Moet Balkenende terugkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wil je een Balkenende 5

Nee alsjeblieft niet
232 (78%)
Natuurlijk graag zelfs
38 (12%)
Weet niet
27 (9%)

Totaal aantal stemmen: 297

sarabande

Moet Balkenende terugkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 12:42

Na de val nog maar even een poll

Wie vindt dat er een kabinet Balkenende 5 moet komen

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:44

ik wil balkende wel terug, maar dan zonder bos alstublieft ;)

vind balkenende wel goed voor dit land. al die beterwetende nederlanders hebben wel behoefte aan een kalme leider ipv een paar schreeuwlelijken.
jammer dat hij soms niet lijkt te durven. een beetje meer power zou wel mogen.

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:45

Laten we asjeblieft hopen dat Balky niet meer terugkomt als minister President.
Hij is volgens mij de enige in de Nederlandse geschiedenis die 4!!!!!! x er niet in is geslaagd om een zitting uit te zitten..

Ik denk dat het tijd is voor een meer Links kabinet. Niet dat zij alleen maar super ideeen hebben, maar we weten dat dit in ieder geval niet heeft gewerkt.
Kabinet als SP, GL en ?

Anoniem

Re: Moet Balkenende terugkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:48

SP wil niet.
En volgens mij is GL veel beter in de opppositie, die moet je niet in een regering willen.

Ik denk dat Balkenende niet terug moet komen als MP, hij is al zijn geloofwaardigheid kwijtgeraakt, na het rapport Davids. Overigens vind ik dat Bos enerzijds wel gelijk heeft, er waren afspraken gemaakt, die moet je niet opeens willen veranderen. Nederland is de geloofwaardigheid kwijt imo.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:49

balkenende 4....vier kabinetten die nog geen! 8 jaar in het totaal hebben geregeerd...lijkt me duidelijk toch?
doe maar niet dus

niet als mp, maar ook liever niet met een CDA in e meerderheid...hoewel die kans verrekte klein is , CDA heeft een grote achterban die braaf zullen stemmen , de kans dat het CDA in een volgend kabinet weer vertegenwoordigt zal zijn is erg groot
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 20-02-10 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:08

Ik denk dat Balkenende gewoon heel veel pech heeft gehad met zijn mede partijen. En de vallen van zijn kabinetten zijn denk ik ook niet volledig aan hem te wijten.

Ik hoop op een kabinet als D66, VVD en CDA. En het liefste D66 als grootste partij. Zeker nu met de crisis zal dit denk ik een stabiel kabinet geven van partijen die denk ik goed kunnen samenwerken.
CDA en PvdA samen gaat nooit meer werken en PvdA is denk ik niet in staat om de grootste partij te worden.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:11

Ik ga met peanutbutter mee, ondanks dat ik Balkenende ook gewoon geen sympathieke gast vind als president. Wat een vertegenwoordiging ook, zo'n zachtgekookt ei.. :+

Doe mij maar een kabinet met D66, VVD en iets anders.. PvdA of SP ofzo maar vooral NIETS christelijks weer!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:12

Neeeeeeeeeee!!!
Weg met die bakellende!!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:13

Sok schreef:
Ik ga met peanutbutter mee, ondanks dat ik Balkenende ook gewoon geen sympathieke gast vind als president. Wat een vertegenwoordiging ook, zo'n zachtgekookt ei.. :+

Doe mij maar een kabinet met D66, VVD en iets anders.. PvdA of SP ofzo maar vooral NIETS christelijks weer!

Helemaal mee eens. Wat een slappe bal zeg. Van mij hoeft hij echt niet terug te komen hoor. Ik heb veel liever een kabinet met o.a. D66 erin.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:14

Het lastige is dat D66 en VVD samen een grote partij ernaast nodig hebben om aan genoeg zetels te komen. Dus dan wordt het kiezen tussen Wilders of CDA of nog 2 kleine partijen als Groenlinks, SP, etc. Om de één of andere reden zie ik die niet samen regeren met de VVD en D66.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:14

Sok schreef:

Waarom wil je niets christelijks, Sok?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:15

Bos als mp moeten we helemaal niet hebben imo. En ook halsema en wilders zéker niet. Thiemen als mp dat wordt een regelrechte ramp. Balkenende is inderdaad wel zijn geloofwaardigheid kwijt. Dus, wie blijft er over?

En ik ben ook van mening dat de val van deze kabinetten niet geheel aan Balkenende te wijten is.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:16

Yamcha schreef:
Sok schreef:

Waarom wil je niets christelijks, Sok?

Ben het niet eens met hun partijpunten :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:19

ik ook niet Sok :)
en ik vind, politiek en religie moet gescheiden blijven

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:22

imd schreef:
Bos als mp moeten we helemaal niet hebben imo. En ook halsema en wilders zéker niet. Thiemen als mp dat wordt een regelrechte ramp. Balkenende is inderdaad wel zijn geloofwaardigheid kwijt. Dus, wie blijft er over?

En ik ben ook van mening dat de val van deze kabinetten niet geheel aan Balkenende te wijten is.

Dan krijgen we Rutte (waarvan ik mij afvraag oof die het meest geschikt is) of Pechtold. Denk ik wel een intelligente man, maar geen staatshoofd. Volgens ij heeft hij ook al aangegeven dat als D66 de grootste partij wordt hij terugstapt en iemand ander MP wordt. Hopelijk wordt het dan iemand als Dietrich of van der Ham.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:26

Duidelijk Sok :)

Van der Ham lijkt mij wel geschikt :j Dietrich ook.

Maar ik zou Pechtold als MP wel waarderen, hoor :)

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:27

Doe mij maar PVDA, D66 en iets links erbij. CDA hoef ik er echt niet in, al vrees ik dat dat onvermijdelijk is.
Ik hoop vooral héél erg dat Nederland toch niet zo asociaal is als nu uit de peilingen (oftewel het aantal zetels van Wilders) blijkt. :=

Ik zou Pechtold ook wel waarderen als MP denk ik, het lijkt me een heel intelligente man. :j
Laatst bijgewerkt door gekkesies op 20-02-10 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:28

Wegblijven met Balkenende!
Heb het nooit wat gevonden :n.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:28

4 Kabinetten Balkenende waarvan geen de volle 4 jaar hebben gered.
Ik vind Balkenende geen premier die rust uitstraalt, maar iemand die juist erg onzeker over komt. Hij schoot b.v. bij het Irak-rapport direct in de verdediging omdat er kritische punten over hem in stonden.
Verder is het CDA een partij waar ik (landelijk) niet op zou stemmen, dus ook daarom kijk ik niet uit naar Balkenende V

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:30

Yamcha schreef:
SP wil niet.

Hoe kom je daarbij? SP wil wel regeren hoor! Maar alleen als ze een sociaal draagvlak hebben. Lijkt me niet meer dan logisch. Je wilt als partij wel je beloftes zoveel mogelijk proberen na te komen en dat gaat niet als je moet samenwerken met partijen die haaks staan op de jouwe. :)

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:33

Bij gebrek aan beter. CDA vind ik echt meer dan 3x niks, en alle echt rechtse partijen stroken gewoon niet met mijn persoonlijke overtuigingen. Dan blijft er niet veel anders over als PVDA en D66 (die ik ook noemde, dus ik zou niet alleen voor Bos gaan, eerder voor Pechtold juist ;)), aangezien ik niet denk dat Halsema of Agnes Kant het goed zou doen in de coalitie.

Uitvechten via de media is niet netjes nee, dat ben ik met je eens, maar hij doet nu in ieder geval wel wat hij eerder altijd gezegd heeft. Beter laat dan nooit.

Edit: He en nu is de post waarop ik reageerde ineens weg. :')

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:36

VVD,PVV en CDA of D66.
Met Rutte als MP, geen SP,GL en CU en al hélemaal geen PvdA, Bos mag wat mij betreft vakkenvuller worden.

edit: bestuurlijk foutje :D
Laatst bijgewerkt door Wildgirl op 20-02-10 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:36

Wat als PVV de (één na) grootste partij wordt? Daar kun je haast niet omheen dan. Dat wordt heeeeeel lang onderhandelen en uiteindelijk bijvoorbeeld een regering met PVV, CDA en VVD en dan is het aftellen totdat het weer knalt.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:38

Alle partijen hebben vrij duidelijk aangegeven met PVV niet samen te willen werken en ze krijgen niet genoeg stemmen voor alleen regeren. Daarnaast is Wilders behoorlijk aan het dalen. Misschien heeft dat ook te maken met mijn kinderlijke gedrag de laaste tijd. Mensen gaan hem toch meer doorzien denk ik.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:38

Toekie schreef:
Wat als PVV de (één na) grootste partij wordt? Daar kun je haast niet omheen dan. Dat wordt heeeeeel lang onderhandelen en uiteindelijk bijvoorbeeld een regering met PVV, CDA en VVD en dan is het aftellen totdat het weer knalt.

Waarom zou dat knallen?
Als Wilders een beetje leert communiceren en Agema naar voren schuift zie ik het niet somber in hoor.
Voor de PVV komt deze crisis als geroepen