Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Teelee schreef:Ik ken mensen die bij de politie zitten.. moeten ze zelf weten, maar ik mag ze omdat ik ze ken buiten de politie om.
Met de politie zelf heb ik helemaal niks, en ook weinig goeds over te zeggen. Nou zijn dit eigen ervaringen natuurlijk, maar ik weet wel.. mocht er iets zijn, dan los ik het wel zonder politie op!
Citaat:Maar je vriend kan het altijd nog een keer proberen als hij beter voor zichzelf op kan komen en in zijn schoenen staat.
randie schreef:ja ik zou inderdaad verwachten dat die niet door de keuring komen.
Voorbeeldje: een vriend van mij werd aangehouden op zijn scooter --> rollerbank. Nou prima als hij te hard gaat ben je fout maar hij ging dus niet te hard. Daarna kreeg hij commentaar op zijn band profiel, wat ook nog er net mee door kon. Maar die vriend van mij deed veel in scooters en wist precies hoeveel mm profiel het moest zijn. Waarop hij een boete kreeg omdat zijn lamp het niet deed. En het was gewoon overdag, dan hoef je geen lamp aan te hebben.
nog een voorbeeldje, je komt naar je auto gehaast omdat je parkeerkaartje verloopt. Je bent krap een paar minuten te laat, ze zien je aan komen lopen en dan nog snel even een bon uitschrijven en onder de ruitenwisser stoppen..
Verder zitten er ook ontzettend fijne mensen tussen, die hartstikke behulpzaam zijn. En ik ben ook wel iemand als ik fout zit , zit ik fout. Balen maar helaas pindakaas ze hebben gelijk.
En gespest zeg ik, omdat deze personen vaak niet getuigen van goede sociale vaardigheden en open staan voor andere mensen.
russel schreef:En wat zijn die ervaringen dan wel? Hoezo heb je er weinig goeds over te zeggen?
Ben wel benieuwd of je wensen in de vorm van hulp van de politie wel reeel is, dus ahw wel tot de politietaken behoren, dus eigenlijk handelen naar de wettelijke regels waarin bepaalt wordt dat handelen Mag.
randie schreef:Citaat:Maar je vriend kan het altijd nog een keer proberen als hij beter voor zichzelf op kan komen en in zijn schoenen staat.
dit is een voorbeeld van jaren terug hoor, maar die vriend van mij was te goed gebekt en wist precies wat zijn rechten en plichten
waren en DAT stond meneer de agent niet aan..
En assertief zijn vind ik iets anders dan machtsvertoon, ik heb ook vaak zat agenten gezien die het diplomatiek oplosten en ook
echt een gesprek met mensen aan gaan.. Ik denk dat dat veel effectiever is.
Teelee schreef:russel schreef:En wat zijn die ervaringen dan wel? Hoezo heb je er weinig goeds over te zeggen?
Ben wel benieuwd of je wensen in de vorm van hulp van de politie wel reeel is, dus ahw wel tot de politietaken behoren, dus eigenlijk handelen naar de wettelijke regels waarin bepaalt wordt dat handelen Mag.
2 serieuse aangiftes gedaan, waar niks mee gedaan werd terwijl alles voor handen lag. (evt via pb iets meer duidelijkheid)
1 van die 2 ging over het in elkaar getrapt worden van mij hond, omdat de andere hond los op hem af kwam rennen, en die van mij beet naar de loslopende hond.
5 man kwam uit de zaak naar buiten en hebben mijn hond tegen een betonnen muur in elkaar getrapt. Getuige meegenomen naar de politie, en ze hebben de man niet eens verhoord. Niks genoteerd. Kortom: ik had geen getuige dus.
DA rekening wouden ze de helft van betalen, maar de politie is er nooit achteraan gegaan, en zelf mocht ik daar niet heen om het te regelen..
Nee als mij nog zoiets gebeurd loop ik zelf wel met een paar vrienden de zaak binnen, en zorg ik dat de rekening betaal word
randie schreef:Citaat:Maar je vriend kan het altijd nog een keer proberen als hij beter voor zichzelf op kan komen en in zijn schoenen staat.
dit is een voorbeeld van jaren terug hoor, maar die vriend van mij was te goed gebekt en wist precies wat zijn rechten en plichten
waren en DAT stond meneer de agent niet aan..
En assertief zijn vind ik iets anders dan machtsvertoon, ik heb ook vaak zat agenten gezien die het diplomatiek oplosten en ook
echt een gesprek met mensen aan gaan.. Ik denk dat dat veel effectiever is.
russel schreef:Omdat politie regelmatig het mikpunt van spot en kritiek is op bokt. Ben ik wel benieuwd wat er dan leeft.
Waarom heeft de politie zo een algemeen negatief beeld in de Nederlandse samenleving.
Ook ken ik reacties van ex-politiemensen die in het bedrijfsleven weer werkzaam zijn, nog alle dag door "collega's" en meerderen op een uiterst negatieve manier worden omgegaan of zelfs gewoon worden genegeerd en neergehaald.
Vraag mij af wat de gemiddelde bokker denkt over politie en ex-politiemensen in hun omgeving.
Kan mij niet voorstellen dat het in andere landen binnen europa ook zo negatief is en dat die mensen met net zo weinig respect worden behandeld.
randie schreef:ik denk dat het ook een welles, nietes situatie is. De burger voelt zich oneerlijk, onbeschoft behandeld. Maar ik denk dat dat komt vanuit de burgers die zich ook vaak zat onbeschoft gedragen tegen de politie.
uit die vriend zouden nog veel meer onaardige dingen komen als die zelf zou praten
odetteke schreef:Er staat gelijk een advertentie onderaan: "wordt agent en pak de winkeldiefstal in je eigen buurt aan"
Je ziet het vaak wel bij de broekies, die hebben (nog) geen natuurlijk overwicht en proberen door heel streng te handelen dit te krijgen. Bij de meer ervaren agenten heb je wat meer kans dat ze iets door de vingers zien
Als ze ergens staat te flitsen en je krijgt een boete omdat je op zondagmiddag op een bijna verlaten snelweg 4 km te hard rijdt denk ik ook wel eens "ga boeven vangen". Maarja, da's weer een andere afdeling he?
lien_87 schreef:russel schreef:Omdat politie regelmatig het mikpunt van spot en kritiek is op bokt. Ben ik wel benieuwd wat er dan leeft.
Waarom heeft de politie zo een algemeen negatief beeld in de Nederlandse samenleving.
Ook ken ik reacties van ex-politiemensen die in het bedrijfsleven weer werkzaam zijn, nog alle dag door "collega's" en meerderen op een uiterst negatieve manier worden omgegaan of zelfs gewoon worden genegeerd en neergehaald.
Vraag mij af wat de gemiddelde bokker denkt over politie en ex-politiemensen in hun omgeving.
Kan mij niet voorstellen dat het in andere landen binnen europa ook zo negatief is en dat die mensen met net zo weinig respect worden behandeld.
Wat zijn jouw ervaringen rondom de politie, het klinkt alsof je er veel verstand van hebt, werk je zelf in deze branche?
russel schreef:odetteke schreef:Er staat gelijk een advertentie onderaan: "wordt agent en pak de winkeldiefstal in je eigen buurt aan"
Je ziet het vaak wel bij de broekies, die hebben (nog) geen natuurlijk overwicht en proberen door heel streng te handelen dit te krijgen. Bij de meer ervaren agenten heb je wat meer kans dat ze iets door de vingers zien
Als ze ergens staat te flitsen en je krijgt een boete omdat je op zondagmiddag op een bijna verlaten snelweg 4 km te hard rijdt denk ik ook wel eens "ga boeven vangen". Maarja, da's weer een andere afdeling he?
ja die boeven vangen he?![]()
![]()
Maar de verkeersdienst, de KLPD, Wijkteam autosnelwegen doen alleen verkeer en die boeven die in het verkeer ze tegenkomen lopen dan tegen de lamp, maar jacht maken ze er niet op.....en die 4 km te hard, is zuur, zo lag er een dag voor oud en nieuw ook eentje op de mat....trajectcontrole!!!! daar ontkom je helemaal niet aan.
Maar het spekt de staatskas en daar wordt het voor gedaan.