"de jeugd van tegenwoordig"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

"de jeugd van tegenwoordig"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 14:12

Ik weet het, t blijft ean generaliserend zinnetje, maar toch..

Zit ik van de week in de bus, stappen er 2 meisjes van een jaar of 14 in, met een mp3speler hard aan, zonder oordopjes, dus geluid was door heel de bus te horen. Meisjes gaan achter me zitten, en echt van die waardeloze hiphop muziek, maar goed, al was het wel leuke muziek vind ik het ronduit associaal gedrag.
Dus ik draai me om en vraag ze of het heel noodzakelijk is dat ik met hun muziek mee moet genieten.
Krijg ik terug: Hou je poedersuiker joh kankerwijf!!!!
Had echt zoiets van pardon?
Ben er verder niet op ingegaan, moest er na 2 haltes toch uit, maar dit is toch echt niet normaal meer?

Anoniem

Re: "de jeugd van tegenwoordig"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:14

Nee, vind ik niet. Tenminste, ik doe dat soort dingen niet, en ik ben ook 14. Ik sta altijd netjes op voor oude mensen, en dat soort dingen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:16

Waarom ben je er verder niet op ingegaan dan? Als niemand dat ooit doet verandert er natuurlijk ook nooit iets. ;)

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:17

nou van mij hadden ze zog wel wat terug gekregen hoor
want dat hoef je niet echt te pikken en met woorden kan je heel veel wat een aso meiden zeg

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:20

Ik had ook zeker wat terug gezegt
dat pik je toch zeker niet door 2 van die snotneusjes

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:20

Ik vind het altijd zo gemeen dat door een 'paar' vervelende jeugdige mensen meteen alles wordt afgeschoven op 'de jeugd van tegenwoordig'.

Ik bedoel, ik ben keurig opgevoed, heb respect voor ouderen en zorg dat anderen geen last van me hebben.
En zo ken ik heel veel mensen, tuurlijk heb je er wel een paar tussen zitten die denken dat ze geweldig zijn en alles mogen doen en zeggen maar dat is echt niet de meerderheid...

Voortaan kunnen we anders ook wel zeggen 'die oude mensen van tegenwoordig.... " want die zijn ook niet allemaal keurig netjes meer....
En persoonlijk heb ik meer last van winkelingangversperrende hangouderen die woorden naar je kop toe slingeren dan 'de jeugd'.

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:22

RedPassion schreef:
Waarom ben je er verder niet op ingegaan dan? Als niemand dat ooit doet verandert er natuurlijk ook nooit iets. ;)

Omdat die meiden zich daar waarschijnlijk toch niets van aantrekken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:24

Annn schreef:
RedPassion schreef:

Omdat die meiden zich daar waarschijnlijk toch niets van aantrekken :=

Dat weet je niet, niet geschoten is altijd mis. ;)
In dit geval hebben ze sowieso 'gewonnen'.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:25

Je hebt een negatieve ervaring met 2 meiden en gelijk is de jeugd van tegenwoordig slecht?

Een tijd geleden toen een kennis ging verhuizen kwamen en 2 getinte straatschoffies aanlopen die spontaan aanboden te helpen met het tillen van de bank. Elke generatie heeft zijn aso's en zijn gemanierde exemplaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:07

Er zijn net zoveel volwassen etters als jeugdige etters. Zo kan je alles wel over een kam scheren, de wereld zal er niet beter op worden en de jeugd zal er al helemaaal niet door veranderen.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:16

Ach ja, zo zijn er ook nog volwassenen die zo´n grote bakkes hebben hoor!
Ik denk dat het in de families zit. Pa en ma zijn dan vaak ook erg asociaal.
Ik vind het ook typisch een Randstad ding. Bijvoorbeeld Amsterdammers zijn van nature gewoon al een veel "mondigere", ik zal niet zeggen asociaal, dan krijg ik half Bokt over me heen. Niet dat ze allemaal zo zijn hoor, maar het valt er wel op.
Ik kan het me nog herinneren van mijn ex. Zijn ma was echt zo´n heks, of hoe je het ook wilt noemen. Nu weet ik inmiddels dat hij ook zo is. Daar komt geen fatsoenlijk woord meer uit als hij je eenmaal niet meer moet.
`de appel valt niet ver van de boom´
Ik daarintegen ben wel altijd netjes opgevoed geweest. Je kan toch niet zomaar schelden tegen iemand die je niet kent? Mijn dochter voed ik dus ook met respect voor anderen op!
Hier in België zeggen ze ook vaak 'u'. Ik vind dat niks mis mee. Beetje respect voor ouderen.
Kijk op het moment als ze gaat puberen en ze heeft de verkeerde vriendinnetjes, van die 'kampfiguren', tja, dan kan ik er ook niks aan doen. Zelfde als met roken en drugs gebruiken. Ze doen het toch wel als ze het willen. Je kan ze niet 24/7 bewaken!
Wat je wel kan doen is goed praten met je kind over normen en waarden. Uitleggen waarom zoiets niet gepast is.
Tja als ouders tegenwoordig zelf een leraar op hun bakkes slaan omdat ze het er niet mee eens zijn, kan je het dan de jongeren kwaad nemen, die volgen gewoon hun voorbeelden.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:18

stef schreef:
Dus ik draai me om en vraag ze of het heel noodzakelijk is dat ik met hun muziek mee moet genieten.

Misschien omdat je het ook niet echt normaal hebt gevraagd? Ik snap dat je je er aan irriteerde, maar als iemand mij op die manier een vraag stelt vind ik dat ook niet echt leuk. Als je had gevraagd of hun muziek misschien wat zachter kon omdat je er last van had, had je misschien wel een een normale reactie terug gekregen.

Ik zeg niet dat je de jeugd met handschoentjes aan moet pakken, maar gewoon een normale vraag stellen is toch ook niet moeilijk?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:19

Zoezi schreef:
Tja als ouders tegenwoordig zelf een leraar op hun bakkes slaan omdat ze het er niet mee eens zijn, kan je het dan de jongeren kwaad nemen, die volgen gewoon hun voorbeelden.

In belgie was een schooldirecteur met de dood bedreigd door vaders van leerlingen nadat hij een hoofddoekverbod op school had ingesteld :j Heerlijk voorbeeld voor de kinderen :j

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:21

odetteke schreef:
Zoezi schreef:

In belgie was een schooldirecteur met de dood bedreigd door vaders van leerlingen nadat hij een hoofddoekverbod op school had ingesteld :j Heerlijk voorbeeld voor de kinderen :j

Inderdaad, en die kinderen hakken er daarna nog even in als de pa's klaar zijn.
Die man heeft geen leven meer!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:23

Annemeik schreef:
stef schreef:

Misschien omdat je het ook niet echt normaal hebt gevraagd? Ik snap dat je je er aan irriteerde, maar als iemand mij op die manier een vraag stelt vind ik dat ook niet echt leuk. Als je had gevraagd of hun muziek misschien wat zachter kon omdat je er last van had, had je misschien wel een een normale reactie terug gekregen.

Ik zeg niet dat je de jeugd met handschoentjes aan moet pakken, maar gewoon een normale vraag stellen is toch ook niet moeilijk?

Ik had het en paar jaar geleden (toen ik nog tot de jeugd van tegenwoordig behoorde :+) ook een keer gehad in de trein. Daarvoor lekker de discman hard aan (dat had je nog in die tijd :o), loop de trein in, zoek een plek uit, en voordat ik zat ging er al iemand tekeer dat de herrie uit moest. Rebels als ik toen was heb ik daarna uitgebreid en veel te luid lopen te telefoneren :+

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:27

Ik had daar gewoon het lef niet voor om mensen op stang te jagen....
Bij mij is het denk ik andersom, ik ben nu meer een ettertje, whahaha.
Maar dan alleen bij mensen die mij irriteren met hun gezeur!
Of een lelijke 40'er in een dikke BMW die hem er tussen wil proppen. Vorige keer draaide ik mijn raampje open en riep: "Bij mij douw je hem er echt niet in" en vieskees er achteraan toen het raampje weer dicht was.
Maar dat is reactie op een actie.
Ik vind dit toch anders. Je mag best iemand aanspreken over hun aso gedrag.
Mijn pa werkt als buschauffeur bij Connexion in omgeving Rotterdam. Als je die hoort wat de jeugd niet allemaal naar zijn kop gooit! Hij durft bekant niks meer te zeggen omdat er overal messentrekkers tussen zitten.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:28

Kinders moet je op een bepaalde manier benaderen, dan luisteren ze wel :) Ze worden al vaak negatief benaderd, daardoor wordt hun houding nog rebelser heb ik in mijn werk geleerd :D

Als eerste op je zelf betrekken (ik vind jullie muziek nogal storend, is het ook mogelijk dat het volume wat naar beneden gaat?) en vervolgens vertellen wat ze moeten doen :D

Uitleggen waarom werkt altijd beter dan kortaf reageren. En vraag ze niet waarom ze iets doen, dat is altijd een lastige vraag ;)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:30

Wat je ook zegt, ze lachen je toch uit.
In de puberteit werken de hersenen gewoon niet.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:31

Ze werken wel, maar anders ;) Het woordje 'ik' kan wonderen bij ze doen, dat triggert vaak wel iets.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:35

Ik had het echt niet gepikt :x
Maar het is niet alleen de jeugd hoor..
Want het is mij opgevallen dat bijna alle ouderen de jeugd tegenwoordig over 1 kam scheert.
Ouderen kunnen er ook wat van, dus het is zeker niet alleen de jeugd.

Toen ik op vakantie was brak het handvat af van mijn reistas.
Dus ik stond even in de weg, tja niks aan te doen toch?!
Begint er zo'n oude man ook gelijk te schelden en te mopperen op me..

Maarja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:43

Hoeft niet alleen maar de jeugd te zijn hoor....volwassenen kunnen er ook wat van :)

Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een grote mond opgezet tegen iemand :)

Nou ja, tenzij ik er een van die persoon krijg natuurlijk....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 19:15

ik zet niet voor niks de titel tussen aanhalingstekens, en dan begin ik het topic ook nog met dat ik weet dat het een generaliserend zinnetje is. Waarom ik er verder niet op ingegaan ben: Omdat ik dat simpelweg zonde vind van mn tijd en energie, heeft toch geen nut.

Marieke: Het is niet mijn taak die kids op te voeden, mogen de ouders of leraren doen ;)

Verder baseer ik mijn uitspraak op wat ik zie. Ik reis elke dag met de bus naar mijn werk, en hier zit ook veel schooljeugd in. Er kan echt geen goedemorgen vanaf tegen de chauffeur hoor... En als de bus in de file komt waardoor ze de trein missen kan de chauffeur nog een grote bek krijgen ook...

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:19

Ja, de volwassenen in de file komen te staan zijn altijd zo netjes.... :').

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:21

Ik ben 15, en ben netjes opgevoed. Maar ik kom vaker in aanraking met asociale ouderen [lees opaatjes en omaatjes] dan met asociale jongeren :+
Vind het wel rond uit belachelijk wat ze deden.. Echt niet opgevoed blijkbaar!

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:28

Ik ben zelf 13. Kwam laatst twee meiden van een jaar of 15 tegen...
Ze fietsten nogal ''breed uit'' over het fietspad, dus ik bel, belt er eentje terug en kijkt achterom. Daarna gaat ze opzij en op het moment dat ik naast haar fiets zegt ze: ''Vind je dat normaal ofzo?''. Dus ik zeg niks. Ik ben er voorbij, zegt ze: ''Ga maar niks zeggen hé kankerwijf''. Dus ik zeg: ''Ik ga me niet verlagen tot jou niveau''. Zegt ze: ''What the fiets ga jij tegen mij praten hé? prutsmuts.'' En ze gaat een steeg in...

En ik moest best lachen achteraf... Dit is toch niet normaal meer?

Ik ben zelf overigens wel netjes opgevoed, dus het is niet persé: ''De jeugd van tegenwoordig''.