Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HorseyDude schreef:OK, laten we dan ook maar alle paarden van nederland vrijlaten op de hoge veluwe, alle maneges en stallen afbreken, omdat het van nature ook wilde dieren zijn...
Tilikum is gewoon TE WILD voor shows en dergelijke, ze hadden hem gewoon met rust moeten laten en die vrouw vantevoren moeten waarschuwen!
Medea schreef:Er is wel een wezelijk verschil tussen gedomesticeerde dieren en dieren die dat niet zijn. Orka's zijn dat dus duidelijk niet, evenals alle andere circus dieren.. Voor mij benadert dit soort onzin dierenmishandeling, ik dacht dat dieren recht hadden op de 'vijf vrijheden'? Leg mij dan eens uit hoe deze dieren soort eigen gedrag kunnen vertonen?
Medea schreef:Misschien wordt het eens tijd om dieren te gaan behandelen als dieren. Het zijn verdorie wilde dieren die ze achterlijke kunstjes aanleren, in een idioot klein zwembad houden om het publiek te vermaken.
EeCee schreef:Medea schreef:Misschien wordt het eens tijd om dieren te gaan behandelen als dieren. Het zijn verdorie wilde dieren die ze achterlijke kunstjes aanleren, in een idioot klein zwembad houden om het publiek te vermaken.
Helemaal mee eens! Deze dieren horen in een oceaan, niet in een pierebadje...
De vergelijking met paarden vind ik nogal vergezocht, HorseyDude.
HorseyDude schreef:die vrouw vantevoren moeten waarschuwen!
HorseyDude schreef:Als je de dieren vrij zou laten, dan zouden ze een paar dagen later weer stranden omdat ze teveel aan hun trainers gewend zijn geraakt. Dieren in gevangenschap KAN je niet vrijlaten........
S_C schreef:orka´s zijn een van de meest gevaarlijkste diersoorten. Het zijn nou eenmaal roofdieren en als jij dan in het water valt en aan het zwemmen bent om terug aan de wal te komen ziet hij dit aan als een prooi en gaat zijn instinct werken. Heel erg naar ongeluk
overgings ben ik zelf in SWF geweest en vind ik dat je een hoop kan zeggen maar niet dat die beesten het slecht hebben. Ondanks de geringe ruimte