Rabobank: Het storten van contant geld kost straks 6,30...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hanneke84

Rabobank: Het storten van contant geld kost straks 6,30...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 10:14

Vanmorgen logde ik in op de Rabobank en kreeg ik het volgende bericht te zien:

Citaat:
Verhoging tarieven betaalproducten
De Rabobank verhoogt op 1 januari 2010 de tarieven van het Rabo TotaalPakket, het Rabo RiantPakket, het Rabo BetaalPakket en de Betaalrekening met Europas. De tarieven worden verhoogd omdat de Rabobank continu investeert in de kwaliteit, het gebruiksgemak en de veiligheid van het betalingsverkeer en de bijbehorende dienstverlening.
Overige tariefswijzigingen
Naast de tariefswijzigingen van de betaalproducten veranderen de tarieven van:

het storten van contant geld: klanten die vaker dan zes keer per kalenderjaar contant geld storten op hun rekening betalen vanaf 1 januari 2010 een tarief van € 6,30 per extra storting. De eerste zes stortingen per jaar blijven gratis.

een spoedoverboeking: het tarief voor een spoedoverboeking in Rabo Internetbankieren wordt per 1 januari 2010 verhoogd van € 3 naar € 4. Een spoedoverboeking per telefoon of via uw Rabobankvestiging wordt verhoogd van € 9 naar € 10.
Akkoord met gewijzigde tarieven
Wanneer wij vóór 1 januari 2010 niets van u hebben gehoord, dan gaan wij ervan uit dat u de gewijzigde tarieven heeft aanvaard. Mocht u niet akkoord gaan met de gewijzigde tarieven, dan moet u ons dat tijdig laten weten. U kunt dan uw rekening/uw betaalpakketovereenkomst kosteloos opzeggen.

Bron: http://www.rabobank.nl/particulieren/kl ... ltarieven/

Het is toch eigenlijk wel een schande dat je strakjes zou moeten betalen om geld naar de bank te brengen? Wij storten bijna wekelijks en dan gaat het toch wel een duur grapje worden..
Zojuist de Rabobank gebeld en deze wist zelfs nog nergens vanaf. ( Hij erkende het na het lezen op de site zelf.) Wij hebben een klacht ingediend, niet dat het veel zou uitmaken maar toch..
Laatst bijgewerkt door Prrrr op 16-10-09 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tikfout in titel verbeterd.

lailapri

Re: Rabobank: Het storten van contact geld, kost straks 6,30..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:17

ja jammer, gelukkig stort ik niet zo vaak, eigenlijk nooit maar denk dat het in de toekomst wel vaker zou gaan gebeuren. Maar misschien is er een andere bank die het nog wel gratis doet en die je verder ook oke vind?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:20

Waarom stort je dan en om hoeveel geld gaat het dan ongeveer. Ik kan me voorstellen dat de bank ene beetje moe wordt van mensen die elke week 50 euro terug op hun rekening storten. Een hoop administratie voor eigenlijk niks (nou ja 50 euro)

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 10:23

Daar zijn we nu ook voor aan het informeren. Al denk ik dat het in de toekomst wel bij alle banken zo gaat zijn. De medewerker van de Rabobank zei ook dat ze gewoon het contact geld eruit willen in de toekomst, alles via de pin..

Waarom wij elke week storten?
Wij hebben een bedrijf en storten dus ook wel meer dan 50 euro in de week ;)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:24

Nee oke, dan snap ik je frustratie :j
Ik zou het als particulier namelijk erg vreemd vinden :+
Of je moet wel heel veel opa's en oma's hebben

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:25

Maar het is voor een bedrijf toch nooit gratis geweest om te storten? Tenzij je het natuurlijk op een prive rekening stort.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:26

Gelukkig hebben we de rekeningen onder verdeelt onder 2 banken, Rabobank en AbnAmro.
We storten toch al vaak bij de ABN Amro omdat we daar een ondernemersrekening hebben.
Zat na gisteren (toen er spraken was dat de Rabo misschien de DSB wil overnemen) al te denken om alles bij de Rabo over te zetten naar de ABN.
Dit nieuws maakt mijn keuze toch wel weer wat makkelijker.

@ IndianLady
Ik vind het heel raar als men hier geld voor gaat vragen.
In ons geval, vriendlief is hoefsmid, de meeste klanten betalen via de bank maar er zijn er ook een aantal die contact betalen, zou toch te gek zijn dat je met de ene betaling niets extra's hoeft te betalen en voor het geld wat je contact ontvangt wel bij het storten.

Nu doe ik mijn betalingen allemaal met internetbankieren maar mijn oma nog steeds met acceptgiro's (oma is 84 en arme mens moet er niet aandenken om achter een pc te gaan zitten).
Nu heeft de bank aan mijn oma's betalingen veel meer werk maar zou het niet eerlijk vinden dat zij hier meer voor betaalt omdat zij nou eenmaal niet van het computer tijdperk afstamt.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:27

Als bedrijf is het sowieso niet gratis om te storten, dus ik snap je verontwaardiging niet zo. Voor bedrijfsmatige stortingen kun je sealbags aanvragen waarmee je dus niet flap voor flap hoeft af te storten. Ik weet de tarieven niet uit mn hoofd maar het is wel goedkoper dan rechtstreeks bij de automaat storten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:29

In je bron staat 'particulieren'....

Als ik bij 'bedrijven' zoek, zie ik daar niks over staan bij de gewijzigde voorwaarden.

Ik zou dus nog eens contact opnemen met je bank en vragen hoe het zit voor bedrijven :)

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:29

Geloof dat ik de admin nog eens door moet gaan, weet heb namelijk geen idee wat wij kwijt zijn bij de ABN.

Edit van de ABN site (geloof dat het wel klopt want het bedrag komt me erg bekent voor):
Storten van euro-bankbiljetten: € 3,25 per storting per storting + € 0,039 per bankbiljet
Laatst bijgewerkt door Zahlina op 16-10-09 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:30

ben je het er niet mee eens jammer voor je
dan kan je kosteloos je rekening opzeggen?

dus dan laten ze de klaten zomaar weglopen?
wordt er niet naar de klant geluisterd?

nou leuker kan het niet worden

in ieder geval geen keus dus

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:30

Zahlina, ik zeg toch dat ik snap als het om bedrijven gaat. Ik snap het niet dat particulieren nog steeds contant geld storten. Het gaat ook niet om de aceptgiro's zoals ik het begrijp maar om mensen die bv 100 euro hebben ontvangen en dat gaan storten op hun rekening. Daar gaan ze geld voor vragen.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 10:31

Wij hebben een inzake rekening en dat is geen probleem.
( Nog nooit iets van de Rabobank van gehoord.)
Een zakelijke rekening betaal je veel meer dat weet ik, maar ik vind net als Zahlina vreemd dat er hier geld voor word gevraagd.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:31

Wat raar... had het nog niet gezien maar toch...
Rabobank heeft bij de meeste vestigingen een stortingsapparaat :?
Vind het nogal wat wat je moet betalen per storting straks...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:33

naar een zakelijke rekening storten kost het toch al jaren geld?
want ik stort op mijn prive rekening en sluis het dan door naar mijn zakelijke rekening omdat ik dan de kosten omzeil :)

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:35

alja schreef:
want ik stort op mijn prive rekening en sluis het dan door naar mijn zakelijke rekening omdat ik dan de kosten omzeil :)

Klopt, net opgezocht, bij de ABN kost het € 3,25 per storting + € 0,039 per bankbiljet
Nu storten wij gelukkig niet elke week (meeste klanten betalen via de bank).

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 10:35

alja schreef:

Het op je priverekening storten kost je dus straks die 6,30 ;)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:39

Nou, lekker dan....
Mag ik wel gaan afvinken hoeveel stortingen ik doe in 1 jaar tijd.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:40

Het geld dat je in de automaat stort, wordt achteraf nog een keer nageteld en nog een keer nageteld. Dit hertellen gebeurt wel met de machine, maar het moet wel handmatig in de machine gedaan worden, per soort in een apart zakje geseald worden, er moeten documenten bij aangemaakt worden voor het verder verwerkt kan worden. Er zijn dus nog heel veel (menselijke) handelingen voor nodig om al dat losse geld goed terecht te laten komen.
De machines voor muntgeld zijn trouwens ook erg duur in aanschaf en onderhoud, omdat het erg precies komt i.v.m. herkennen van evt. buitenlandse munten, deze machines mogen eigenlijk geen één foutje maken.
Dat allemaal maakt dat losse geld zo duur om te storten.

En als de Rabo de tarieven omhoog doet, is de kans groot dat andere banken dat binnenkort ook doen hoor.

Ik zou dat ik zoveel contant geld kon storten :+

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:44

Tjezus, wat belachelijk.... Ik snap dat ze moe worden van die mensen die 50 euro storten, maar goed...

Mén wat een onzin... Ik werk een half uur straks voor alleen mijn geld op mijn rekening te kunnen storten.. :=

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:45

IndianLady schreef:
Zahlina, ik zeg toch dat ik snap als het om bedrijven gaat. Ik snap het niet dat particulieren nog steeds contant geld storten. Het gaat ook niet om de aceptgiro's zoals ik het begrijp maar om mensen die bv 100 euro hebben ontvangen en dat gaan storten op hun rekening. Daar gaan ze geld voor vragen.

Zo doet een vriendin van mij vaak internet bankieren voor dr vader, en krijgt ze het geld terug in dr handen.
Dat geld zet ze dan weer terug op de rekening, zodat ze voldoende overzicht heeft over dr geld.

Als het je nog "maar" 6.30 kost, valt het nog mee. Ik weet niet of er meer mensen bekend zijn met de sns?
Daar hebben we een brief van gekregen, dat als je binnenkort wilt storten, je voor 12.50 euro :oo een seal-bag moet kopen van TNT en daar je geld in stoppen, om het vervolgens OP TE STUREN naar de sns 8)7 Is toch niet normaal zo allemaal?

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:46

Klopt Marchak, maar ik heb toch niet gevraagd voor zo'n machine... Ik voel me echt niet lekker wanneer ik voor zo'n machine sta, geld sta te storten en omdat zo'n machine een bak van een ding is alle mensen daar in die tokko mee kunnen kijken hoeveel geld ik er nou in gooi... Totaal geen privacy. Geef mij dan maar zo'n juffrouw die het geld aan het natellen is...

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:52

Ben ik dan de enige die het niet zo'n onzin vindt? MarChak zei het al, er gaan alsnog ontzettend veel manuren zitten in het verwerken van contant geld dus ze zijn eigenlijk gek om er niets voor te vragen. De eerste 6 keer blijft gratis dus tja, 1 x in de 2 maanden wat storten is toch niet zo moeilijk lijkt mij? Wij storten 2 x in het jaar ofzo wat bij de Rabobank, als we ons spaarvarken legen. Maar al zou dit niet gratis gaan, dan tellen we het gewoon zelf en brengen we het naar de kebabzaak of dierenarts hier in de buurt, die zijn altijd blij met kleingeld :D
Die stortingsmachines vind ik overigens ideaal, ze staan bij onze rabo goed afgeschermd en tis sneller als handmatige telling. Nooit problemen mee gehad :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:52

Hanneke84 schreef:
Daar zijn we nu ook voor aan het informeren. Al denk ik dat het in de toekomst wel bij alle banken zo gaat zijn. De medewerker van de Rabobank zei ook dat ze gewoon het contact geld eruit willen in de toekomst, alles via de pin..

Waarom wij elke week storten?
Wij hebben een bedrijf en storten dus ook wel meer dan 50 euro in de week ;)

Dus je gaat iedere week met contant geld naar de bank? Vind je dat niet een beetje gevaarlijk? Het lijkt zo veilig(ik ben er opgegroeid, dus ik weet hoe het is) maar kan je niet beter door het waardetransport laten verzorgen? Volgens mij is het geld dan ook verzekerd mocht er iets gebeuren.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 10:57

Neehoor waarom zou het gevaarlijk zijn?
Niemand weet toch wanneer ik naar de bank ga?
Daarnaast heb ik liever dat mensen contant betalen met reparaties omdat ik anders zo met de achterloop zit.