horen te zijn? Dan was het land te klein geweest...