De meeste politie rijdt te hard!?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Judje

De meeste politie rijdt te hard!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 23:15

Leuk, eerst wegmisbruikers casual en dan wegmisbruikers met agenten.
Zelfs één die meer dan 50 km te hard rijd en dus zijn rijbewijs kwijt zou zijn geweest. (In diensttijd, bij het verlaten van een flitsplek.) Agenten, die meer dan 600 euro boete bij elkaar rijden in achtervolging. Schandalig eigenlijk.

Ok, het zijn mensen en maken dus fouten en zijn niet heilig, maar dit gaat wel erg ver toch?
Helemaal in diensttijd vind ik niet dat je dit als agent zou kunnen maken.

Wat vinden jullie?
Moet de agent zich altijd aan de verkeersregels houden? Of alleen tijdens diensttijd?
Of mogen ze van jullie net iets te hard rijden (of andere kleine overtredingen begaan, die geen gevaar opleveren)? En vinden jullie dat het gevolgen zou moeten hebben voor de loopbaan wanneer grove verkeersovertredingen worden begaan? (Maarja, de meeste collega's naaien elkaar geen oor aan, dus wordt dat lastig denk ik. :+ )

Bron: tja, moet eigenlijk een link zijn naar een bericht, maar is nogal lastig als het om een uitzending van Peter R. de Vries gaat, die nu nog bezig is...
http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/17755
Laatst bijgewerkt door Prrrr op 02-11-09 01:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bron toegevoegd.

suuzepuus

Re: De meeste politie rijdt te hard!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:17

ik vind het programma belachlijk.... wat een geneuzel zeg...
agent zit in de auto te slapen = fout
agent loopt buiten rondjes =fout
agent plast =fout, oh nee het is buiten de bebouwde kom ...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:18

Goh, net ook al in een soortgelijk topic gereageerd. :P

Als je idd in je werktijd zit hou je je aan de regels met de uitzonderingen daargelaten voor als je bestuurders achterna moet. Maar ook buiten werktijd hoor je je aan de regels te houden...en dan zijn er dus ook geen uitzonderingen...want je bent dan gewoon bestuurder en niet in functie.

Ja, ik vind dat ze gestrafd mogen worden...en meer dan een 'gewonde' bestuurder...de agent in kwestie zou beter moeten weten...

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:20

Een politieagent heeft als het goed is een BOA certificaat ( buitengewoon opsporings ambtenaar) , wat betekend dat als hij gepakt word voor een overtreding hij 3 keer zo hard gestraft word.
(dit geld tenminste wel voor mijn moeder die een boa certificaat heeft.)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:21

jilleroo schreef:
Een politieagent heeft als het goed is een BOA certificaat ( buitengewoon opsporings ambtenaar) , wat betekend dat als hij gepakt word voor een overtreding hij 3 keer zo hard gestraft word.
(dit geld tenminste wel voor mijn moeder die een boa certificaat heeft.)

:wow:
Maar net goed.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:22

Ah, dat wist ik niet.
Dat is wel goed. :j

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:24

Bellatrix schreef:
Ja, ik vind dat ze gestrafd mogen worden...en meer dan een 'gewonde' bestuurder...de agent in kwestie zou beter moeten weten...

Helemaal eens! En wat te denken van de 'voorbeeldfunctie'. :n
Maar zie dat er dus ook al een regel voor is, waarin dit is vastgelegd. (maar of dat in de praktijk ook echt gebeurd, ik betwijfel het!)

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 23:27

Het is inderdaad nogal sensatiebelust gebracht en lekker weer met het vingertje wijzend, maar net zoals bij de cameraploeg van Wegmisbruikers: alles is zichtbaar en als je 60 km te hard rijd bij wegwerkzaamheden vindt ik dat schandalig! Normaliter al, maar helemaal als je idd een voorbeeldfunctie zou moeten hebben.

(@Bellatrix: ik had nog geen ander topic gevonden, waar is die dan?)
Edit: laat maar, gaat over die man met die grijze Mercedes in wegmisbruikers toch? Idd ook niet erg netjes, maar had nog niet het hele topic bekeken, omdat het toch anders leek.

(Typefoutje er uit gehaald)
Laatst bijgewerkt door Judje op 01-11-09 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

newtonstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:33

haha ik zat het net te kijken
egt geweldig deze worden .
wat is deze man nu aan het doen aha een wildplassr .

moet niet kunnen
gr lesley

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:48

newtonstal schreef:
haha ik zat het net te kijken
egt geweldig deze worden .
wat is deze man nu aan het doen aha een wildplassr .

moet niet kunnen
gr lesley

Zijn hoofdletters enzo misschien een idee? En het is eCHt. ;)

Wanneer gaan ze met een camerawagen achter Peter R de Vries aan? Ik vind dit programma heel erg "ohhh kijk nou wat deze doet!".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:58

Kan je titel nog veranderen TS? In de meeste agenten rijden te hard.
De Politie is het orgaan waar ze voor werken. Je zit bij de politie, je bent politieagent, of agent... maar je bent geen politie.
(gut en als je zo vaak politie typt, is het eigenlijk best een raar woord :+ )

Heb het programma niet gezien, kijk niet zo graag naar Peter R.
Maar wat ik zo lees, voor 600 euro bij elkaar rijden tijdens een achtervolging... Tja, is dat zo raar? Lijkt me dat op dat moment de prioriteit ergens anders ligt.
En moet een agent zich alleen tijdens diensstijd aan de verkeersregels houden? Nou ik heb toch liever dat hij/zij dat tijdens diensttijd niet doet. Zal toch wat worden, als ik op de kop in de sloot lig...en de agenten komen na een half uur pas aankakken omdat ze netjes 50 moesten rijden, niet over een doorgetrokken streep gingen inhalen e.d.

Heb trouwens ooit nog eens een leuk filmpje over Peter gezien. Al rijdend op de snelweg...een promo van zijn programma maken. Hij keek meer presenterend in de camera (welke op de bijrijdersstoel stond) dan op de weg. :+

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 00:01

Hahaha.... die huidige directeur van VV-NL denkt Peter R. de Vries voor te kunnen dragen als nieuwe directeur......
Oók hij heeft een voorbeeldfunctie, net als de andere op camera vastgelgde mensen. Inderdaad; zij zijn ook mensen, net als wij..... daarom heb ik vandaag ook maar weer met tegenzin een boete voor 5KM te hard rijden binnen de bebouwde kom betaald. Mogen zij dus ook; opdraaien voor hun acties. En gezien hun voorbeeldfunctie zwaarder ook, mijns inzien.

(Heb stiekum om bovenstaande reden wel een beetje extra genoten)

NB: Agenten in functie (en met gegronde redenen ook vast daarbuiten!) mogen indien ze aan voorwaarden voldoen (zoals ongeval, achtervolging enz.) uiteraard harder rijden dan wij. Maar het gaat erom hoe ze in hun vrije tijd rijden.

newtonstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 00:02

Die CH in echt bij jou moeten die dan wel met hoofdletters ?
Waarom moet het altijd over spel fouten gaan je begreep het toch !
zo sneu
ik vind dat zo een programma als Peter R de Vries op komt voor de gewone burger goed !
gr lesley

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 01:16

Ik heb het programma niet gezien en ken de gefilmde situaties dus niet. Maar een agent mag in functie meer dan wij als burger. Daar moet natuurlijk wel een goede reden voor zijn, maar je niet aan de snelheidslimiet houden tijdens een achtervolging of over de vluchtstrook een file inhalen om bij een ongeluk te kunnen komen, lijkt mij gewoon acceptabel gedrag wat hoort bij het uitoefenen van hun functie.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 01:23

Grappig. Ik wist niet eens dat je te hard kan rijden. Ik weet dat je te snel kan rijden. Maar hard? Rij je dan zo hard als een tafel? Of zo hard als een baksteen? Of misschien rijd je wel zo hard als een diamant, jongens dat zou wat zijn!

Laat die lui lekker, laten we blij zijn dat er nog mensen zijn die zich geroepen voelen om hun best te doen voor veiligheid.

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 01:28

Kanelly schreef:
Heb het programma niet gezien, kijk niet zo graag naar Peter R.
Maar wat ik zo lees, voor 600 euro bij elkaar rijden tijdens een achtervolging... Tja, is dat zo raar? Lijkt me dat op dat moment de prioriteit ergens anders ligt.

Het was geen achtervolging van de politie hoor, het was een achtervolging die Peter R deed nadat de politie zijn spullen had ingepakt en weer naar het bedrijf reed.

Wat betreft de beelden van Peter R, tja ik vind het niet kunnen dat een politieagent er op die manier zo onderuit kan komen, dat ze zich niet netjes aan de regeltjes houden.
En dan al helemaal dat stukje van de meneer van 8 jaar geleden, hij voelde zich achtervolgd door hun en reed daarom zo hard.
Damn als je dat als burger zegt dan kijken ze je aan alsof je gek bent en dat kan absoluut niet omdat ze netjes afstand hielden, je krijgt dus heel netjes een prent op je deurmat.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 01:32

ze gingen behoorlijk te snel op sommige punten zonder reden om snel te gaan, zoals ergens hebben staan flitsen en dan wegrijden en dan te hard rijden

ik zat tijdens die aflevering met een vriend te praten die agent (in opleiding?) is, die had bij sommige dingen iets van wij mogen dat en dat legaal doen, Peter R de Vries mag dat niet, voor achtervolgen kunnen we dit en dit artikel aanhalen, wat dit en dit als gevolg heeft voor hem >=D

tis leuk om te zien, leuk dat ze al die hoge piefen onderuit halen, maar doe t dan zelf ook niet illegaal....

die gasten waren dan zelf ook al hun rijbewijs kwijt geweest als ze gepakt waren...

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 12:40

Zeker, de achtervolgers zijn net zo goed fout bezig om het gedrag van de dienders na werktijd op camera te krijgen.
Echter het feit dat het vastgelegd is, zorgt voor een discussie welke naar aanleiding van het gedrag dat werd getoond kan worden gehouden. Want zegnou zelf; eerst enkele uren staat flitsen langs de weg om er vervolgens met 140KM/U vandoor te scheuren bij (bijv.) wegwerkzaamheden.. dat kàn toch niet? Lekker scheinheilig!

Los daarvan is het uiteraard sensationeel en commercieel gebracht om alles wat spectaculairder in beeld te brengen.
En een agent in functie is een heel ander verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:22

suuzepuus schreef:
ik vind het programma belachlijk.... wat een geneuzel zeg...
agent zit in de auto te slapen = fout
agent loopt buiten rondjes =fout
agent plast =fout, oh nee het is buiten de bebouwde kom ...

Eens, die koffiekan die leeg werd gegooid en die man die rond de 95 reed waar die 120 mocht.. Dat vond ik idd ook dom gemierene*k..

Maaarr de insteek van de uitzending vond ik wel erg goed! Zelf vind ik namelijk ook dat er teveel geflitst wordt op plaatsen waar het voor de verkeersveiligheid niet hoeft.. Als je dan weer een boete krijgt voor 5 km te hard vind ik dat zwaar overdreven. En dat dan vervolgens de politie zelf veeeelste hard naar huis jakkert dat klopt natuurlijk van geen kant :n
Maar ik vraag me tegelijktijd ook af of het haalbaar is om van die kleine boetes af te komen.. Die snelheidsgrens is er niet voor niks en zodra ze minder zouden flitsen wordt er nog meer te hard gereden..

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:54

Ik heb het na een kwartier afgezet, wat een slaapverwekkend item.

ooooooh kijk die agent loopt gewoon rondjes terwijl hij staat te flitsen. Ja wat moet hij anders doen? :?

Er zaten wel wat extremere gevallen tussen maar het meeste vond ik erg flauw allemaal.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 19:27

Het klopt inderdaad dat er nogal wat flauwe of anderzijds offtopic, maar sensatiebeluste beelden bij waren en het is jammer dat dat de kracht van het onderwerp verminderd.

Maar idd, 140 rijden bij wegwerkzaamheden zonder reden? Nee, daar schrok ik toch behoorlijk van.
Daarnaast ben ik ook bekend met de uitzonderingspositie die agenten hebben, maar zoals gelukkig al is aangegeven, ging het daar in deze gevallen niet om.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:59

Ik heb het ook gezien en ik vond het weer zooooo typerend "de man die eerder bloedfanatiek medeweggebruikers op de bon slingerde rijdt nou ook zélf VEEL te hard!"
Komop zeg, die man doet ook gewoon zijn werk, ik vond het zo sensatiebelust en stereotyperend.

Wél vond ik dat ze grof te hard reden. Ook agenten hebben zich aan de snelheidsregels te houden mits de situatie om een andere snelheid vraagt. Dat het aangekaart wordt is prima, maar de manier waarop..
i

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 17:49

Karl66 schreef:
Ik heb het programma niet gezien en ken de gefilmde situaties dus niet. Maar een agent mag in functie meer dan wij als burger. Daar moet natuurlijk wel een goede reden voor zijn, maar je niet aan de snelheidslimiet houden tijdens een achtervolging of over de vluchtstrook een file inhalen om bij een ongeluk te kunnen komen, lijkt mij gewoon acceptabel gedrag wat hoort bij het uitoefenen van hun functie.

Waren leden van de verkeerspolitie, die jagen niet achter boeven aan hoor ;)
Bovendien hoefden deze dienders van de wet helemaal niet hard te rijden, hun taak zat erop.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:22

Ik heb een stukje van het programma gezien, maar was er al snel klaar mee.
Er waren maar een aantal agenten die flink te hard reden. Degene die rond de 10 km tehard reden, reden gewoon met het overige verkeer mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:26

Melissa schreef:
Ik heb een stukje van het programma gezien, maar was er al snel klaar mee.
Er waren maar een aantal agenten die flink te hard reden. Degene die rond de 10 km tehard reden, reden gewoon met het overige verkeer mee.

Dan heb jij het programma idd niet afgekeken en kan je dr ook niet over oordelen, er waren agenten bij die tot 60 kilometer te hard reden, ook in woonwijken en langs wegwerkzaamheden.
Bovendien niet die man vergeten die een medecollega afsneed op een verdrijvinsgvlak :oo