Meisje neergestoken na wegvallen internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Meisje neergestoken na wegvallen internet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 13:23

Waar gaat het heen }:0

Citaat:
AMSTERDAM - Een 18-jarige StarCraft-speler uit Zweden heeft een meisje van 15 jaar oud ernstig verwond met messteken. De gamer ging door het lint toen bleek dat zijn internetverbinding verbroken werd tijden het spelen van een potje StarCraft.
© GamezToen de verbinding wegviel ging de jongen naar de keuken om een mes te pakken en liep vervolgens woedend de straat op.

Een 15-jarig meisje dat op weg naar huis was van een feestje kwam als eerste op zijn pad en werd met enkele messteken tegen de grond gewerkt. Ondanks de ernstige verwondingen heeft ze de aanval overleefd.

De rechtbank heeft de jongen, die verder nog niet over een strafblad beschikte, inmiddels veroordeeld tot intensieve psychiatrische hulp. De gedachten van de gamer sloegen volgens de rechter plots om in agressie nadat hij er achter kwam dat hij niet langer StarCraft kon spelen.

Doodslag
De aanklager wilde de jongen veroordelen voor poging tot moord maar de rechtbank zag de aanval als ‘slechts’ een poging tot doodslag. Dit omdat hij niet het huis uit zou zijn gegaan om het meisje te vermoorden.

Het incident vond op 9 augustus plaats maar werd onlangs pas bekend gemaakt nadat de rechtbank een uitspraak in de zaak had gedaan.

Bron: http://www.nu.nl

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:29

wat een gek.
z on spelletjes kunnen zeer verslavend zijn.
en als je dan verliest of je pc doet het niet kunnen ze helemaal uit het lint gaan,als mijn pc het niet doet kan ik wel flippen maar nu een mes in de handen pakken en iemant neersteken gaat wel heel erg ver.

MamaMiesje

Re: Meisje neergestoken na wegvallen internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:46

Wat ik me dan afvraag:
wat voor een soort persoon verliest zich zó in zo'n spel?
Zouden 'normale mensen' zoals jullie en ik dat ook kunnen overkomen? Of is dat alleen voorbehouden aan labiele mensen, wereldvreemde mensen, verslavingsgevoelige mensen etc?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:09

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal reacties verwijderd die niet bijdragen aan een discussie. De aanzet tot discussie is ook niet in de openingspost gegeven. Vanwege de post van mamamiesje laat ik het topic toch open, die biedt namelijk wel een aanknopingspunt.
Houdt er rekening mee dat NM een discussietopic is, en je post dus bij moet dragen aan de discussie. Alvast bedankt :)

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:13

en dan maken ze alsnog dit soort spelletjes.
ag het ligt ook ans de ouders was toch ook bij keith bakker een jongen die game verslaafd was?
die werd ook woedend als hij niet achter zijn pc kon zitten.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:14

Nou ik merk wel (ik speel wow samen met mijn vriend) dat wij wel ernstig de tijd kunnen vergeten als we aan het spelen zijn, en dat we het soms in de pauze (werken bij dezelfde gemeente) het ooit erover hebben hoe we savonds iets gaan doen als we een avondje gamen hebben gepland. Maar verder dan dat gaat het eigenlijk niet... Dus ik snap ook niet zo goed dat iemand zover kan gaan. een tijdje terug heeft hier een link gestaan naar een filmpje van een jongen waarvan het wow-account door zijn moeder was stopgezet, en er zijn meer filmpjes van hoe hij speelt. Dan zie je wel dat het ver kan gaan (volgens mij is dat wel echt, ik geloof er wel in dat iemand zo kan spelen)...

Maar goed, om op de vraag van mamamiesje terug te komen... Ik denk persoonlijk dat mensen die zich zo verliezen en daarna zo doorslaan in zo'n spel inderdaad wel vrij labiel zijn... en lichtelijk gestoord :P

edit: in het artikel gaat het uiteraard om een ander spel dan vriend en ik zelf spelen, dus ik weet ook niet hoe gewelddadig dat is... wow is dat niet bepaald...

SonjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:56

moet niet gekker worden. Is gewoon moord hij heeft toch thuis een mes meegenomen en echtniet om buiten een appeltje te schillen. Zou wat zijn als wij zo reageren omdat bokt uitvalt;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 20:04

@Wen_en_Jelle
Dat filmpje is idd wel echt, en niet gespeeld.
Waar dat kind de realiteit heeft verlaten... joost mag het weten.
Aan het feit dat hij een afstands bediening in zn reet wou duwen, kun je zien hoever hij heen was :')

@wendy_paard
'en dan maken ze alsnog dit soort spelletjes.'
Dit 'soort' spelletjes (RTS games) zijn een van de meest gespeelde soorten spellen, en het is verre van gewelddadig. Het ligt niet aan het spel wat gespeeld wordt (waar het nooit aan ligt) maar aan de persoon zelf.

@SonjaG
Dan zouden er gisteravond ontzettend veel moorden zijn gepleegd met al die 503 errors ;)

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:00

mol dan je pc gewoon :(
ik word ook wel eens helemaal gek als die computer van mij weer eens vastloopt...
dan moet ik mijn agressie om eerlijk te zijn ook kwijt :o
maar om zoiets te gaan doen!!!
onmenselijk gewoon minstens 10 jaar de bak in incl psychische hulp!

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:08

Dat is nou pas een goed voorbeeld van gameverslaving.
Als ik game crasht het spel wel eens, dan ga ik toch ook niet de straat op om iemand neer te steken, nee, dan start ik de game weer en ga ik weer gezellig verder met gamen :)

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:10

Verplichte behandeling bij Keith Bakker lijkt me wel een gepaste straf..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 10:11

ikzelf zou ook niet blij zijn als de verbinding word verbroken als ik net op verzenden heb gedrukt bij een gigalang bericht of als ik een spel speel, maar ik zal dan eff balen en dan w88, want schreeuwen, krijsen én moorden zal niet bijdragen aan sneller een verbinding krijgen :o dat ene filmpje van die jongen die de afstandsbediening in zijn achterste wil dauwen is ook niet goed snik :+ dacht eerst dat het fake was maar het was dus echt :+

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:11

zulke kids hebben vaak thuis wel problemen ja. denk aan ouders die scheiden, pesten op school, dat soort dingen. ze gaan afleiding zoeken, en kinderen vinden die afleiding tegenwoordig achter de pc. volwassenen met problemen grijpen bijvoorbeeld naar de fles, dit is ongeveer hetzelfde idee.
op een gegeven verliezen mensen zich hier gewoon in, in ergere en mindere mate, en dan gebeuren er dit soort dingen.

als ik zelf gestressed ben pak ik ook graag een glaasje wijn, en rook ik nog wat meer. maar echt verslaafd worden nee. zelf heb ik ook genoeg problemen (gehad), en als ik daar téveel last van zou hebben zou ik mezelf op een gegeven moment ook wel op zo'n erge manier kunnen verliezen.
maar ik heb wel geleerd altijd helder te blijven nadenken over wat ik aan het doen ben, maar dit is ook niet zonder slag of stoot gegaan.

keur het natuurlijk niet goed, maar ik begrijp dus wel dat zoiets kan gebeuren ja.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:14

Wát een gek :\ ...
Niet normaal labiel als dat je dan bent...

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:22

die heeft goede hulp nodig lijkt mij .

Ik speel ook een online spel en als de servers down zijn vind ik dat ook niet leuk, maar dan ga ik gewoon wat anders doen, boos worden heeft toch geen zin.
Dat iemand zo door het lint gaat is wel het uiterste. dan heb je echt hulp nodig.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:24

Ik speel ook WoW met een stel vrienden (zelfde makers als StarCraft) en ik merk ook dat ik me er enigsinds in kan verliezen, ik ga niet zo ver, maar ik vergeet de tijd wel eens en ik kan behoorlijk pissig worden als mijn laptop uitvalt ofzo.
Deze persoon heeft dan blijkbaar alleen een leven binnen dat spel en verder weinig tot geen sociale contacten. Als je zo afhankelijk bent van zo'n spel gaat het natuurlijk niet goed met je, maar ergens is het te begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:23

Shahazai schreef:
Ik speel ook WoW met een stel vrienden (zelfde makers als StarCraft) en ik merk ook dat ik me er enigsinds in kan verliezen, ik ga niet zo ver, maar ik vergeet de tijd wel eens en ik kan behoorlijk pissig worden als mijn laptop uitvalt ofzo.
Deze persoon heeft dan blijkbaar alleen een leven binnen dat spel en verder weinig tot geen sociale contacten. Als je zo afhankelijk bent van zo'n spel gaat het natuurlijk niet goed met je, maar ergens is het te begrijpen.

Ik speel zelf ook wow, en als internet / computer s'avonds er mee op houd vloek ik alles bij elkaar, puur omdat ik andere (die me op dat moment nodig hebben) niet kan helpen.
Wanneer mensen het spel niet meer als een spel zien, maar als een doel opzich dan gebeuren zulke dingen...

Zoals duChambre al zegt, dit komt niet doordat internet uitviel, maar door alle omstandigheden in zijn leven.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:27

Als ik vroeger altijd bleef hangen bij de Nintendo (en aanhangers daarvan) richtte ik mn frustratie op de consoler niet op mensen :n

Jee je fietst gewoon rustig op straat naar huis en ineens zit er een gek bovenop je en steekt je neer.
*vraagt zich af of het ook gebeurd bij Bokkers als de site eruit ligt :=

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:30

wauw , waar gaan wij naartoe welke tijden seg!!!! een mens gaat binnenkort gewoon de straat niet meer op durven gaan zonder bescherming van de politie pfffff zielig dienegast en heel erg voor dat meisje

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 04:28

zo het zou je maar overkomen..
Wat een zieke mensen bestaan er toch!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:46

Belachelijk!

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:02

Die spelletjes zijn ook niet normaal. Als je ziet hoeveel mensen er verslaafd aan zijn. :n

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:09

`die spelletjes zijn prima normaal , mensen die zichzelf niet in de hand kunnen houden is het probleem .

Mensen kunnen ook verslaafd zijn aan alcohol , daar is ook niets mis mee als je het maar met mate doet.

maar ik geloof niet dat je dit op een spelletje moet afschuiven. deze persoon zal mentaal niet goed in mekaar zitten , spelletje of geen spelletje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:15

jilleroo schreef:
`die spelletjes zijn prima normaal , mensen die zichzelf niet in de hand kunnen houden is het probleem .

Mensen kunnen ook verslaafd zijn aan alcohol , daar is ook niets mis mee als je het maar met mate doet.

maar ik geloof niet dat je dit op een spelletje moet afschuiven. deze persoon zal mentaal niet goed in mekaar zitten , spelletje of geen spelletje.

De waarheid.
Het ligt aan de mensen die het niet meer in perspectief kunnen zien, niet aan het spelletje.

Jou woonplaats :') _O-

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:19

*cough* ja, ik ben een gamer, maar ik zal toch niemand neersteken omdat mn internet het niet doet. hooguit wat vloeken en dan gewoon wat anders gaan doen.