nieuwsgierig naar de uitgaven van minsters....?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

nieuwsgierig naar de uitgaven van minsters....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 13:07

Die zijn vanaf nu dus openbaar:

http://www.minbzk.nl/actueel/@121605/nieuw

In het kader van de Wet Openbaarheid van Bestuur (WOB) zijn de uitgaven van ministers, staatssecretarissen en andere hoge functionarissen vanaf vandaag openbaar. Etentjes, overnachtingen, van alles staat vanaf nu voor iedereen zichtbaar online.

Wat vinden jullie van etentjes van 300 euro? En overnachtingen in verre van nederige stulpjes...? Tuurlijk zal elke functionaris bij een verre reis ergens moeten kunnen overnachten, en een hapje eten na een drukke werkdag is ook vrij onmisbaar; maar honderden euro's voor een hotelkamer tijdens het werk? Dat moet "in deze tijden" toch iets minder kunnen....? Wat vinden jullie?

Blue_Eyes

Re: nieuwsgierig naar de uitgaven van minsters....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:36

Etentjes van 300 euro met hoeveel man en met wie? Ik kan me voorstellen dat je met de hoge omes van de Amerikaanse justitie (noem maar iets) niet bij de mac gaat zitten... Etentje van 300 euro vind ik echt niet overdreven.
En ook kan ik me voorstellen dat de minister van weetikveel niet in Hotel de la poste gaat zitten... heeft toch ook iets te maken met veiligheid en privacy.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:15

Ik snap ook wel dat ze niet in de mac gaan zitten, alleen van 300 kun je in een normaal restaurant (het hoeft niet altijd een 5 sterren restaurant te zijn toch?) kan je van dqat bedrag minstens 6x eten..!
Maarja het zijn natuurlijk hoge pieten. ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:24

Daarom zeg ik: 300 euro voor hoeveel personen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:11

Waar je al niet over kan zeuren :O
Wel eens de declaraties van vergelijkbare topmensen uit het bedrijfsleven gezien.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:10

Ik heb natuurlijk niet alles gelezen, maar wel een beetje door wat ministeries heen gescrolt. Maar ik zie echt geen hele rare dingen. Etentjes, reizen enz. Ik vind zeuren over dit soort dingen altijd zo'n geneuzel (en ook een beetje op jaloezie lijken, ooooh de minister eet voor €300).

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:12

Zozo.

Handig om in te zien waar ons belastinggeld heengaat.
:')

Ik zie inderdaad ook niet veel opvallends, maar tot in hoeverre is dit alles?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:14

Geen idee of dit alles is, maar dit is de begeleidende tekst van de site:
Citaat:
Naar aanleiding van een WOB-verzoek van enkele media zijn de uitgaven openbaar gemaakt, die door of namens de ministers en staatssecretarissen van het huidige kabinet zijn gedaan sinds hun aantreden op 22 februari 2007. Hiernaast betreft het het verzoek om een overzicht van alle uitgaven door alle secretarissen-generaal en directeuren-generaal en de politiek assistenten sinds 22 februari 2007.

Dus ik ga er maar vanuit dat dit het overgrote deel wel zal zijn.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:22

Het is echt te belachelijk voor woorden om te zien waar het geld van de belastingbetaler naartoe gaat!!

Moet je eens kijken bij het ministerie van defensie.. Daar lunchen ze op onze kosten, kopen ze boeken en cd's op onze kosten en geven ze peperdure havajanna sigaren en manchetknopen weg..

Het is een schande!! :(

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:25

Ik zal het nog leuker vertellen, het hele salaris van iedereen die bij de overheid werkt (alle ministers, ambtenaren enz.) wordt door 'ons' betaald. Dus het maakt echt heel weinig uit of ze nou declareren of het van hun salaris betalen. Is allemaal belastinggeld :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:27

Ik vind het belachelijk dat iemand die al een berg geld verdiend ook nog even op de kosten van de belastingbetaler kan gaan zitten eten..

Achja, de duivel schijt ook altijd op de grootste hoop he..

Belastingeld als salaris, kan mij het schelen, Havajanna's en manchetknopen weggeven vind ik echt belachelijk..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:29

MinLNV: Secretaris Generaal Van der Zande
Bedrag van: honderd vijfenzestig guld.. *ohnee, streep erdoor* euro :D En dat nog in 2008, hoezo het is moeilijk wennen :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:44

Tallie_Ho schreef:
Ik vind het belachelijk dat iemand die al een berg geld verdiend ook nog even op de kosten van de belastingbetaler kan gaan zitten eten..

Achja, de duivel schijt ook altijd op de grootste hoop he..

Belastingeld als salaris, kan mij het schelen, Havajanna's en manchetknopen weggeven vind ik echt belachelijk..

ben het met je eens, salaris of niet

het kan wel een heel stuk minder!

Citaat:
Etentjes van 300 euro met hoeveel man en met wie? Ik kan me voorstellen dat je met de hoge omes van de Amerikaanse justitie (noem maar iets) niet bij de mac gaat zitten... Etentje van 300 euro vind ik echt niet overdreven.
En ook kan ik me voorstellen dat de minister van weetikveel niet in Hotel de la poste gaat zitten... heeft toch ook iets te maken met veiligheid en privacy.
.

uhhhh wat is er mis met de mac?
ministers en andere hoge piefen stinken net zo hard op het toilet als ik en vegen met hetzelfde papier :D

dus waarom zijn hun zo speciaal dan dat ze duurder moeten eten?

en veiligheid en privacy? veiligheid los je op met beveiligers en privacy is nog makkelijker! als ik en mijn vriend eten is er niemand bij hoor :+
oftewel dan gaan ze maar apart zitten in een kamer

ik ben de overheid wel een beetje zat met hun geprofiteer, het is dat ik (nog) in nederland woon en het allemaal verplicht ben

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:50

Ja lastig he, die overheid. Die mensen die maar de gehele omgevind voor je onderhouden, zorgen dat er asfalt op de wegen ligt, dat er een zorgstelsel voor je is en dat en een vangnet is voor iedereen die zonder werk komt te zitten.

Altijd makkelijk om te klagen over de overheid, maar weinig mensen beseffen zich wat de overheid allemaal wél voor ons doet. Ik ontken niet dat er ook dingen mis gaan. Maar gelukkig zie ik wel in dat we het echt niet slecht hebben in NL.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:57

nou dat is dan meer te danken aan de harde arbeiders hoor

en geeft nog geen vrijbrief om maar te leven in dagobert duck land
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 15-09-09 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:59

Eerlijk gezegd kan ik me er niet zo druk om maken. Gelukkig hebben we de dienst waarvan de naam me ontschoten is, die ook altijd alle uitgaven controleert. Als er buitensporige dingen waren gebeurd, hadden we dit wel gehoord.
Ik denk en hoop dat ze er hard voor werken, vergeleken met het bedrijfsleven verdienen onze politici maar een stuiver. (nog steeds meer dan genoeg, maar ok)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:02

ik vind 300 euro voor eten anders al aardig buitensporig! :j
daar kan een geel gezin een maand van eten!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:11

Had wouter bos ook geen zonnebrilvan over de 100 euro gedeclareerd. Als je hem vergeet en je hebt er een nodig ok, maar dan koop je toch een basis model lees hooguit 20 euro, geen ray ban oid.

Ik vind die etentjes soms ook wa overdreven maarja, soms is privecie en beveiliging belangrijk en dat gaat al lastig als er bijv. geen aparte zaal is. (die heb ik nog nooit gzien bij de mac, en de limo haal de bocht bij de drive trough natuurlijk niet :P ). Vind wel dat ze er een beetje los mee omgaan hoor, de helft van nederland moet lang sparen voor een disign bril of een dure manchette knoop, laat ze er maar eens wat rekening mee houden.

Ik werk ook heel hard hoor, mag ik ook een dineer bij een 5 sterren restaurant op jou kosten :9

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 08:45

Nou ja, als ik zo even begrijp uit de troonrede van gister, houd het land het voorlopig wel even zwaar! Ieder jaar een tekort van 35 miljard erbij..

Ik zeg: Laat de dure sigaren, manchetknopen en dure etentjes lekker zitten, is meteen het gat in de begroting wat kleiner! :D Het zal het gat niet stoppen, maar alle kleine beetjes helpen, nietwaar? :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:34

35 miljard, gasten zijn echt niet goed bij hun hoofd

gaan andere landen helpen terwijl we het zelf zo hard nodig hebben
geven onnodig geld uit aan bouw en wegen ,wat het er soms niet eens beter op maakt (noord-zuidlijn bijv!! ik zie elke dag die troep! )

en idd tallie_Ho
laat ze maar eens bezuinigen daar zelf.......is goed voor een fiks pak geld!!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:51

Tijd voor een demonstratie!! De normale burger uit de staart gaat er op achteruit komend jaar, en de fijne belastingvreters van ministers geven bakken geld uit aan de grootste bagger die je je voor kunt stellen! Wie gaat er mee naar het binnenhof? :')

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:57

tja alsof dat helpt.....
was het maar waar dan zat ik er dagelijks :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:00

Nou ja, misschien, als we met veel zijn, krijgen we media aandacht! _O-

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:23

Joh, en hoe gaan jullie dan de problemen in Nederland oplossen? Wat is jullie oplossing voor de credietcrisis? Moeten we wel of niet tot 67 blijven werken, en wat vinden jullie van de hypotheekrente aftrek?

Op het binnenhof gaan staan met een groot spandoek is allemaal zo makkelijk, net als op bokt overal tegenaan schoppen. Maar het vinden van echte oplossingen die voor iedereen in het land te dragen zijn is nog niet zo simpel.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:27

alsof hun met oplossingen komen :7
de enige plannen die ze hebben is nog meer geld uit de burger zijn zak te kloppen! :(
ook voor ons normale burgers houd het een keer op hoor!
nog even en ik kan helemaal niks meer onderhouden en zal ik echt elke week naar de voedselbank moeten gaan rennen dankzij onze zakkenvullers op het binnenhof

maar hun intresseert het niks hoor dat mensen met gezinnen amper een brood kunnen kopen
nee hun zitten lekker luxe te eten!

en dan nog roepen dat er 35 miljard te kort komt

mooi land hoor dat nederland......alleen die regering sucks
en dan druk ik mij nog heel lichtelijk uit!