Valt het kabinet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valt het kabinet voor de verkiezingen

nee
32 (20%)
ja
104 (67%)
weet niet
17 (11%)

Totaal aantal stemmen: 153

sarabande

Valt het kabinet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 20:02

De media hebben besloten dat het kabinet moet vallen dus zie en lees je overal dat dat moet gebeuren.

En dat alleen omdat de PVDA herhaalt wat ze al maanden zeggen, namelijk dat de missie in Afghanistan dit jaar beëindigd moet worden en de anderen net doen of ze dat voor het eerst horen.
Ik denk dat het CDA zich er wel weer uitglibbert en ze gewoon doorgaan

Wat denken jullie dat er gaat gebeuren???
Laatst bijgewerkt door iefke op 20-02-10 03:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Vraagteken toegevoegd

zonnebloem18

Re: Valt het kabinet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:05

Ik weet het niet, ik denk eigenlijk niet dat het gaat vallen omdat er altijd wel weer iemand is die dan maar zijn standpunten intrekt om de lieve vrede te bewaren.
Ik denk dat het beter was geweest als het kabinet een tijdje terug al was gevallen.

Ik weet niet meer wie het zei in het debat net maar er is geen vertrouwen meer binnen het kabinet en zo werkt het gewoon niet meer.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:07

Ik denk dat Balkie er wel een politiek correcte zwaai aan gaat geven waarbij bijna iedereen nog 1 maal de handen over het grote politieke hart strijkt.
Maar dat zeg ik misschien ook omdat ik gewoon erg hoop dat het kabinet niet valt, niet nu tenminste.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:08

ik hoop dat ze doorgaan.

heb niets met politiek voor de rest, vindt het een grote kleuterschool.......
maar denk niet dat ons land iets heeft aan van die schreeuwlelijken als halsema en wilders..
hoe kun je nu een land regeren als je zo triest moet doen, echt als ik de debatten volg.
vindt balkenende altijd rustig en hoeft zich als een van de weinige niet omhoog te helpen door domme kinderachtige opmerkingen te maken naar anderen en te gaan zitten joelen....
al gaf je me een miljoen, regeren over 16 miljoen zeurende nederlanders zou ik niet doen.( en dat rijmt :D )

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:11

Ik hoop dat het kabinet valt,maar zover laten ze het toch [alweer] niet komen.Balkenende zal wel met Bos meegaan,die wil echt geen nieuwe verkiezingen.
Ik heb dus Nee gestemd.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:13

Ik denk het niet, eigenlijk maakt het me ook niet uit, welke partij er ook aan de macht komt er verandert toch niets.
Ik ga wel stemmen dan, 3 maart ook ik stem op partij voor de dieren, beste partij, mhhhh nee niet echt maar geef mijn stem liever aan de dieren, zo lijkt het tenminste nog iets.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:18

Ik denk het niet.
Ze houden elkaar wel het hoofd boven water. Bijna niemand (in het kabinet) heeft er iets aan al het kabinet valt.

JP zal er ook wel weer omheen draaien.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:31

Ik denk dat JP de boel gaat 'redden', dus; een politiek correcte uitspraak doen, zodat iedereen weer tevreden is...

Gebeurd toch nooit wat spannends daar :+

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:32

hotchocolat schreef:
Ik denk het niet.
Ze houden elkaar wel het hoofd boven water. Bijna niemand (in het kabinet) heeft er iets aan al het kabinet valt.

JP zal er ook wel weer omheen draaien.

Dat denk ik ook. Een val van het kabinet is in deze tijd niet goed, denk ik. Maar ik zou eerlijk gezegd wel willen dat dit doelloze kabinet eens gaat vallen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:03

Ik heb weet ik niet gestemd.

Heel moeilijk. Ik heb al eerder gedacht dat ze de stekker er uit zouden trekken. Zeker met dat raport Davids. Laten we eerlijk zijn Kok is voor minder opgestapt.
Maar ze zijn toen doorgegaan.

En nu lijkt het het CDA er weer veel aangelegen om weer door te gaan. PVDA houdt de poot stijf en het zou eigenlijk buigen of barsten moeten worden. Als het CDA door de knieen gaat dan weten ze niet of ze er bij zitten de volgende regeerperiode(ben niet op de hoogte nu van de laatste opiniepeilingen)

Maar als het PVDA weer bijdraaid dan zijn ze echt alle geloofwaardigheid kwijt....ze moeten wel voet bij stuk houden..

*Haalt de kaasjes uit de ijskast en trekt een lekker wijntje los* spannend......
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 18-02-10 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:05

cissie schreef:
Maar dat zeg ik misschien ook omdat ik gewoon erg hoop dat het kabinet niet valt, niet nu tenminste.

Echt gunstig is het nooit dat klopt...maar ja..dit begint zo zoetjes aan een soap te worden.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:12

NatasjavE schreef:
cissie schreef:

Echt gunstig is het nooit dat klopt...maar ja..dit begint zo zoetjes aan een soap te worden.

T'ís nooit gunstig idd, maar ik denk dat febr 2010 echt bad-timing is.......D66 lijkt uit de peilingen de grootste partij te gaan worden als het kabinet valt......en dit lijkt mij nu net niet DE partij om Nederland door de tijden van 'crisis' heen te helpen...puur een persoonlijke mening overgens.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:52

ik hoop toch zo dat ze er mee kappen
wat een stelletje kneuzen zitten er in den haag zeg :r

D66 de grootste???!! het zal tijd worden dat die de boel eens gaan runnen
we zullen er nog van opkijken hoe dat zal gaan +:)+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 22:55

alex66 schreef:
D66 de grootste???!! het zal tijd worden dat die de boel eens gaan runnen
we zullen er nog van opkijken hoe dat zal gaan +:)+

Die heeft tenminste nergens een financiële oplossing voor, mooi praten maar niks doen.
Je bent zeker vergeten hoe hij het als ik-waai-met-alle-winden-mee minister deed

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:02

Vandaag heb ik in de tweede kamer gezetenm, morgen is er een kabinets vergadering en dan zouden ze dus tegen moeten beslissen.
Serieus want kunnen balkenende bos verhagen en rouvoet draaikonten, het debat is nu net weer begonnen want dat was geschorst tot 21.45, er is misschien wel 150 keer gevraagd wat er besluist zou worden of er beslist zou worden, wat bos vond want die zei nu ineens veel minder als op tv. over zn standpunt , hij staat er nog wel achter.
Maar voordat dat eruit was waren we 20 minuten en 12 vragen over hetzelfde alleen anders geformuleerd verder. Femke halsema, agnes kant, pechtold, verdonk en thieme bestookte de minister president en vice premiers continu met de vraag trekken we onze troepen terug wel 300 keer. Wilders zei alleen maar dat balkenende morgen bij de koningin maar vast moest afspreken. en nog een paar van dat soort opmerkingen. Ik heb nog nooit zoveel oneerlijk ergens omheendraaien bij elkaar gezien. ongelovelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:03

Ik denk dat ze dit goed moeten overwegen, zeker voor de gemeenteverkiezingen lijkt me dit niet verstandig!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 23:04

Ach ze zitten allemaal een show op te voeren voor de verkiezingen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 23:05

Joolien schreef:
Ik denk dat ze dit goed moeten overwegen, zeker voor de gemeenteverkiezingen lijkt me dit niet verstandig!

Dat is niet helemaal waar, de PVDA staat er opeens en stuk beter voor, eindelijk een partij die doet wat ze gezegd hebben, was een van de uitkomsten vandaag.

En dat vind de rest weer niet leuk dus die wil ook een graantje meepikken.
Maar ik denk niet dat ze gaan vallen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:06

gekvanfleur schreef:
ik hoop dat ze doorgaan.

heb niets met politiek voor de rest, vindt het een grote kleuterschool.......
maar denk niet dat ons land iets heeft aan van die schreeuwlelijken als halsema en wilders..
hoe kun je nu een land regeren als je zo triest moet doen, echt als ik de debatten volg.
vindt balkenende altijd rustig en hoeft zich als een van de weinige niet omhoog te helpen door domme kinderachtige opmerkingen te maken naar anderen en te gaan zitten joelen....
al gaf je me een miljoen, regeren over 16 miljoen zeurende nederlanders zou ik niet doen.( en dat rijmt :D )

amen. _/-\o_

en dan nog zo'n leugenaar als bos erbij, blaaaaah :r

pvda doen wat ze zeggen? met zo'n relnicht als bos erbij?
die praat en praat alleen maar en doet niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:07

sarabande schreef:
Joolien schreef:

Dat is niet helemaal waar, de PVDA staat er opeens en stuk beter voor, eindelijk een partij die doet wat ze gezegd hebben, was een van de uitkomsten vandaag.

Maar het kan de gemeenteverkiezingen wel heftig beinvloeden. Als er straks 1 partij keihard gevloerd worden zal dat z;n doorgang vinden naar de gv op een negatieve manier.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:09

sarabande schreef:
Joolien schreef:

Wie breekt, betaald....voor de verkiezingen kunnen ze het bij de PvdA volgens mij het beste nog oprekken tot 3 maart. Als de PvdA het laat vallen, zakken die peilingen weer in.
Ik denk persoonlijk niet dat ze gaan vallen, ze hebben nu zoveel overleefd, kosten wat het kost bij elkaar blijven, dit kan er ook nog wel bij.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:10

Laten vallen die handel en nieuwe verkiezingen laten komen, CDA, PVDA, allemaal 1 pot nat

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 23:11

Zesiram schreef:
Wie breekt, betaald....voor de verkiezingen kunnen ze het bij de PvdA volgens mij het beste nog oprekken tot 3 maart. Als de PvdA het laat vallen, zakken die peilingen weer in.
Ik denk persoonlijk niet dat ze gaan vallen, ze hebben nu zoveel overleefd, kosten wat het kost bij elkaar blijven, dit kan er ook nog wel bij.

Klopt
Ik zag net dat Rutten zelfs Koenders beticht meegewerkt te hebben aan de brief van de NAVO. Nu dat lijkt me helemaal een rare slag in de lucht, niemand eerlijker dan de idealist Koenders

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:13

Dat vind ik idd niet zo'n handige ( en zeker geen chique ) zet van Rutten, dan was Geert Wilders toch beter in vorm vanmiddag. Ik moet niks van die man hebben politiek, maar zijn commentaar was zowaar erg scherp ( en aanstekelijk ;) ).

Hoor net op Hart van Nederland dat een kleine meerderheid van de NL'ers denkt dat het kabinet het weekend niet haalt........

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:13

DebGizmo schreef:
Laten vallen die handel en nieuwe verkiezingen laten komen, CDA, PVDA, allemaal 1 pot nat

Nou als het een pot nat was dan hadden we nu niet zo veel herrie in de tent :D