Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zonnebloem18 schreef:Omdat doofheid niet iets is wat erg is voor een kind het is niet te vergelijken met bijvoorbeeld syndroom van down.
Ik merk zelf heel vaak dat mensen dove mensen eng vinden, liever niet mee omgaan en echt uit de weg gaan.
Ik kan niet bepalen waar andere mensen hun grenzen liggen maar als doofheid al niet gewenst is hoe ver ga je dan?
En wat als een kind een bepaald gen wel heeft maar uiteindelijk niet doof blijkt te zijn?
Lynske78 schreef:Ik denk trouwens dat die groep doven niet zomaar gaat verdwijnen. Je hebt altijd nog mensen die op een andere manier doof geworden zijn.
BraveSpots schreef:En doof zijn lijkt me niet gemakkelijk, om zo te kunnen meedraaien in de maatschappij.
En ik geloof zeker dat mensen dat kunnen accepteren en daar geen problemen mee hebben om ermee te leven, of het zelfs een stukje vinden die bij hen hoort. Maar desondanks ik wens mijn kind wel een goed gehoor toe, als ik de kans daartoe heb teminste.
Sonja schreef:Ik vind genocide eerlijk gezegd wel een erg groot woord in dit verhaal.
MoonChloe schreef:Even kort een opmerkinkje over het woord genocide.
Waarom ik dit gebruik is omdat alle discussies binnen dovenwereld met dit onderwerp toch altijd genocide wordt genoemd.
LecyTinker schreef:Ik begrijp dat je je een beetje aangevalt voelt omdat jij zelf doof bent en het zou kunnen voelen dat ze iets proberen te elimineren wat jij hebt. Je zegt dat het een cultuur is, maar als jij de keuze zou hebben om te kunnen horen, zou je dan nee zeggen?