Joran mag naar uitvaart vader

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vind je dat Joran ongestoord naar de begrafenis moet mogen?

Ja
120 (46%)
Nee
116 (44%)
Anders
16 (6%)
Weet niet
6 (2%)

Totaal aantal stemmen: 258

luxx

Joran mag naar uitvaart vader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 12:53

De Televaag schreef:
Van een onzer verslaggevers
AMSTERDAM - De voortvluchtige Joran van der Sloot hoeft niet te vrezen dat hij alsnog wordt aangehouden als hij op Aruba afscheid wil nemen van zijn vader.

De ex-rechter Paul van der Sloot, die jarenlang medeverdachte was in de verdwijningszaak van de Amerikaanse tiener Natalee Holloway, stierf woensdag tijdens het tennissen.
Volgens hoofdofficier mr. Peter Blanken is „een arrestatie niet gepast in zo’n situatie. Ook biedt het onderzoek geen aanleiding tot een aanhouding bij zijn komst.”
Pa Van der Sloot gold tot eind 2005 als medeverdachte voor de verdwijning van Holloway. Een rechter besloot echter in november 2007 dat hij niet zou worden vervolgd.
Over de vervolging van Joran heeft het OM nog geen besluit genomen. „Of Joran alsnog voor de rechter moet komen, zullen we later dit jaar beslissen”, zegt de hoofdofficier. „Het is een ingewikkelde zaak, mede omdat er nooit een lichaam is gevonden.”
Paul van der Sloot (57) werd ervan verdacht dat hij zijn zoon voorzag van een vals alibi en hielp bij het laten verdwijnen van Holloway.
Toen Joran van der Sloot in beeld kwam als verdachte, hielp zijn vader hem, vertelde de zoon. In een undercoveroperatie van Peter R. de Vries zei hij dat zijn vader hem in de cel voorzag van een mobiele telefoon.
Peter R. de Vries liet gisteren weten dat hij ervan overtuigd is geraakt dat Paul van der Sloot medeplichtig is. „Voor de zaak tegen Joran maakt het weinig uit. Maar er was natuurlijk altijd een stille hoop dat hij ooit naar voren zou treden met de waarheid.”

Hoe deze zaak nou precies in elkaar zit weet ik niet, maar Joran wordt hier als 'de voortvluchtige Joran van der Sloot' aangemerkt. Volgens de hoofdofficier is een arrestatie 'niet gepast' in zo'n situatie.
Ik meen dat deze jongen in Thailand zit om ervoor te zorgen dat hij buiten de arm van de wet te blijft.
Wat vinden jullie, moet deze jongen de begrafenis van zijn vader gewoon ongestoord mogen bezoeken en daarna weer terug naar zijn schuilplaats gaan of zou hij opgepakt moeten worden?
Ik weet dus niet van de hoed en de rand maar vind wel dat iemand die als voortvluchtig aangemerkt wordt in verzekerde bewaring gesteld moet worden op het moment dat deze persoon zich in een positie bevindt waarin dat mogelijk is, ongeacht de reden, als je voortvluchtig bent kun je gewoon niet je snuit laten zien, die consequentie zit daar onherroepelijk aan vast, wat er ook gebeurd.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:56

Tsja van de week is ook iemand na de begrafenis van zijn schoonmoder discreet opgepakt die een straf van 7 jaar in Duitsland moet uitzitten. Als Joran een straf heeft uitstaan is oppakken gerechtvaardigd. Als er nog geen vonnis en dus straf geveld is en als hij nog niet aangeklaagd is, mogen ze hem niet zo maar oppakken denk ik. Hij is immers onschuldig tot degendeel bewezen is.

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:56

ik vind dat ze hem gewoon op moeten pakken.
Als hij zo onschuldig is als hij zegt ( wat ik niet geloof) hoeft hij zich toch niet te verstoppen

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:09

Laat hem toch lekker naar die begravenis gaan, het is toch zijn vader. Als hij weer terug wil op schiphol in de boeien slaan.

Iriscope

Re: Joran mag naar uitvaart vader

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:10

Helemaal met Kohtje eens!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:11

Hem na de begravenis inderdaad oppakken als dat nodig is... weer terug laten vind ik echt not-done!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:11

Ongestoord naar de begravenis wel. Vind het wel een beetje raar dat die 'ondergedoken' zit als die echt niks gedaan zou hebben.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:15

Buiten het juridische 'gedoe' gaat het nu om iets menselijks.
Het gaat hier niet alleen om Joran maar ook om de andere directe nabestaande en dan denk ik aan zijn moeder.
Die is haar man en indirect haar zoon kwijt.
Dus ik vind van wel. Dat hij in Thailand zit is ook omdat er geen verdragen zijn met Thailand, suggestie voor de politiek ;)

Hij is officieel niet berecht en dus wettelijk onschuldig.
Misschien zelfs wel om zijn vader de hand boven het hoofd te houden, misschien komt de waarheid juist nu wel boven tafel. Veel misschiens, maar toch.

Ik vind het beangstigender en achterlijker dat veroordeelde Tbs tuig op verlof mag :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:15

L_iek schreef:
Ongestoord naar de begravenis wel. Vind het wel een beetje raar dat die 'ondergedoken' zit als die echt niks gedaan zou hebben.

Dat is niet vreemd. Er zijn genoeg mensen die wel een appeltje met hem te schillen hebben.
Imo mag hij wel naar de begrafenis. Het heeft verder niets met de aanklachten te maken en is een prive-aangelegenheid.
Daarna wel arresteren.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:16

Cayenne schreef:
L_iek schreef:

Dat is niet vreemd. Er zijn genoeg mensen die wel een appeltje met hem te schillen hebben.
Imo mag hij wel naar de begrafenis. Het heeft verder niets met de aanklachten te maken en is een prive-aangelegenheid.
Daarna wel arresteren.

Dan denk ik dat ik een deel gemist heb. Maar die bekentenissen die hij gedaan heeft zijn toch niet rechtsgeldig?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:17

Ik heb NEE gestemd. Hij mag wel ongestoord naar de begrafenis, maar direct daarna mag ie lekker wegrotten in de cel.
Vandaar dus een NEE.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 13:17

Cayenne schreef:
Daarna wel arresteren.

Ik vind inderdaad ook dat hij gewoon afscheid van zijn vader moet kunnen nemen hoor.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:20

Ik vind dat ie in alle rust naar de begravenis moet kunnen. Wat ie misschien ook gedaan heeft, het blijft een mens met gevoelens.
Laten ze 'm na de begravenis maar oppaken op het vliegveld oid.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:22

Hoe je het ook went of keert, het is wél zijn vader. Ik vind dat hij recht heeft om naar de uitvaart te gaan.
Ik ben niet overtuigd van zijn onschuld, maar als ze hem dit afpakken vind ik het wel raar.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:23

Het spijt me maar pak hem maar op hoor. Dan kan hij daarna onder begeleiding en in de boeien naar de begrafenis. Ik zou niet weten waarom hij op z'n gemakje even afscheid zou mogen nemen, dat konden de ouders van zijn slachtoffer ook niet.....

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:25

chocobroodje schreef:
Het spijt me maar pak hem maar op hoor. Dan kan hij daarna onder begeleiding en in de boeien naar de begrafenis. Ik zou niet weten waarom hij op z'n gemakje even afscheid zou mogen nemen, dat konden de ouders van zijn slachtoffer ook niet.....

Als dit gebeurt zijn ze net zo slecht als hij zelf, en dat is iets wat we niet willen :n

Dat is gestraft wordt daar ben ik voor, maar doe dit pas na de begrafenis..

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:26

Pff... moeilijk. Aan de ene kant is en blijft het natuurlijk zijn vader, de angst om opgepakt te worden zou hem er niet van moeten weerhouden om afscheid te kunnen nemen.

Aan de andere kant denk ik dat je er heel anders over denkt als hij de hoofdverdachte is in de zaak van jouw dochter. Dan kun je denk ik niet begrijpen waarom hij wel afscheid mag nemen van zijn vader, en jij niet van jouw dochter.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:28

Ja, maar aan de andere kant; Als jij hem dan geen afscheid laat nemen van zijn vader, dan ben je toch net zo slecht als dat hij is?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:29

Leanee schreef:
chocobroodje schreef:

Als dit gebeurt zijn ze net zo slecht als hij zelf, en dat is iets wat we niet willen :n

Dat is gestraft wordt daar ben ik voor, maar doe dit pas na de begrafenis..

Waarom, hij kan dan toch ook gaan? Die jongen is voorvluchtig voor moord! Ik zie echt niet in waarom ze hem niet zouden oppakken als ze de kans hebben. Zoals ik al zei hij kan ook prima geboeid naar de begrafenis!!!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:31

Moord? is dat niet te voorbarig? doodslag, dood door schuld das nogal een verschil hoor. En moord is met voorbedachte raden iemand om het leven brengen.
Zover ik weet heeft hij haar niet meegelokt om te vermoorden

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:34

er is nog helemaal niks bewezen
ok, ik denk ook dat hij het geweest is, maar er is nog niks bewezen
maar kijk naar de puttense moordzaak
die mannen hebben een hele tijd onterrecht vast gezeten

ik heb ja gestemd
als ze hem willen oppakken kunnen ze dat ook erna doen

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:34

mltex schreef:
Moord? is dat niet te voorbarig? doodslag, dood door schuld das nogal een verschil hoor. En moord is met voorbedachte raden iemand om het leven brengen.

Dat weet dus niemand! Feit is wel dat er een meisje dood is. Nogmaals waarom niet IN DE BOEIEN naar de begrafenis. Dan kan hij toch afscheid nemen?

msnowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:35

Ook als je 'gezocht' wordt mag je tijdens een kerkdienst niet worden aangehouden.....

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:36

chocobroodje; Dan kunnen ze hem toch ook meteen na de begrafenis oppakken? Dan zit ie in ieder geval niet met dat ongemakkelijke gevoel met die handboeien om. Misschien wilt ie nog wel wat zeggen over z'n vader en dan heb je zo'n agent in je nek staan hijgen. Nee, laat ze dan desnoods net buiten het terrein gaan staan om als ie naar buiten komt hem dan in de boeien te slaan..

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:37

chocobroodje schreef:
mltex schreef:

Dat weet dus niemand! Feit is wel dat er een meisje dood is. Nogmaals waarom niet IN DE BOEIEN naar de begrafenis. Dan kan hij toch afscheid nemen?

Nee dat weet niemand daarom vind ik het erg voorbarig. En als 'zijn bekentenis' de waarheid zou zijn dan is het dood door schuld. Dingen niet erger maken dan ze zijn, net zo fout als iemand die doorrijd na een ongeluk en het slachtoffer overlijd.