Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lovely schreef:Laten we het eens omdraaien, laten we de rest van de mensen die werken bij gemeentelijke of gesubsidieerde instanties verplichten om er eentje te gaan dragen zodat we weer terug zijn het principe dat iedereen gelijk is??
Lovely schreef:Laten we het eens omdraaien, laten we de rest van de mensen die werken bij gemeentelijke of gesubsidieerde instanties verplichten om er eentje te gaan dragen zodat we weer terug zijn het principe dat iedereen gelijk is??
x_Jeanine_x schreef:Leanee,
In sommige punten ben ik het wel met Wilders eens, sommigen zitten hier al 20 jaar en spreken nog amper een woord Nederlands, ja sorry hoor, of Nederlands gaan leren of je gaat terug naar je eigen land.
Met dat gedeelte ben ik het met je eens...
Ik geef zwemles aan zulke kinderen, komen na de les de ouders naar me toe, vragen ik het buitenlands, turks ofzo, aan me of het kind mag afzwemmen,,, ja hallo.... ik ga die taal echt niet leren hoor
Maarja hoofddoeken helemaal verbieden, dat weet ik nog niet hoor....
Leanee schreef:In sommige punten ben ik het wel met Wilders eens, sommigen zitten hier al 20 jaar en spreken nog amper een woord Nederlands, ja sorry hoor, of Nederlands gaan leren of je gaat terug naar je eigen land.
Goof schreef:Lovely schreef:Laten we het eens omdraaien, laten we de rest van de mensen die werken bij gemeentelijke of gesubsidieerde instanties verplichten om er eentje te gaan dragen zodat we weer terug zijn het principe dat iedereen gelijk is??
Dat is het punt.
Niet iedereen is gelijk, iedereen is anders, heeft andere gewoonten en gebruiken.
Wel zouden we iedereen gelijk kunnen behandelen, iedereen voor vol aan kunnen zien.
Ik vind het een belachelijke uitspraak van Wilders!
Lianne84 schreef:Leanee schreef:In sommige punten ben ik het wel met Wilders eens, sommigen zitten hier al 20 jaar en spreken nog amper een woord Nederlands, ja sorry hoor, of Nederlands gaan leren of je gaat terug naar je eigen land.
Ik ben het er wel mee eens dat je als je in Nederland woont ook Nederlands zou moeten leren. Maar het is heel lastig om daar een 'regel' aan te verbinden. Want wat is goed Nederlands? Wanneer is het niet goed genoeg? Er zijn in Nederland geboren mensen, met Nederlandse ouders die zoveel fouten maken dat je het amper Nederlands kunt noemen...
Ik vraag me ook af wat Wilders nou wil bereiken met het verbod op de hoofddoekjes. De islam verstoppen? Doen alsof er in Nederland geen moslims zijn?
Lovely schreef:Een openlijk blijk van je levensovertuiging is niet zo geaccepteerd in NL en dat is dus eigenlijik ook de manco van wilders.
Leanee schreef:Laat iemand maar een test maken met grammatica (schriftelijk én mondelijk) waarop deze mensen dan worden "goedgekeurd" of "afgekeurd". (Klinkt heel stom, maar weet zo even niet een ander woord..
Lianne84 schreef:Lovely schreef:Een openlijk blijk van je levensovertuiging is niet zo geaccepteerd in NL en dat is dus eigenlijik ook de manco van wilders.
Dat zou ik dan toch willen veranderen in een openlijke blijk van niet-westerse levensovertuiging. Want, Wilders haalt het voorbeeld zelf al aan, een kruisje om je hals moet wel kunnen. En dat is hier wel geaccepteerd.
Ik vind een hoofddoekje overigens wel wat anders dan een burka. Ik vind een burka ook niet kunnen in publieke functies, maar dat komt omdat ik vind dat het gezicht wel zichtbaar moet blijven.
Leanee schreef:Lianne; Dat heb je in elk land welLaat iedereen die hier binnen is gekomen (polen, bulgaren en ander landen net zo goed) maar een test maken. Ik denk dat heel veel het niet halen en dan is het
![]()
Kijk als je het matig spreekt is tot daaraan toe, maar de meesten begrijpen je ook nog niet eens als je niet in teletubbie taal praat
Lianne84 schreef:Leanee schreef:Lianne; Dat heb je in elk land welLaat iedereen die hier binnen is gekomen (polen, bulgaren en ander landen net zo goed) maar een test maken. Ik denk dat heel veel het niet halen en dan is het
![]()
Kijk als je het matig spreekt is tot daaraan toe, maar de meesten begrijpen je ook nog niet eens als je niet in teletubbie taal praat
Ja natuurlijk geldt dat voor alle immigranten. En zoals ik al eerder zei, zelf voor een heel aantal autochtonen.
Maar waar leg je dan de grens of iemand (die hier al 20 jaar woont, of hier zelfs is geboren!) weer 'terugstuurt'. Begrijp me niet verkeerd, ik vind ook dat een immigrant zoveel mogelijk zou moeten integreren en de taal zou moeten beheersen. Maar dreigen met terugsturen met een verkeerde uitslag van een taaltest lijkt me niet de oplossing.
Lovely schreef:Lianne, een kruisje zie je vaak niet van een afstand en daar ligt het verschil. Als iemand bij wijze van spreken zichzelf helemaal vol zou hangen met kruizen, dan zou ik dat ook intimiderend kunnen(!) opvatten.
Lianne84 schreef:Lovely schreef:Lianne, een kruisje zie je vaak niet van een afstand en daar ligt het verschil. Als iemand bij wijze van spreken zichzelf helemaal vol zou hangen met kruizen, dan zou ik dat ook intimiderend kunnen(!) opvatten.
Tja ik vind het niet zo belangrijk of je van 10 meter kunt zien dat iemand de Islam aanhangt of van 2 meter of iemand christen is. Ik stoor me niet aan een hoofddoekje en ik vind het vreemd dat er mensen zijn die zich daar wel aan storen. Leven en laat leven. Ik ben het wel met degene eens die net zij dat een hoofddoekje naar achteren gedragen wat meer 'open' staat.