Bommelding den bosch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Macha876

Bommelding den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 12:27

Chaos op station Den Bosch DEN BOSCH - In een overvolle trein in Den Bosch is dinsdagmorgen paniek uitgebroken nadat een man had geroepen dat hij een bom bij zich had. De politie heeft de reiziger aangehouden. Volgens ooggetuigen droeg de man een lang wit gewaad met een groene jas. Hij zou toespelingen hebben gemaakt op de aanslagen op 11 september 2001 in New York en Washington.

De man zat in de intercity van Roosendaal naar Zwolle. Reizigers vonden dat hij verward en verdacht overkwam en waarschuwden enkele beveiligers van de NS. Toen zij de man aanspraken, riep hij opeens dat er een bom in de trein lag. Service- en veiligheidsmedewerkers van de NS droegen de man over aan de politie.

Explosievenverkenners hebben de trein inmiddels uitgekamd, maar geen explosieven aangetroffen. De trein zal volgens de politie nog een keer worden gecontroleerd met behulp van een speciaal getrainde hond.

Het treinverkeer van en naar Den Bosch ligt inmiddels volledig stil. Het station en het stationsplein zijn volledig afgezet en het gevaar wordt zo groot geacht dat de politie ook een aantal kantoren rond het station heeft ontruimd. het gaat om De Van Lanschot kantoortoren, waar zo'n 400 mensen werken, en een deel van het paleis van Justitie. Van de rechtbank zijn de kantoren ontruimd. De zittingszalen bevinden zich aan de achterkant van het pand. Ook enkele winkels en appartementen zijn inmiddels ontruimd.

Inmiddels is de aangehouden man naar het politiebureau gebracht. De politie kon nog niet zeggen waarvan de man precies wordt verdacht.

Bekijk hier een video van de ontruiming.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5990 ... html?p=1,1

Ik zit hier in den bosch op school, ongeveer een km van het station.
Er zijn maar een paar mensen op school vandaag, overal politie en er vliegen constant helikopters over.
Er wordt op internet vanalles gespeculeerd. Wel of geen bommen gevonden? De ns zegt van wel, politie van niet.
Allemaal erg vaag iig.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:28

Ik had geluk, ik behoorde tot zo'n beetje de laatste groep reizigers die nog weggekomen is uit Den Bosch. :D
Nu vanavond hopelijk normaal weer terug.

_Sanne

Re: Bommelding den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:30

Mijn vriend stond in Eindhoven en had de trein naar Den Bosch nodig. maar zag dat er een bommeldig was. Dus ging mooi weer terug naar huis.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:31

Ik ben nu in Den Bosch, maar hoor helemaal niets en woon toch niet zo heel ver van het station... Maar had er ook nog niets van gehoord heel raar... Maar ik moet eigenlijk dadelijk vlakbij het station werken..
Oh ga even snel het nieuws volgen...

Edit: Het is nog steeds onduidelijk, en verkeer is stilgelegd en er word nog gezocht en de laatste berichten zijn dat er geen explosieven gevonden zijn...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:32

Oh man dan baal je!!! Zeker als het een gek is die enkel aandacht wou. Sta je daar nu lekker te blauwbekken. Ik hoop dat iedereen gauw weer thuis/of waar ze heen moeten zijn.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:33

Oh hoor net dat de bussen ook niet rijden :+ Moet ik toch echt gaan fietsen.. damn

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 12:33

Veerle90 schreef:
Ik ben nu in Den Bosch, maar hoor helemaal niets en woon toch niet zo heel ver van het station... Maar had er ook nog niets van gehoord heel raar... Maar ik moet eigenlijk dadelijk vlakbij het station werken..
Oh ga even snel het nieuws volgen...

Edit: Het is nog steeds onduidelijk, en verkeer is stilgelegd en er word nog gezocht en de laatste berichten zijn dat er geen explosieven gevonden zijn...

Hier (vlijmenseweg) vliegen toch noghttp://www.telegraaf.nl/binnenland/5 ... html?p=1,1 steeds helikopters over. Misschien nu weg, ben al een kwartier niet meer buiten geweest. Hopelijk kom ik nog thuis vandaag, haha.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:40

haha, oh yeah lees net dat de bussen wel rijden :D

Oh ja ik benook nog niet buiten geweest dus kan zijn dat als ik buiten ben ze wel hoor, ik woon ietsje verder van het station af..
Aa-wijk zeg maar...

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:51

jep ik moest vanmorgen ook in Den Bosch zijn..
ben maar weer naar huis gegaan :Z

er rijden nu wel bussen van en naar het station! iig voor de richting Nijmegen/Utrecht..

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:56

ben ik blij dat ik met de auto naar mn werk ga :)) pff wat een drama zeg.

de term CSI 's hertogenbosch kwam ook al voorbij. Schijnt een groot circus aan instanties, honden, linten enz enz te zijn op het station

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:29

En de grap van de dag, Nederland laat een explosieven-hond invliegen per heli 8)7

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:38

Pff jaa blij dat ik vanochtend niet naar school hoefde. Mijn moeder werkt een eindje verderop maar die kwam dus allemaal politie tegen ed onderweg naar het werk. Bij mijn vader is er ontruimd....

Maarre de bussen rijden wel dacht ik alleen tot de rotonde voor het station.
Ik moet dadelijk nog naar school achter het station nog even bedenken hoe ik daar kom, want als ik voor het station afgedropt wordt weet ik niet hoe ik naar de andere kant moet komen :P aangezien de tunnel ed ook dicht is wordt het een stukje om iig :P

En inderdaag honden die vanuit schiphol even "overvliegen", briljant toch :Y)

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:39

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:43

Ik hoorde 't hier ook al op school ja.
Wist niet dat er zoveel afgesloten was.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:04

Hier zie ik ook nog steeds geen treinen voorbijkomen. Woon tegen over het spoor wat direct op het station uitkomt. (5 minuten fietsen)

Hoor nog wel zo nu en dan een helikopter overkomen.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:06

Ik werk op de maaspoort langs het spoor richting utrecht. Maar vandaag is er nog helemaal niets langsgekomen

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:51

Ik moest om 12 uur op school zijn in Den Bosch..
Las op internet dat het volgends de politie om 10 uur weer opgelost zou zijn. Ik mooi in de trein gestapt. Maar in Nijmegen werd mij al verteld om maar weer om te draaien. :P

Wel lekker inderdaad dat er door iemand die zomaar iets roept (waarschijnlijk dan ;) ), een hele hoop mensen vastzitten in de kou nu.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:47

Op de site van de NS staat dat er nog steeds geen treinverkeer mogelijk is?
Iemand enig idee of dat echt zo is?

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:03

Er is iig nog niets langsgekomen hier...

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:05

Het ging over een gekke man, niet over een terrorist gelukkig. Ik kom zo'n 1 a 2 keer per week op het station in Den Bosch.

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:08

LDRD schreef:
Op de site van de NS staat dat er nog steeds geen treinverkeer mogelijk is?
Iemand enig idee of dat echt zo is?

Rond 15:30 verholpen staat er op de site..
(Maar dat kan natuurlijk net zo goed uitlopen.)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:11

De politiemeldingen van vandaag:
08:02 Den bosch Stationspasserelle: Cop trein incident: (tis: 5.3) (grip: 1) stationspasserelle 's-hertogenbosch
08:15 - Bommelding
08:18 - Rond s-Hertogenbosch rijden geen treinen door beperkingen op last van de politie.
08:30 - Grip 2
08:54 - 1 verdachte aangehouden
11:50 - verzorgingscontainer schaijk/erp tp gevraagd.
12:18 - waarschijnlijk word om 12:30 alles weer vrijgegeven . . speurhond heeft niets kunnen vinden na 2e inspectie

Er is niks gevonden, waarom is het dan nog niet vrijgegeven?
Ik heb over een klein uurtje een afspraak op de stationsweg, dus hoop dat ik daar weer mag komen :+

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:22

Ik kwam vanmorgen met het vliegtuig uit Teheran :=

Ik hoopte de trein van 6:15 te halen, maar het ging allemaal wat langzaam en de douane dacht me voor de eerste keer in 15 jaar eens te controleren. Dus werd het de trein van 6:44 richting Eindhoven.

Aan de rand van Den Bosch, om 10 voor 8 werd de trein gestopt. We konden het station niet in, omdat er een bommelding was in Den Bosch. Goed balen dus, was ik weer later thuis. Om kwart voor 9 werd het sein gegeven dat de trein omgekeerd werd en dat we terug zouden rijden naar Utrecht. Aldaar de trein naar Nijmegen genomen en zo alsnog in Reuver terechtgekomen om 11:45, 2,5 uur te laat dus.

Tja, dan ga je naar Teheran, maak je je ergens zorgen over en dan loop je nota bene in Zuid-Nederland tegen zoiets aan, hoe kan je het verzinnen!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:27

Ah, schijnt verholpen te zijn inmiddels. Begon al te vrezen dat ik een alternatieve thuisreis moest gaan kiezen. :D

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:27

hoop dat een leraar van mij morgen ook niet naar school kan komen les geven haha dan ben ik 1e 4 uur vrij xd ook handig haha.