En dan zeuren ze over het broeikas effect!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

citroen

En dan zeuren ze over het broeikas effect!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 11:27

Waar blijft nu opeens dat broeikas effect???
In nl merk je er toch echt niks van nu het tussen de -2 en de -10 is! Of ligt
dat nu aan mij?? :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: En dan zeuren ze over het broeikas effect!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:28

Betekent het broeikas effect niet dat de zomers warmer worden en de winters natter en kouder?

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 11:30

Geen idee eigenlijk,
ik hoor altijd alleen maar dat de aarde warmer word! xD

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:33

Of de aarde word warmer of we krijgen weer een ijstijd..
(Is mij verteld! :P)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:35

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:35

Er komen warmere zomers en strengere winters door het broeikaseffect.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:36

Het is gewoon een feit dat de mensen de aarde flink aan het verkl*ten zijn.. Maar dat de poolkappen smelten is een feit.. dat de winters koud worden is ook een feit..
Dus zeuren doen ze sowieso niet... Maar wat we nou precies kunnen verwachten weet niemand :)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:43

Ik vind het maar onzin!
Manier om meer belasting te ontvangen :j

Tuurlijk is al die vervuiling en het winnen van grondstoffen niet goed! Tuurlijk moet daar wat aan gedaan worden!

Echter is het veranderen van het klimaat altijd al geweest!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:47

Dit is echt weer heel typisch. Iets dat wetenschappelijk bewezen is onzin vinden? Dat vind ik al knap.

Daarnaast: het broeikaseffect gaat over het opwarmen van de aarde, gemiddeld genomen over het hele jaar. Het is dus niet zo dat door het broeikaseffect de winters kouder worden en de zomers warmer. Alle seizoenen bij elkaar, in een jaar tijd komen warmer uit.

Dit kun je allemaal zien op de site www.knmi.nl
Hier kun je alle gemiddelden bekijken e.d.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:48

Toad schreef:
Dit is echt weer heel typisch. Iets dat wetenschappelijk bewezen is onzin vinden? Dat vind ik al knap.

Echt niet alle wetenschappers zijn het met elkaar eens! ;)

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:49

Maar over hoeveel jaar zijn die gemiddelden genomen en hoe lang bestaat de aarde al? Juist, totaal niet in verhouding dus. Naar mijn mening kun je over zo'n korte tijdspanne niet veel zinnigs zeggen over een verandering in temperatuur. Net alsof iemand van 78 een paar dagen zijn lichaamstemperatuur meet en daarna concludeert dat hij zijn temperatuur stijgt. Misschien is het wel de normale schommeling en geen permanente steiging.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:52

op mars wordt het warmer,op venus wordt het warmer....daar zijn geen mensen.
Sommige onderzoeken wijzen trouwens uit dat de temperatuur op aarde helemaal niet warmer wordt.

Superwoman....jij begrijpt het!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:54

Ik vind het ook een beetje dubbel, ja de temperatuur stijgt want de poolkappen smelten, maar gaat het nu ineens echt zo hard? Of is het altijd al zo geweest en is men er pas de afgelopen jaren naar gaan kijken? Want zo'n gemiddelde van een x aantal jaar zegt mij ook maar weinig in vergelijking met het aantal jaren dat de aarde al bestaat.... In feite is dat niets..

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:54

pff ik weet soms niet wat er van te denken. Uiteindelijk al de metingen, zijn in vergelijking met de ouderdom van de aarde ook nog niet zo oud. Ja we hebben de ijskappen zoals wij ze kennen, maar wie zegt dat dit nooit anders is geweest? Onder de zuidpool ligt immers land. Wie zegt dat het niet gewoon een periodieke rotatie is die plaatsvindt om de zoveel duizende jaren?
Natuurlijk zullen wij als mens wel een aandeel hebben, bij het versnellen van bepaalde processen (industrialisatie, welvaart etc)

En ja wat kunnen we er echt tegen doen? Bedoel maar, zij die er het hardst om roepen, zorgen wel zelf voor extra uitstoot. (die amerikaan met z'n film bvb, maar ook de laatste wereldtop rondom dit thema, denk maar aan al de privejets die hebben gevlogen en heel het mediacircus)
Uiteindelijk zal het jan modaal zijn die de rekening ervoor betaald en of het ook wat gaat uithalen is nog een andere vraag

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:56

geerke schreef:
op mars wordt het warmer,op venus wordt het warmer....daar zijn geen mensen.
Sommige onderzoeken wijzen trouwens uit dat de temperatuur op aarde helemaal niet warmer wordt.

Superwoman....jij begrijpt het!

Als wetenschappers het al niet begrijpen, hoe kan je dan zeggen dat jullie het wel begrijpen.. ? :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:17

de berichtgeving is verre van objectief.
Ik las een stukje van Simon Rozendaal in de elsevier.
Ik kan dat niet linken want daar moet je een abonnement voor hebben.

Dit zijn een paar zinnen eruit:

Op de Nederlandse televisie,grotendeels met belastinggeld betaald,worden wij niet goed geinformeerd.

Corrupte Wetenschap:

-Officiele klimaatonderzoekers weren andere onderzoekers die het niet met ze eens zijn uit wetenschappelijke tijdschriften.

-Klimaatonderzoekers begrijpen niet waarom de temp. de afgelopen 10 jaar niet meer stijgt.

-gegevens waarmee de opwarming van de aarde wordt gebaseerd,worden niet vrijgegeven...

Er is nog ergens een intressante site die een andere mening heeft...zal even een linkje zoeken

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:21

Ik geloof er ook niet zo in.
Wie weet zijn we nog wel aan het opwarmen van de vorige ijstijd. Of zijn we weer op weg naar de volgende ijstijd. Misschien zit de volgende massa extinctie er wel aan te komen. En mogelijk is de mens niet eens schuld. En mogelijk is de verhoogde uitstoot van CO2 voor nog geen 1% verantwoordelijk aan het 'broeikaseffect'. Ik maak me er in ieder geval niet druk om. Afkoeling en opwarmen van de aarde is van alle tijden. Het is wel een eerder hele periodes veel warmer (of kouder) geweest dan nu. En toen waren er niet eens mensen. En ook toen stierven complete diersoorten uit. Ik kan er in ieder geval niet wakker van liggen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:22

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:26

Ach, 10 jaar geleden begonnen ze te zeuren dat we een gat in de onzonlaag hebben/hadden...
Hoor je nu ook niets meer van.

Ik denk idd wetenschappers het zelf niet weten, en zij zijn zeker ook niet objectief.

Ik laat het allemaal maar over me heen komen, wat wil je er aan veranderen. Het grrotste probleem ligt dan alsnog in de armere landen, die hebben de meeste CO2 gassen... En die hebben geen geld om er wat aan te doen... dus voorlopig blijven we verder zeuren :Y)

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:29

Ik weet ook niet meer wat ik nou moet geloven... Feit blijft wel dat ik bewust omga met energie en probeer Moeder Aarde zo min mogelijk te vervuilen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:33

GypsyJarig
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:36

Weet je, ik snap er hoe dan ook niks meer van... :+

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:50

Het broeikaseffect is in principe een goede zaak, want anders dan konden we hier niet leven vanwege de kou. Maar, het broeikaseffect is nu door de mens wat veel aangejaagd en het kan zijn dat het klimaat wat snel verandert.

Is dat een probleem? Tja, de aarde verandert continu, het gebeurt alleen nu wat snel. Het is niet zo praktisch om land op te moeten geven omdat het onder water staat omdat de zeespiegel is gestegen door het smelten van het landijs op Groenland en Antarctica.

Is het nou extreem koud? Valt wel mee, ik denk dat het in Nederland veel kouder is geweest. We vinden zeuren alleen zo leuk in dit land. Daarnaast is Nederland nou eenmaal slecht voorbereid op de kou, de meeste mensen hebben blijkbaar geen flauw idee wat ze aan moeten als ze naar buiten moeten of hoe dat ze in het verkeer moeten omgaan met de winter. Ook thuis zie ik mensen met de ramen een halve dag open, enz.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:53

Ik geloof wel dat die hype misschien een beetje overdreven is, maar het gaat er toch om dat we de aarde vernielen? Wat is er dan raar aan om dit enigszins proberen te voorkomen?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:15

mistid schreef:
Er komen warmere zomers en strengere winters door het broeikaseffect.

Dat is toch mooi, zomers lekker weer en dan in de winter misschien toch weer eens een elfstedentocht :D