'Lover' boys

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

em_papillon

'Lover' boys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 10:46

Hoi Allemaal,

De laatste tijd hoor je steeds meer in het nieuws over loverboys. Bij de kinderboekenweek waren er bijna alleen maar boeken over loverboys en anorexia. (erg genoeg!) Mijn moeder vind dit heel interessant en heeft me een boek aangepraat over loverboys. Deze ben ik met tegenzin gaan lezen omdat ik toch wel nieuwsgierig werd. Mijn mening was altijd.. Hoe kan je nu zo dom zijn om het allemaal niet te zien dat het doorgestoken kaart is.. Die meiden zijn echt dom...
Maar nu ik het boek aan het lezen ben begin ik toch aan mijn mening te twijfelen als ik lees hoe erg die jongen je manipuleert en ontzettend sneaky op je gevoel inspeelt. Maar toch kan ik me niet voorstellen dat er meiden zijn die erin trappen..
Het is misschien een wat heavy onderwerp en misschien is hier al een topic over , maar dan hoor ik het wel van een mod :) want ik kon er zelf niks van vinden met het zoekhulpje.

Zijn er misschien bokkers met loverboy ervaringen? Of een uitgesproken mening erover heeft?
Ben erg benieuwd, het leek mij een interessant discussie onderwerp :)

saar0203

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:55

ik heb er een presentatie over gegeven voor mijn opleiding. het is idd een heel appart wereldje. zoals je zelf al aangeeft zijn deze jongens heel slim in het manipuleren en uitkiezen van de meisjes. vaak begint het zogenaamd ook als een "gewone" relatie en pas als de jongen het meisje genoeg voor zich ingenomen heeft begint het gedonder. dus het is idd niet zo dat het domme meisjes zijn, maar vaak wel meisjes die zich afhankelijk van een jongen opstellen en snel te verleiden zijn met dure kadootjes.

weet niet welk boek je aan het lezen bent, maar als je er idd in geinteresseerd bent is: echte mannen eten geen kaas van maria mosterd een aanrader. zij vertelt haar verhaal over hoe zij in dit cirquit terecht is gekomen en hoe moeilijk het is om er weer uit te komen.

em_papillon

Re: 'Lover' boys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 10:57

Oke interessant :) Ik lees het boek Loverboys van Helen Vreeswijk, zij is politie agente geweest en heeft veel van die dingen meegemaakt. Maar mij lijkt, zodra je merkt dat die jongen geld van je wilt, of je als prutsmuts wilt laten spelen, zodra je ook maar zo'n klein vermoeden krijgt zoek je toch hulp en dump je die jongen!!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:00

Vaak worden die meisjes weggetrokken van de buiten wereld. Krijgen ruzie met familie en vrienden e.d. hulp zoeken gaat dan vaak niet meer. Jongens dreigen haar familie iets aan te doen. En de gedupeerde weet dat hij dat inderdaad ook zal kunnen doen.. Ze worden zelf ook geslagen.

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:02

Wij werden er laatst op school ook voor gewaarschuwd dat er genoeg rondlopen rond de school, en dat we ons altijd mogen melden als we denken dat er iemand mee in aanraking is gekomen.

Het boek echte mannen eten geen kaas wil ik zeker nog eens gaan lezen! :j
Ik denk het zelfde als de ts hoor. Ik denk ook; hoe kan je daar in trappen. Maar ze kunnen het hoor, die boys zijn slim, en weten precies wie ze hebben moeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:02

Dat zou je inderdaad denken em_papillon, maar helaas werkt het niet zo voor de meisjes die er op dat moment al tot aan hun nek toe inzitten. Loverboys zijn helaas niet achterlijk. Die pikken er echt geen "haaibaai-typjes" uit, maar zullen gevoelige meisjes nemen die te manipuleren en chanteren zijn. En die weten ze volledig in de tang te krijgen.

Ik heb het een paar keer van redelijk dichtbij meegemaakt dat een meisje in handen van een loverboy is gekomen, en geloof me, het is HEL voor die meiden, hun ouders en iedereen in hun omgeving...

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:05

Ik kom uit Zwolle en dus uit de plaats waar het verhaal echte mannen eten geen kaas zich heeft afgespeeld. Ik heb een dochter van twaalf die een boek bespreking heeft morgen en ook zij gaat het doen over dit boek! Het is een mooi boek met veel waarheden. Helaas ook vaak van erg dichtbij mee gemaakt en ik ken persoonlijk ook de jongens die dit vroeger in mijn tijd deden.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:07

Ik had eens op een anti loverboys hyve een site gezien (die mensen daar hadden geplaatst) en dat was een soort handleiding voor loverboys. Ik kan hem niet meer vinden maar het was echt vreselijk wat daar opstond!

Ik heb ff de hyves opgezocht: http://antiloverboys.hyves.nl/

Zal de link zo plaatsen als ik hem vind. ;)

upendo

Ik heb ook verschillende boeken gelezen en daardoor is mijn mening over loverboys inderdaad toch wel heel erg veranderd.

Voor de slachtoffers beseffen dat ze in de handen van een loverboy gevallen zijn, is het vaak al te laat...

Karin

Als je zelf sterk in je schoenen staat, dan is het idd heel moeilijk voor te stellen dat er meisjes zijn die 'in de val lopen'. Het is dan ook erg makkelijk om ze als 'dom' te bestempelen. In de val van een loverboy zit je iig niet van de ene op de andere dag, het is een proces waarbij zo'n jongen heel geraffineerd te werk gaat. Vaak wordt zo'n meisje langzaam aan vervreemd van haar omgeving, waardoor terugvallen op mensen in die omgeving heel lastig wordt. 'Echte mannen eten geen kaas' mag dan geen literair hoogstandje zijn, het verhaal zelf heeft erge indruk op mij gemaakt. Er is een wereld waar wij als 'weldenkende mensen' geen weet van hebben, maar waar manipuleerbare meisjes die gevoelig zijn voor aandacht en/of spanning zomaar in terecht kunnen komen.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 11:12

Poe heftig. ja ik heb gehoord dat ze juist de super onzekere meeloperige meisjes uitkiezen. Ik snap best dat die meisjes er in het begin intrappen. Maar later. zodra hij begint te slaan of me tegen mijn familie op aan het zetten is, zou ik gelijk afhaken..
Ik weet best hoe moeilijk dat is.. Heb zo'n soort jongen gehad, geen loverboy.. maar wel 1 die me verschrikkelijk chanteerde en dreigde dat als ik het uitmaakte hij zelfmoord pleegde en het allemaal mijn schuld was.. uiteindelijk heb ik het aan mijn ouders verteld en samen hebben we het allemaal afgerond.. politie hoefde er nog niet aan de pas te komen, hij heeft me wel nog jaren gestalkt...
En ik snap heel goed dat het een regelrechte hel voor die meisjes is.. maar in mijn boek blijven ze maar verliefd op die jongen, amper met twijfelgevoelens..
Als je echt in elkaar geslagen word enzo snap ik dat je er weinig aan kunt doen.. Maar als je gewoon verliefd bent en het zelf doet allemaal... daar kan ik met mijn verstand niet bij..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:15

em_papillon schreef:
Maar later. zodra hij begint te slaan of me tegen mijn familie op aan het zetten is, zou ik gelijk afhaken..

Misschien wel. (hoewel ik denk dat je dat niet zomaar kunt zeggen als je niet in die situatie zit)
Maar probeer daarmee geen waardeoordeel uit te spreken over de meisjes die zo sterk niet zijn. Geloof me, die hebben echt een héél groot probleem...

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 11:17

Sonja schreef:
em_papillon schreef:
Maar later. zodra hij begint te slaan of me tegen mijn familie op aan het zetten is, zou ik gelijk afhaken..

Misschien wel. (hoewel ik denk dat je dat niet zomaar kunt zeggen als je niet in die situatie zit)
Maar probeer daarmee geen waardeoordeel uit te spreken over de meisjes die zo sterk niet zijn. Geloof me, die hebben echt een héél groot probleem...

Dat doe ik ook helemaal niet , Ik weet als geen ander hoe het is om niet sterk te zijn.. ik probeer het gewoon wat beter te snappen :) En dat ze een groot probleem hebben is geen nieuws voor me hoor :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:21

Een loverboy kiest vaak al van zichzelf onzekere meisjes en meisjes die een beetje buiten de groep vallen uit. Zo'n jongen wordt dan haar alles, en voordat de rottigheid begint heeft hij haar vaak al zover geisoleerd dat meisje geen idee heeft wie haar zou helpen zou ze van hem af willen, en daarnaast is ze door dew rottigheid behoorlijk bang voor de jongen. Ze ziet op zo'n moment gene uitvlucht meer. En geloof me, ook de slimme meisjes zien dat dan niet...
Ik heb zowel het boek van de politie agente als van Maria gelezen, en k vond wel bijzonder hoe erg in grote lijnen de boeken overeenkomen.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 11:39

Toch zou je toch een soort van moeten voelen dat de jongen het niet meent als ie zegt dat ie van je houd... of bij een knuffel... dat voel je dan toch?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:42

Zoals ik al zei, die meisjes zijn al onzeker ed, wat meestal betekent dat ze niet veel ervaring hebben op liefdesgebied. Daarnaast liefde maakt blind he..
En dan heb je er vast nog een stuk of wat die zoiets hebben, van ik mag daar niet aan twijfelen en als het zo is, wat dan nog? Hij is toch goed voor me? (Ja, idd, want door die jongen is de eenzaamheid en gedeelte van de onzekerheid verdwenen)

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 11:45

__Lotte schreef:
Zoals ik al zei, die meisjes zijn al onzeker ed, wat meestal betekent dat ze niet veel ervaring hebben op liefdesgebied. Daarnaast liefde maakt blind he..
En dan heb je er vast nog een stuk of wat die zoiets hebben, van ik mag daar niet aan twijfelen en als het zo is, wat dan nog? Hij is toch goed voor me? (Ja, idd, want door die jongen is de eenzaamheid en gedeelte van de onzekerheid verdwenen)

En dan vind ik je dus dom handelen.. Ik snap dat het onzekere meisjes zijn.. maar kom op... gebruik je verstand..
Ik bedoel dit trouwens niet banketstaaf tegenover de slachtoffers... die hebben het super moeilijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:46

em_papillon schreef:
Toch zou je toch een soort van moeten voelen dat de jongen het niet meent als ie zegt dat ie van je houd... of bij een knuffel... dat voel je dan toch?

Nee, dat voelen ze niet. Zijn "beginners" in de liefde zeg maar, en vaak al lang blij dat er ineens een jongen is die ineens zoveel aandacht aan ze geeft. Die meiden zijn betoverd door de liefde die ze ineens ervaren, en gaan daar blind voor.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 11:50

Hmm ja...
Denken jullie ook dat het fenoneem Loverboy is ontstaan doordat kinderen tegenwoordig zich veel eerder met dat soort dingen bezig houden, terwijl ze op hun leeftijd nog net de barbies in een doos zouden moeten gooien met pijn in hun hart?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:53

Ja, ik denk wel dat dat een rol speelt. Al had je vroeger ook wel dergelijke jongens....

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:55

Denk altijd dat mij zoiets nooit zou kunnen gebeuren, maar denkt elk meisje dat niet? En toch belanden er genoeg in de prostitutie. Zou wel eens het verhaal van zo'n meisje zelf willen horen, hoe dat is gegaan. Gaat dat boek over feiten of ervaring of helemaal fictie?

Skingraphx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:55

Ik zou meisjes die in handen van loverboys vallen inderdaad niet willen bestempelen als dom. Volgens mij is hun emotionele staat redelijk hetzelfde als vrouwen die binnen het huwelijk met huiselijk geweld kampen. Ook dit zijn zeker geen domme vrouwen maar gevangenen van hun situatie. Dat zijn ook veelal vrouwen die hebben gezegd weg te gaan als ze in elkaar worden geslagen, maar ook daar geldt, het sluipt erin. Je wordt niet van de 1 op de andere dag in elkaar geslagen, het gaat heel subtiel en als je je grens al hebt verlegd door hem de eerste klap te vergeven weet zo'n man dat hij carte blanche heeft. Zo gaat een loverboy ook te werk, wat hen echter nog gevaarlijker maakt is dat het wat hun betreft niets met liefde te maken heeft en alles met geld verdienen.

Toch vraag ik mij als moeder van 2 jongens af hoe het moet zijn om moeder te zijn van een loverboy. Waar in de opvoeding is het zo fout gegaan dat ze geen respect hebben voor vrouwen.
Laatst bijgewerkt door Skingraphx op 04-11-09 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:59

Ik wilde hier iets gaan schrijven in de trant van 'vroeger kwam dat ook al voor en toen heetten die gasten pooiers' en 'ook volwassen vrouwen kan het overkomen, kijk maar naar hoe mensenhandel in zijn werk gaat'. Maar toen las ik Wikipedia en het werd me duidelijk dat die dat veel beter kan uitleggen dan ik. ;)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Loverboy_(pooier)

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:11

Ik heb het boek Echte mannen eten geen kaas gelezen, erg mooi,
Ik heb over loverboys een verslag gemaakt, jammer genoeg kwijt geraakt.
Die kerels pakken de meest kwetsbare meisjes, Maakt hun eerst gelukkig, daarna laten ze de meisjes door een hel gaan, Luister je niet, krijg je een slag.
Een vriendin van mijn broer is ook in handen geweest van loverboys.
Ze heeft littekens op haar arm staan met het woord ho*er en sl*et,. komt ze nooit meer van af,
Overigens vind ik haar nou erg dom gedragen, ze heeft na een paar maanden een vriend gekrege, ze was na een maand al zwanger(later miskraam gehad) Die jongen had nog een meisje zwanger gemaakt, die heeft inmiddels het kind al..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:16

Die meisjes komen er niet altijd even sterk uit. ;)

Sterker nog, je kunt niet verwachten dat ze door zo'n ervaring nu ineens wél weten hoe een 'normale' relatie in zijn werk gaat.