Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 19:44

Geert Wilders heeft vandaag in een debat over de Rijksbegroting van 2010 de invoering van een hoofddoekjesbelasting bepleit. De belasting bedraagt zo'n 1000 euro per jaar. Wie een hoofddoekje wil dragen, zal eerst een vergunning moeten aanvragen. "Als die wordt ingevoerd, gaan we eindelijk wat terugverdienen aan de islam", zei Wilders. De opbrengst van de belasting kan volgens Wilders bijvoorbeeld naar blijf-van-mijn-lijfhuizen.

Wilders noemde de belasting een 'kopvoddentax'. Volgens Wilders vervuilen moskeeën, hoofddoekjes, lange jurken en mannen met baarden de Nederlandse straten. Bovendien is een „islamitisch hoofddoekje“ een teken van onderdrukking van vrouwen en dus een symbool van onvrijheid. ''Wij zijn de hoofddoekjes spuug- en spuugzat”, zei Wilders.

Het voorstel leverde nogal wat discussie op in de Tweede Kamer. Alexander Pechtold had het over een genante vertoning en beschuldigt Wilders van xenofobe en racistische opmerkingen naar moslims. Volgens hem voerde Wilders een stukje cabaret op. "U wilt een hoofddoekjespolitie. Ik vind het zo belachelijk”, zei Agnes Kant van de SP. Fractievoorzitter Arie Slob van de ChristenUnie wees Wilders erop dat hij mensen schoffeert vanwege uiterlijke kenmerken. "Vrouwen beledigen kunt u heel goed”, aldus fractieleider Mariëtte Hamer van coalitiegenoot PvdA. Pieter van Geel van het CDA "Wilt u uw principes verkopen voor 1000 euro?” Volgens GroenLinks-leider Femke Halsema gebruikt Wilders Iraanse methodes. "Wat u wilt, is een zedenpolitie introduceren. Schaam u”, aldus Halsema.

Bron: http://www.fok.nl

Ik weet na dit soort berichten steeds minder goed wat ik nu van Wilders moet denken. Briljant, gevaar voor de samenleving, provoceur... Bij dit soort dingen denk ik dat hij het niet serieus meent (hoop ik, al kan ik me doodergeren aan dat gezeik over wanneer wel of niet een hoofddoek) en gewoon wil provoceren, zien hoever Nederlanders willen gaan.

Nu zal dit niet doorgevoerd worden, maar stel het gebeurt wel, then what?

Opinions?
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 16-09-09 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

shilady

Re: Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:45

Ik vind het wel grappig om te lezen
denk dat veel moslimas dan toch zonder hoofd doekje gaan
wantja 1000 is toch niet niks..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:46

Kop vodden tax :+
Wilders riep dit in een bijeenkomst van de opositie waar iedereen tegen de prinsjesdag beslissingen van het kabinet was. Ze probeerden een alternatief te bedenken, wat niet erg lukte omdat ze het niet eens konden worden, dus riep wilders dit.
Kom op zeg, staat meteen weer op de voorpagina morgen. Alsof dit serieus genomen moet worden :roll:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 19:48

Lyonesse schreef:
Kop vodden tax :+
Wilders riep dit in een bijeenkomst van de opositie waar iedereen tegen de prinsjesdag beslissingen van het kabinet was. Ze probeerden een alternatief te bedenken, wat niet erg lukte omdat ze het niet eens konden worden, dus riep wilders dit.
Kom op zeg, staat meteen weer op de voorpagina morgen. Alsof dit serieus genomen moet worden :roll:

Gezien de reacties neemt het kabinet het best serieus, zegt ook genoeg over onze regering overigens... _O-

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:50

Ik snap niets van die man..
of iemand nou n hoofddoekje draagt of niet.. moeten ze toch zelf weten???

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:51

De grote uitdaging voor de komende periode is de crisis en hoe we de pijn daarvan zo goed en eerlijk mogelijk gaan verdelen. Helaas voor hem heeft Geert Wilders daar inhoudelijk weinig over te melden en omdat hij toch in de publiciteit wil blijven om stemmen te trekken, komt hij dus met deze provocatie.

Hij weet prima dat het een onzinnig en niet haalbaar voorstel is, maar tegelijk ziet hij wel weer kans de koppen van het nieuws de domineren die eigenlijk over de verdeling van de lasten van de crisis zouden moeten gaan.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:53

_San87_ schreef:
Wilders noemde de belasting een 'kopvoddentax'.

_O-
Best grappig die Wilders :') dit is natuurlijk puur stemmingmakerij, kijken hoe ver je kan gaan, reacties uitlokken van tegenpartij. Niks van deze uitspraken aantrekken lijkt mij het beste.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:54

Of misschien deed hij een poging om grappig te zijn en gaat de media er helemaal uit zichzelf mee aan de haal :)* Want ow ow ow wat heeft wilders nu weer gezegd! :oo

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:58

Wat een onzin :\ En ik denk niet dat die meiden geen hoofddoek op gaan doen, ze doen het meer en deel uit eigen overtuiging. Het moeten is allang niet meer zo, miss in een paar gezinnen. Ik vind het ook niet fijn om naar een kaalgeschoren hardcore persoon te kijken, vind ik ook vervuiling van het straat beeld. Ieder zijn mening, laat mensen in hun waarde en ga niet voorschrijven hoe een straat beeld eruit hoort te zien. Dat is in ieders ogen anders.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:05

Kopvoddentax! Wat een giller :)) _O-

Nee, dit krijgt ie er nooit door, for sure!
Mocht dat wel het geval zijn, zou ik het personlijk niet eens zo erg vinden.. Hoofddoekjes dragen vind ik weer zo'n typisch geval van; ik wil me niet aanpassen aan de huidige samenleving en ik doe lekker of ik in m'n geboorteland ben. Net als die moskeeën.. In plaats van die moskeeën hier in Nederland had er ook een flat gebouwd kunnen worden met goede voorzieningen voor immigranten die wél graag willen aanpassen en dankbaar zijn dat ze hier mogen wonen in plaats van die halsstarrige moslims die het hele moslimgebied maar gewoon hierheen halen.. Ook even met oog op het enorme woningtekort.

Wilders draait een beetje boel door, maar als ik z'n standpunten bekijk zonder al die poeha en mediageilheid, vind ik toch dat hij bestwel een punt heeft.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:16

Als Wilders echt grappig zou willen zijn, zou hij wel iets kunnen verzinnen wat leuk is, dit vind ik smakeloos en erg goedkoop. Hij weet dat hij zo de krant en het nieuws weer haalt. Ik snap ook wel dat dit schijnbaar in de media moet, maar eigenlijk zouden ze er geen aandacht aan moeten schenken.
Is het niet zo dat het hoofddoekje het kruisje aan een ketting van de Katholieken is, het keppeltje van de Joden, de oranje gewaden van de Boeddhisten enzovoorts? Ik vind dat mensen dat zelf (let wel: zelf!) moeten kunnen beslissen en niet dat de politiek zich met dit soort geloofsuitingen moet bemoeien. (De burka vind ik niet kunnen, je moet wel het gezicht kunnen zien)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:18

Wahaha zo'n man wordt toch NOOIT serieus genomen, als 'ie steeds met van die debiele ideeën komt? _O-
Sneu kereltje. Ik ben alleen vóór als hij dan van die inkomsten eens naar een fatsoenlijke kapper gaat :')

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:19

Waarom moet je dan wel het gezicht kunnen zien, maar hoeft dat met de rest van het hoofd niet? Ik denk niet dat iemand met een skimuts op op het werk hoeft te verschijnen (en dan bedoel ik uiteraard niet iemand die net binnen komt)

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:20

Ik zei het al tegen mijn moeder, vanaf nu ga ik een hoofddoek dragen :Y)

Maar om even serieus te zijn, Wilders heeft nooit inhoudelijk iets te melden, dus moet hij zo nu en dan een mediastunt maken.

Damber

ik krijg zo'n vermoeden dat dit hetzelfde gaat aflopen als toen met Pim Fortuijn.....

Jilletje

mensen waar gaat het heen met dit land!!!! ik schaam me gewoon!!!! hoe kan zo iemand in de politiek zitten

Edit: ff woord veranderd :+
Laatst bijgewerkt door Jilletje op 16-09-09 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:21

Belachelijk. En meer woorden ga ik er niet aan vuil maken. :=

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:21

Jilletje schreef:
mensen waar gaat het heen met dit land!!!! ik schaam me gewoon!!!! hoe kan zo iemand in het kabinet zitten

Hij zit niet in het kabinet hoor, *gelukkig niet*, maar in de tweede kamer ;)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:22

Wat een dweil is het toch!
Ik zal bekennen dat ik bij de volgende verkiezingen echt wel rechtser ga stemmen, maar die Wilders heeft gewoon een gaatje in zijn hoofd.
Publiciteitsgeil, dat is ie.

Hij krijgt het er overigens toch nooit doorheen, aangenomen dat het serieus zou zijn (wat ik overigens niet denk), het is zwaar in strijd met de grondwet.

Dat een burka niet toegestaan is kan ik begrijpen, maar jezus, laat die mensen lekker in hun waarde zeg.

Hierover wordt dus gedebatteerd in de tweede kamer...mensen die stuk voor stuk ruim een ton per jaar verdienen om dit land de "besturen" voor zover we daarvan kunnen spreken, en dan schuiven ze ons het begrotingstekort in de schoenen. Flikker op zeg, ga eens wat nuttigs doen voor die poen die ik ervoor betaal.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:22

MamaMiesje schreef:
Wahaha zo'n man wordt toch NOOIT serieus genomen, als 'ie steeds met van die debiele ideeën komt? _O-
Sneu kereltje. Ik ben alleen vóór als hij dan van die inkomsten eens naar een fatsoenlijke kapper gaat :')

HahahaxD
Arme kapper :')

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:23

Sok schreef:

Mocht dat wel het geval zijn, zou ik het personlijk niet eens zo erg vinden.. Hoofddoekjes dragen vind ik weer zo'n typisch geval van; ik wil me niet aanpassen aan de huidige samenleving en ik doe lekker of ik in m'n geboorteland ben. Net als die moskeeën.. In plaats van die moskeeën hier in Nederland had er ook een flat gebouwd kunnen worden met goede voorzieningen voor immigranten die wél graag willen aanpassen en dankbaar zijn dat ze hier mogen wonen in plaats van die halsstarrige moslims die het hele moslimgebied maar gewoon hierheen halen.. Ook even met oog op het enorme woningtekort.

Wilders draait een beetje boel door, maar als ik z'n standpunten bekijk zonder al die poeha en mediageilheid, vind ik toch dat hij bestwel een punt heeft.

Ben het helemaal met jou eens :j

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:24

Misschien moet Wilders anders zelf maar een hoofddoekje dragen; hoeven de kappers van NL zich niet plaatsvervangend te schamen :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:24

Sok schreef:
Mocht dat wel het geval zijn, zou ik het personlijk niet eens zo erg vinden..

(Het plan van Wilders is geen stuiver waard maar...) Niet? Wil jij echt in een land leven waar er belasting geheven wordt op het soort kleding dat je draagt? Oh my!

Verder nog iets over vrijheid van meningsuiting, vrijheid van godsdienst enzo, en dat als Wilders het dan toch steeds over integratie heeft zou het leuk zou als hij zelf tenminste weet waar hij het over heeft en zich in het kader van de inburgering de hele set 'Nederlandse normen en waarden' doorneemt en niet slechts die paar die hem leuk lijken... maar goed, dat zijn van die oude argumenten, die laat ik nu maar even buiten beschouwing.

Maar het niveau van het politieke debat wordt zo wel diep- en dieptriest zeg :\ (Dat vind ik nou gebrek aan respect! Het niveau van iets wat toch wel enigzins belangrijk is - de Algemene Beschouwingen - zo naar beneden halen met dit soort flauwe ongein. Tijdverspilling van zoveel mensen...)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:28

Shadow0 schreef:
Sok schreef:
Mocht dat wel het geval zijn, zou ik het personlijk niet eens zo erg vinden..

(Het plan van Wilders is geen stuiver waard maar...) Niet? Wil jij echt in een land leven waar er belasting geheven wordt op het soort kleding dat je draagt? Oh my!

Nee, je rukt mijn post een beetje uit z'n verband ;)
Het plan is indd geen stuiver waard, gaat never nooit niet doorgezet worden en ik zie ook geen reden tot paniek voor alle mensen die een hoofddoekje dragen.
Sowieso ben ik waarschijnlijk gelijk na m'n studie weg uit Nederland.
Politiek totaal verknipt en koud land is het :D

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:29

Sok schreef:

Tja, kijk, wat vind je typisch Nederlands? Blond haar blauwe ogen, dan ben ik geen Nederlander. Ook ben ik het niet met je eens dat mensen met een hooddoekje zich niet aanpassen aan de nederlandse samenleving, sterker nog, in dorpen hier worden ook hoofddoeken gedragen, door gewone Nederlandse boerinnen.