Automobilist rijdt tientallen vogels dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Automobilist rijdt tientallen vogels dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 20:46

Dit vind ik dus echt super ziek!!!! :(

http://www.nu.nl/binnenland/2172628/aut ... -dood.html
GRONINGEN - Een nog onbekende automobilist heeft in Groningen een slachtpartij aangericht onder een groep meerkoeten. Dat meldde de Dierenbescherming donderdag.

De automobilist heeft op klaarlichte dag bijna dertig vogels doodgereden. De meerkoeten maakten deel uit van een groep van ongeveer honderd vogels die op het - relatief - warme asfalt op de weg tussen het Groningse Wijwerd en Meedhuizen zaten.

De Dierenbescherming vermoedt dat de bestuurder in volle vaart op de groep is ingereden. Verspreid over het asfalt troffen medewerkers van de Dierenambulance 28 dode of stervende meerkoeten aan.

''Een misselijkmakend slagveld was het'', omschrijft een woordvoerster van de Dierenbescherming.

Volgens de zegsvrouw zijn de vogels door het winterweer van de afgelopen weken ernstig verzwakt waardoor ze niet meer zo snel kunnen reageren.

© ANP

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:48

Hoezo een gek.... %)
Net alsof je zoveel vogels niet kunt zien zitten ofzo..... :(

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 20:49

Ilja_1997 schreef:
Hoezo een gek.... %)
Net alsof je zoveel vogels niet kunt zien zitten ofzo..... :(

Ik vind het zo walgelijk! Hoe ziek ben je om zoiets te doen!!!

benangelique

Re: Automobilist rijdt tientallen vogels dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:50

ik had er gisteren (donker, onverlichte weg) 3 tegelijk onder mijn auto...

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:51

Ach, kom even een rondje rijden hier bij ons over de dijk. Ik ben ondertussen wereldrecordhouder zigzaggen op m'n scooter. Achter elkaar liggen ze er dood te wezen, echt te ranzig voor woorden. Snap echt niet dat mensen dat doen, als het niet anders kan ok, maar je probeert ze toch op z'n minst te ontwijken?!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:51

Bij ons in de straat deed iemand dat een keer met een groepje jonge eendjes, bah! En nog lachen/trots kijken ook. Walgelijk!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:53

beesten gaan op het asfalt zitten zoals gezegd en reageren nauwelijks. als ik met de auto aankom en ik zie die beesten is de eerste reacite remmen, maar als het probleem is dat er een andere auto achter me zit trap ik dus niet op de rem... dat is sneu voor de beesten maar beter dat dan een botsing met misschien lichamelijk letsel.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 20:53

_Kiki_ schreef:
Bij ons in de straat deed iemand dat een keer met een groepje jonge eendjes, bah! En nog lachen/trots kijken ook. Walgelijk!

Gatfer! :( schot hagel in zn reet!
Kan er zoooo kwaad om worden!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 20:55

benangelique schreef:
beesten gaan op het asfalt zitten zoals gezegd en reageren nauwelijks. als ik met de auto aankom en ik zie die beesten is de eerste reacite remmen, maar als het probleem is dat er een andere auto achter me zit trap ik dus niet op de rem... dat is sneu voor de beesten maar beter dat dan een botsing met misschien lichamelijk letsel.

Tja als er een konijntje oversteekt, dan is het ook jammer maar helaas. Maar op klaarlichte dag had hij best kunnen remmen! Die vogels schieten toch niet opeens de weg op?? De vogels lagen zo verspreid dat hij wel hard heeft moeten rijden lijkt mij

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:56

Ik heb afgelopen dinsdag nog een meerkoet gered van de overijdingsdood. Ik kwam aanrijden met de truck en zag hem zitten..ik dacht hij reageerd wel maar, nee hoor...keek me al liggend aan van ...Ja wat..ik lig hier lekker :roll: Ik heb het hele spul dwars over de weg gezet, ben uitgestapt, en toen verdween hij veilig in de berm gelukkig. Walgelijk dit soort mensen. Zo heb ik ook nog eens achter een bulgaar gereden die eerlijk waar expres een gans doodreed :n Ik heb de politie gebeld. Die heeft hem later aangehouden en een boete gegeven....

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:57

klaarlichte dag is idd wat anders maar weet jij veel? misschien zat ie net aan de knopjes van de autoradio te prutsen. maakt het niet goed hoor!
klaarlichte dag moet je de beesten kunnen zien en kunnen remmen idd, tenzij er andere auto's achter zaten en die dus ook de beesten hebben geschept.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 20:58

Lijkt mij ook dat ze in de Noordelijke provincies nog goed kunnen doorknallen met de auto. Hier gebeurd het niet vaak dat overdag iemand zoiets niet ziet.

Tinker32

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:01

Overdag nogwel! En idd was het niet zo dat ze zomaar de weg opsprongen of niet te zien waren..! Walgelijk, laat hem hier maar langs komen }> Ik lust hem rauw!
Laatst bijgewerkt door Tinker32 op 28-01-10 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:01

Zo'n horde meerkoeten zie je overdag toch zitten?
Dat je er 1 over het hoofd ziet, of in het donker oke..
En als er iemand vlak achter je zit en je ziet er 1 te laat, kan ook nog..
maar een hele meute??

Zag laatst ook zo'n gek.
Lege weg, eind voor me steken 2 meerkoetjes over. (overdag, goed zicht, verder geen verkeer)
Zag je al een heel eind voor je uit op de weg lopen, dus ik rem af.
Nou hadden die koeten mazzel.
Ik ging ervan uit dat de auto die me tegemoet kwam ook wel zou remmen voor de koetjes.
(koetjes liepen van mijn kant richting zijn kant)
Die gek reed vol gas door.
Gelukkig besloten koetjes mijn kant weer op te gaan en ontsnapten aan een gewisse dood.
Heb echt wel even die vent staan vervloeken, die had anders zo over ze heen gecrosst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:29

Ongelooflijk, woorden schieten tekort wat een ongelooflijke klootzak.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:48

Bij ons lopen ze ook door de wijk. We moesten de auto stilzetten, ze bleven gewoon zitten toen we aan kwamen rijden. Ze zijn echt heeel sloom op het moment, laten zich zo onder de auto rijden.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:51

Walgelijk! :r

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:55

Ziek in zijn hoofd.
Dit lijkt toch wel echt op "wraak", om het even zo te noemen.
Kijk, dat je niet kunt remmen omdat er iemand ander je rijdt oid, snap ik. Maar er zitten d'r vast geen 30 op 2 m² (aangezien je omgeveer 2 meter breedte gebruikt met je auto).

:n

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:58

1Boefje schreef:
Lijkt mij ook dat ze in de Noordelijke provincies nog goed kunnen doorknallen met de auto. Hier gebeurd het niet vaak dat overdag iemand zoiets niet ziet.

Waar slaat dat op! >;)
Net of het aan de noordelijke provincies ligt.
Een hele vreemde post..

Of interpreteer ik jouw post verkeerd?? :)
Laatst bijgewerkt door Meloen op 30-01-10 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:00

He, wat ziek weer.
Ik ken ook zo iemand die er op uit is dieren dood te rijden, die man zat dat gewoon trots tegen me te vertellen: 'ja, je moet ze proberen niet plat te rijden anders kun je ze niet meer eten, gewoon flink ertegenaan!' Heb 'm met open mond aan zitten kijken. Echt ziek, bah.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:10

Dagmar_k schreef:
1Boefje schreef:

Waar slaat dat op! >;)
Net of het aan de noordelijke provincies ligt.
Een hele vreemde post..

Of interpreteer ik jouw post verkeerd?? :)

Ik lees het zo: het is hier een stuk rustiger dus minder getuigen :j

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:12

spitenmazz schreef:
He, wat ziek weer.
Ik ken ook zo iemand die er op uit is dieren dood te rijden, die man zat dat gewoon trots tegen me te vertellen: 'ja, je moet ze proberen niet plat te rijden anders kun je ze niet meer eten, gewoon flink ertegenaan!' Heb 'm met open mond aan zitten kijken. Echt ziek, bah.

Ok dat is banaal. Maar als je dan banaal verder denkt dan sterven die tenminste niet voor niets maar gebeurd er nog iets mee. := Als je het een heel klein beetje positief wil in zien. Maargoed dan is het nogsteeds banaal...

OT: Overduidelijk het werk van iemand die ziek in de kop is. Als je gelijkmatig afremt hebben ook mobilisten achter je er geen last van en heb je nog tijd met licht- en/of geluidsignalen die beesten van de weg te krijgen. En anders gewoon als Alabaster, strakke actie! +:)+ Niet denken 'moeten ze maar niet op de weg zitten' maar altijd eraan blijven denken dat de leefruimte van iedereen is.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:17

he getver, sommige mensen zou je toch... :( :(
hier steken in de herfst tientallen eenden de weg over om eikels te eten, alle mensen braaf op de rem, hele file eenden op straat, gaf leuke foto's.. ;)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:54

Ik heb vorig jaar in 1 keer drie eenden doodgereden. Die staken de provenciale weg over en ik reed met mijn wielen over de eenden heen. De volgende ochtend reed ik weer langs en er lag overal eend. Zielig? JA.. Maar remmen op een 80 km weg of uitwijken dan had ik in de sloot of tegen een boom aangezeten.
Of deze aktie bewust is gebeurt? Tja, zwarte vogels op een zwart wegdek. Een uitwijkaktie kan rare gevolgen hebben voor de automobilist. Dan kies ik toch voor mijn eigen veiligheid boven een stel vogels.

O ja, ik woon ook in de noordelijke provincies

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 12:02

Ik zag het gisteren in het hart van nederland.
Vreselijk dat mensen zoiets doen, tuurlijk kan 't gebeuren dat iemand een vogel aanrijd,maar zoveel vogels tegelijk, die zie je toch wel duidelijk zitten zou ik zeggen?