klazienaveen - Verdrietig is ze. En enorm boos. "Mensen die dit met dieren doen, zijn monsters", zegt Demelza Kerseboom. De 25-jarige Emmense stuitte op oudjaarsdag in Klazienaveen op een ernstig gewonde kat. Volgens de Dierenbescherming Zuidoost-Drenthe wijst alles erop dat er vuurwerk in het achterwerk van de kat is gestopt. Ook had het dier op andere plekken van zijn lichaam brand- en schroeiplekken.
"Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. We konden niet eens meer zien of het een mannetje of vrouwtje was. Ronduit afschuwelijk", zegt woordvoerster Yvon Veldhoen van de Dierenbescherming.
Demelza Kerseboom ontdekte de kat nadat ze uit haar werk kwam. Toen zag ik opeens een kat voorbij rennen. Even verderop zag ik de kat weer. Het dier lag stuiptrekkend op de grond en krijste en schreeuwde het uit. Ik heb het gepakt en in mijn armen gehouden. Ik wilde niet dat dit dier alleen in de kou dood zou gaan. Kort daarna stierf de kat in mijn armen."
De Dierenbescherming doet aangifte bij de politie en is op zoek naar getuigen. Het mishandelde dier was niet gechipt en had ook geen bandje om. Een inwoner van Arnhem heeft dinsdagochtend contact opgenomen met de Dierenbescherming Zuidoost-Drenthe. De man loofde een beloning uit van vijfduizend euro voor degene die de tip geeft die leidt tot aanhouding van de dader(s).
niet te begrijpen dat mensen hier hun plezier aan beleven , ronduit walgelijk gewoon.
kally
Geplaatst: 05-01-10 13:44
Er lopen meer "gestoorden" buiten als dat er opgesloten zitten, wat in en in triest .....
marielle231
Gadver krijg hier gewoon de rillingen van Arm dier, wat zou die een pijn hebben gehad..
PlukenKrul
Walgelijk...... zelfde bij de daders doen aub!!!!
Yellowfish
Geplaatst: 05-01-10 13:45
Hier zijn geen woorden voor... Dat mensen nog met zichzelf kunnen leven nadat ze zoiets gedaan hebben
daniella74
Geplaatst: 05-01-10 13:46
Om te kotsen gewoon. Hoe ziek in je bovenkamer ben je als je dit kan bedenken en kan uitvoeren. Ik heb er gewoon geen woorden voor.
CM_
Geplaatst: 05-01-10 13:47
Ik had ook tranen in mijn ogen toen ik dit hoorde , vreselijk hoe kunnen mensen zo iets doen. Krijg nu weer een brok in de keel.
Vreselijk voor het arme dier.
Als ze de daders vinden mogenz e daar wat mij betrefd hetzelfde mee doen!
bonte_bente
Geplaatst: 05-01-10 13:48
PlukenKrul schreef:
Walgelijk...... zelfde bij de daders doen aub!!!!
AMEN
joytje_05
Geplaatst: 05-01-10 13:49
Vreselijk gewoon. Ik heb gewoon een brok in mijn keel. Snap niet dat mensen zoiets erg kunnen doen. Arm beestje, gelukkig hoeft hij niet meer te lijden.
Wennii
Geplaatst: 05-01-10 13:49
Jeetje mina... die mensen hebben echt 135 steekjes los in plaats van 1!! ik kan me hier zo ontzettend kwaad om maken... Voor meisje in kwestie die het dier vond denk ik dat het een beeld is wat nooit meer zal verdwijnen... Ik zou er zelf slapeloze nachten, nachtmerries enz aan overhouden denk ik... arm, arm dier...
annastasia
Geplaatst: 05-01-10 13:50
had het net ook gelezen. Wat bezielt iemand dat ze dit bij een dier doen? Ik kan er met m'n verstand niet bij dat je zoiets doet voor de lol, de daders hetzelfde maar laten ondervinden?
Waarschijnlijk een stel pubers die stoer willen doen tegen elkaar, dan gaan ze de raarste dingen doen. Hoop dat ze gepakt worden en flink gestraft!
claud1
Geplaatst: 05-01-10 13:52
Je zal je kat maar missen en zo op de tv zien..... Dit is de rede dat ik mijn beessjes rond de feestdagen dan ook binnnen houd. Er lopen nml meer gestoorden rond als dat er vast zitten.
chocobroodje
Geplaatst: 05-01-10 13:54
Hoe ziek ben je dan Je zou zo'n mensen toch ^%$%&&^%#$&. Achterlijke idioten, god weer hoelang het beestje zo nog heeft rondgerend. Waar gaat het heen met deze wereld
roxiie
Geplaatst: 05-01-10 13:54
Te triest voor woorden.. Arme kat..
Urko
Geplaatst: 05-01-10 13:55
ja... maar dan geen rotje van die daders in hun achterwerk, maar een duizendklapper.... Lijden zullen ze als het aan mij ligt!!
Je zou toch bij degene die zoiets zieks kunnen verzinnen een 1000klapper in hun achterste steken en aansteken. Oh Urko was me al voor met dat idee.
Arm arm ding. Mijn katten blijven zowiezo altijd binnen, maar ik heb met oud en nieuw ook de katten van mijn buurjongen bij hem binnen gebracht, hij was er niet en ik was gewoon bang dat iemand die dieren wat aan zou doen.
Ik kan niet anders zeggen dan walgelijk. Eigenlijk terugdoen! Pure dierenmishandeling!
Rennie89
Geplaatst: 05-01-10 14:02
Gadver,, dit is gewoon ziek! Dit soort kinderen die dit hebben gedaan zijn het ergste in hun soort! het begint met dieren en het eindigt met .... vul zelf maar in... Hopelijk worden ze opgepakt