'Sweet 16' asociaal of niet ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

freespirit

'Sweet 16' asociaal of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 20:10

Geregeld 'zap' ik tussen de tv-kanalen heen en weer en geregeld kom ik dan het tv programma 'Sweet 16' en 'Sweet 16 UK" van MTV tegen.
Iedere keer weer kijk ik met ongeloof en walging naar verwende, stampvoetende en brullende pubers voor wie feestjes worden georganiseerd waarbij artiesten komen optreden. Feesten die een godsvermogen kosten, we hebben het hier over tonnen !!! Peperdure auto's worden door ouders geschonken, sieraden, appartementen, grills (voor op de tanden) enz. Het duurste is niet goed genoeg.

In deze barre economische tijden vind ik dit soort uitspattingen gewoon walgelijk, zoniet het verwende gedrag van 16 jarigen die nog nooit iets in het leven gepresteerd hebben en meefietsen op het fortuin van hun ouders. Tuurlijk is het aan de ouders die daar aan meedoen, zij trekken de knip.
Maar als ik dan denk aan al die mensen in Amerika en UK die hun baan en daardoor huis en haard zijn kwijt geraakt, hele gezinnen die ontheemd zijn en moeten leven van voedselbonnen....

Ik vraag me af hoe jullie hier nou tegenover staan, zijn dit soort uitspattingen nou niet asociaal en....zal deze extreme 'rage' mogelijk ook overwaaien naar Nederland ?

uiltje001

Re: 'Sweet 16' asociaal of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:14

Ik vind het ook walgelijke programma's.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:14

Ik vind dat programma ook echt walgelijk, zelfs zo walgelijk dat ik er af en toe naar kijk :+ Ik kan bijna niet geloven dat dat echt is en weet het ook niet zeker hoor. Het is altijd zo'n enorme show, ook met die uitnodigingen uitdelen enzo..

Ik vind dit soort uitspattingen sowieso walgelijk, niet alleen in barre economische tijden. En dan ook nog, zo'n feest is al enooorme verwennerij en dan gaan ze ook nog allemaal zeiken dat het allemaal niet goed gaat :+ Echt heel naar, ik krijg er altijd plaatsvervangende schaamte van :n

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:15

Ik denk dat de rage al is overgewaaid naar Nederland. Natuurlijk niet in de mate die je op tv ziet. Je kunt er met grote zekerheid vanuit gaan dat MTV ervoor zorgt dat er een huge feest komt, enkele traantjes en een fantastisch groot cadeau. Dit is gewoon sensatie en entertaiment.
Absoluut niet naar de werkelijkheid. Er zullen niet veel meiden zijn die dit voor elkaar krijgen op hun verjaardag.

Ik vind het niet ascosiaal. Ik vind gewoon dat die ouders ernstig falen in de opvoeding van hun kind. In bijna elke aflevering zie je dat de ouders onderdanig zijn aan hun kind. Kind wil een BMW, dan komt ie er. Kind wil een Rolex, no problem.

Die mensen hebben dan veel geld, maar ga er ook vanuit dat ze ervoor werken. Veel van die kinderen worden erg verwend door hun ouders maar missen waarschijnlijk wel liefde (en ook een goede opvoeding).

Ik ben geen voorstander van het programma omdat het verkeerde opvattingen teweeg brengt. Het laat een fantasie wereld zien. Maar, het is natuurlijk wel leuk om naar die rotkinderen te kijken :+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:15

Ik kan het ook niet waarderen. Maar ja, het levert wel leuke televisie op. Het verschil tussen arm en rijk wordt wereldwijd steeds maar groter. Voor de verwende pubers te hopen dat paps niet ook een keer zijn baan verliest, en ze het met een baantje in de supermarkt moeten doen...

Cherokee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:16

Ik kijk het afentoe maar ik hoop altijd dat er vanalles mis gaat :+

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:17

freespirit schreef:
Geregeld 'zap' ik tussen de tv-kanalen heen en weer en geregeld kom ik dan het tv programma 'Sweet 16' en 'Sweet 16 UK" van MTV tegen.
Iedere keer weer kijk ik met ongeloof en walging naar verwende, stampvoetende en brullende pubers voor wie feestjes worden georganiseerd waarbij artiesten komen optreden. Feesten die een godsvermogen kosten, we hebben het hier over tonnen !!! Peperdure auto's worden door ouders geschonken, sieraden, appartementen, grills (voor op de tanden) enz. Het duurste is niet goed genoeg.

In deze barre economische tijden vind ik dit soort uitspattingen gewoon walgelijk, zoniet het verwende gedrag van 16 jarigen die nog nooit iets in het leven gepresteerd hebben en meefietsen op het fortuin van hun ouders. Tuurlijk is het aan de ouders die daar aan meedoen, zij trekken de knip.
Maar als ik dan denk aan al die mensen in Amerika en UK die hun baan en daardoor huis en haard zijn kwijt geraakt, hele gezinnen die ontheemd zijn en moeten leven van voedselbonnen....

Ik vraag me af hoe jullie hier nou tegenover staan, zijn dit soort uitspattingen nou niet asociaal en....zal deze extreme 'rage' mogelijk ook overwaaien naar Nederland ?

Waarom geen luxe uitspattingen als je ze verdiend hebt? (Even aangenomen dat je zelf het geld hebt samengespaard)
Het is niet aan mij om erop te letten of iemand dat al dan niet als een belediging kan opvatten?
Het is maar waar je waarde aan hecht (materiële tegenover het emotionele)
Over het programma zelf kan ik ook weinig goeds zeggen.. kinderen worden rotverwend dat gaat er bij mij niet in

xXLiekeXx

Cassidy schreef:
Ik kan het ook niet waarderen. Maar ja, het levert wel leuke televisie op. Het verschil tussen arm en rijk wordt wereldwijd steeds maar groter. Voor de verwende pubers te hopen dat paps niet ook een keer zijn baan verliest, en ze het met een baantje in de supermarkt moeten doen...

Dat zou juist mooi zijn. Kijk eens naar Paris Hilton. Die is ook zo verwend opgevoed. En nee, ik geloof niet dat ze weet hoe ze haar eigen blouse moet strijken.

Eight

Geweldig om naar te kijken en te bedenken hoe leuk mijn sweet 16 was, zonder stress, met lieve vrienden/familie en vooral een cadeau waar ik zo blij en tevreden mee was. :)

Amaretto27

Tsjah, ligt toch echt aan de opvoeding van de ouders.
Vind het ook niet echt normaal nee. Maargoed, dat heb je toch meestal met die rijke lui die moeten altijd overdreven doen.

Nikj

Ik vind het wel grappig. :')
Oke het feit dat ze zo enorm verwend en ondankbaar zijn niet, maar als je ziet wat voor enorm feest en alles georganiseerd word, het is gewoon zielig dat die ouders zo onder de duim gehouden worden. :')

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:19

Aso vind ik het niet.. Denk ik.
'k kijk het wel eens hoor, maar dan is die ene jurk nog niet genoeg van het goede en moet het weer aangepast worden.

Geef mij maar drinken, een paar stoelen, een tafel en wat chips en desnoods muziek en ik kan ook een avond vol gezelligheid hebben hoor! :D

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:20

Amaretto27 schreef:
Tsjah, ligt toch echt aan de opvoeding van de ouders.
Vind het ook niet echt normaal nee. Maargoed, dat heb je toch meestal met die rijke lui die moeten altijd overdreven doen.

Dat is niet waar. Maar die kinderen vinden het natuurlijk wel geweldig als ze de nieuwste mobiel hebben, een dikke bmw en een dure laptop. Kunnen ze lekker mee opscheppen en mensen laten zien hoe goed ze het wel niet hebben.
Die ouders hechten waarschijnlijk niet eens zoveel waarde overal aan maar vinden het gewoon fijn dat ze na hard werken ook een grotere auto kunnen rijden.
Mensen gaan ervanuit dat rijkdom uit de lucht komt vallen en dat alle rijke gewoon geluk hebben. Nou, die werken ook hard, zekers te weten!

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:21

vind het wel grappig om naar te kijken maar zijn gewoon veelste verwend

voorbeeld van laats: verkoper: die auto is 62000 euro
Meisje: oow dat valt reuze mee.....

hoezo asociaal??

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:23

Obelix_Luna schreef:

hoezo asociaal??

Ach laatst was het een keer, een meisje moest alle jurken van haar vriendinnen en zus keuren, en als ze mooier waren dan háár jurk, mochten ze de jurk NIET aan!
Nou en die zus had dus (vond ze) een mooiere jurk dan haar, nou je wilt niet weten hoe mams het even te horen kreeg.. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:24

tja, net alsof gemiddeld mens het zou afslaan... Als je het zou krijgen, en je ouders zouden het kunnen missen. Denk dat die afgunst meestal gewoon soort van jaloezie is :o

Buiten dat geloof ik niet dat het echt is :P (of nouja, dat het programma de artiesten sponsort etc. en dat die tieners ook net een beetje krengeriger zijn )

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:25

Het valt me op dat de meeste kindjes écht heel erg gemeen zijn.
Naja niet in die trant, maar gewoon "als ik die auto niet krijg dan ...."
"Pappie ik wil die auto!"

En dan oko nog boos op hun ouders worden ook, als het even niet goed gaat.
Arme ouders, jammer dat ze hun kinderen zo opvoeden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:25

welkom in de wereld van TV he :P .....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:26

Obelix_Luna schreef:

hoezo asociaal??

Tot ze het bedrag zelf bij elkaar moeten sprokkelen. Met een baantje in de bollen, of vakken vullen bij de AH.

Die pubers smijten met bedragen alsof het monopolygeld betreft.

Maar goed, als je vaker grotere bedragen te horen krijgt (of er mee omgaat) wordt je daar zeker door beinvloed. Kun je die kinderen niet kwalijk nemen.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:26

Vind het altijd wel grappig omdat het gewoon té walgelijk is. Ik vind het best hoor, die mensen zullen het zelf wel verdiend hebben en ze mogen zelf weten waar ze het aan uitgeven, maar die kinderen zijn echt strontverwend... Lijkt me trouwens niet leuk om je verjaardag zo te vieren, al die stress en ellende. Doe mij maar een paar vriendinnen en gezellig avondje thuis. Maarja dat heeft niet zo'n hoge amusementswaarde op tv :P

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:27

Zometeen ga ik het gedrag na doen :))
Als ik dat hier doe krijg ik flinke klappen hoor :=

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:28

Menino schreef:
welkom in de wereld van TV he :P .....

Nou zeg dat wel. Maar hoe veel van die kinderen zijn echt? Achteraf hoor je ook van talkshows, waar mensen hun levensverhaal uit de doeken doen, dat er heel veel met acteurs wordt gewerkt....

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:28

Echt waar?

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:29

Asociaal, nee vind ik niet.

'Oneerlijk verdeeld' misschien, maar daarentegen hebben die ouders er ook voor moeten werken en kunnen die kinderen er ook niks aan doen dat hun het wel hebben en anderen niet. Verwend zijn de meeste zeker maar wij vinden het toch ook 'normaal' dat we 's avonds warm eten hebben, terwijl er ook zat mensen zijn die hun eten bij elkaar moeten sprokkelen. Die mensen vinden ons dan weer 'verwend' of 'asociaal' wanneer wij eten weggooien.

Er zijn veel dingen om 'dankbaar' voor te zijn maar dat beseft men vaak niet :).

Cherokee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:29

Er was een keer zo'n kind die kreeg de auto op hara verjaardag, maar ze wilde hem op het feest, en die auto kostte gewoon 250.000 dollar..!!
Ik dacht WOW jij bent verwend. Ze ging ook helemaal janken enzo en ze had 5 jurken en die waren "lelijk" maar ze waren wel op maat gemaakt . Ik vond ze niet lelijk ofzo. en er was ook een keer een meisje en die kreeg 3 scoooters :\ En ze mochten niet schuren op haar feest want haaar ouders waren streng gelovig :))