Citaat:Playmate Meike Schulte spant kort geding aan
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010 08:36
Gewijzigd: vrijdag 19 februari 2010 16:23
DELFZIJL - Playmate Meike Schulte neemt juridische stappen tegen de lokale partij Sociaal Delfzijl. Het model is woest omdat de partij een verkiezingsposter met daarop haar borsten zonder toestemming heeft gebruikt.
Op de poster pronken de borsten van playmate Meike Schulte, van wie de tepels verborgen zijn onder twee stemvakjes. Daarboven staat de tekst 'Stemt u links of rechts'. Sociaal Delfzijl heeft de poster via Google gevonden en dacht dat er geen copyright op zat. "We wilden aandacht voor onze partij, maar dat het zoveel teweeg zou brengen, hadden we niet gedacht," reageert Loet Meintsma van Sociaal Delfzijl.
Schulte zag de posters voorbijkomen op een Belgische zender. "Het is in strijd met het potretrecht. Mijn naam wordt gebruikt door een politiek partijtje waar ik niks van weet. Ik ben daar uiteraard niet over te spreken."
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=89264
De poster op zich vond ik al een vreemde zet, maar om gewoon maar een foto van internet te trekken

Het is toch absurd dat een politieke partij een borstenposter, die ook niet legaal is, van internet plukt op stemmen te winnen?
Publiciteit hebben ze nu, maar gaat er echt iemand op hen stemmen? Ik neem toch aan dat iedereen beseft dat je niet zomaar foto's van internet kan halen om te gebruiken voor je campagne?