Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eleionomae schreef:Ik vind het vooral een heel vervelende reclame, het geeft je schuldgevoelens, maar voor zover je niet één of andere sportschool dude bent met enorme spierballen wil je je daar toch niet mee bemoeien?
luffie schreef:Ik vind vooral die instelling van "er niet mee bemoeien" erg vervelend worden hier in Nederland. Kijk, ik snap dat je jezelf niet in elkaar laat slaan, dat zou ik ook ten allen tijde proberen te voorkomen. Maar als je met meerdere mensen bent en je ziet dat iemand in elkaar geslagen word, dan zou ik er zeker wat van zeggen!! Stel dat jij zelf in elkaar geslagen word, dan zou je toch ook willen dat iemand zich er mee bemoeit zodat jij niet dood geslagen word??
Eleionomae schreef:En daarom geeft het mij schuldgevoelens.. Ik wil best helpen, maar op mijn manier en als ik dat niet doe ben ik blijkbaar een asociaal.
luffie schreef:Maar het vervolg van die reclame geeft toch ook aan dat je 112 moet bellen en het uiterlijk van de dader(s) moet proberen te onthouden??
Welshcobfan schreef:Het is het probleem dat vaak niemand iets doet, niet eens 112 bellen. Maar gewoon dom gaan staan kijken.
__Laura schreef:Ik snap wat de bedoeling is. Maar wie durft er iets van te zeggen als 3 kerels iemand aan het slaan zijn? Ze geven net zo snel jou een tik, niemand die ze daar goed op afstraft.
Eleionomae schreef:Want alleen kijken en 112 bellen is dus blijkbaar niet genoeg en in feite doe ik dus niet genoeg als ik 112 bel en het profiel van de dader onthou..