Nederlandse kinderbijslag voor kinderen in het buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Nederlandse kinderbijslag voor kinderen in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 14:50

Citaat:
BRUSSEL - De kinderbijslag voor Nederlandse kinderen die in Turkije of Marokko wonen, wordt aangepast aan de lokale levensstandaard.

Kinderen van Nederlandse werknemers die in het buitenland wonen, krijgen nu meer kinderbijslag dan kinderen die in Nederland verblijven. Het bedrag wordt verdubbeld, omdat de kinderen niet thuis maar in het buitenland naar school gaan. Zeker in landen waar de levensstandaard veel lager is dan in Nederland, is de Nederlandse kinderbijslag een belangrijk inkomen. Veel ouders beweren dat hun kind in het land van herkomst naar school gaat, terwijl ze hier wonen.

Uit onderzoek van de Sociale Verzekeringsbank die in Nederland de kinderbijslag uitkeert, blijkt dat fraude wordt gepleegd met de kinderbijslag in het buitenland. Ongeveer een derde van de uitkeringen in Marokko of Turkije was vorig jaar onrechtmatig, schrijft het NRC Handelsblad.

De Nederlandse parlementsleden hadden eerder een motie goedgekeurd waarin de regering werd gevraagd om de kinderbijslag buiten de EU te verlagen. Minister Rouvoet van Jeugd en Gezin (ChristenUnie) zal vrijdag aan de ministerraad voorstellen om de kinderbijslag aan te passen aan de levensstandaard van het land waar de kinderen wonen. Bovendien zullen de ouders een officieel document moeten voorleggen om te bewijzen dat hun kind effectief in het buitenland woont en dat zij niet bij hun kind wonen.

Sommige partijen, waaronder het Christen-Democratisch Appel (CDA), willen laten onderzoeken of de kinderbijslag voor kinderen in het buitenland kan worden gestopt. 'Kinderbijslag is bedoeld voor kinderen die in Nederland wonen', vindt CDA-kamerlid Marjan Sterk.

Het zal moeilijk zijn om de kinderbijslag te beperken tot kinderen die in Nederland wonen, want het recht op de tegemoetkoming in de kosten van kinderen in het buitenland is in internationale verdragen geregeld. In België wordt de kinderbijslag voor kinderen in het buitenland al gekoppeld aan het welvaartsniveau van het land waar de kinderen verblijven, en wordt hij niet verdubbeld. België betaalt verlaagde kinderbijslag voor 1.834 kinderen in Marokko en 230 kinderen in Turkije.

Bron: De Standaard Online, 25 augustus
http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... bsection=2

Dat men voor in het buitenland wonende kinderen ook kinderbijslag ontvangt, vind ik al van de zotte. Maar nu blijkt dat die kinderbijslag ook nog eens verdubbeld wordt voor in het buitenland wonende kinderen! :oo

Ik ben ontzettend benieuwd wat de boktleden hier nu van vinden.

Thats_Me

Re: Nederlandse kinderbijslag voor kinderen in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:54

Ik stond er ook van versteld toen ik het hoorde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:56

:oo _O- Het moet niet gekker worden :n

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:59

Ik had al gehoord dat het omlaag ging, maar niet dat ze nu het dubbele krijgen... echt belachelijk! Kunnen sommige mensen in NL ook goed gebruiken, maar die moeten het ook gewoon doen met de normale tarieven..

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:59

Ik vind dit echt belachelijk.

Ik vind dat ze die kinderbijslag moeten stoppen, hier niet wonen dus wij werkende nederlands ook niet betalen.

Het wordt steeds gekker in dit land.

Zij maar fokken en wij maar betalen.
Ik heb niets tegen buitenlanders voordat mij dat verweten wordt maar ik vind het belachelijk dat wij betalen voor hun kids in het buitenland. Laten ze dat geld dan steken in de mensen die hier in Nederland op de armoedegrens leven.

kan me hier zo boos om maken.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:00

Citaat:
Veel ouders beweren dat hun kind in het land van herkomst naar school gaat, terwijl ze hier wonen.

Beweren of er ook echt wonen? Hoe controleren ze zoiets vraag ik me dan af??

Echt Nederland weer :roll:

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:01

Mando schreef:

Ik vind dat ze die kinderbijslag moeten stoppen, hier niet wonen dus wij werkende nederlands ook niet betalen.

Ik heb niets tegen buitenlanders voordat mij dat verweten wordt maar ik vind het belachelijk dat wij betalen voor hun kids in het buitenland. Laten ze dat geld dan steken in de mensen die hier in Nederland op de armoedegrens leven.

Amen _/-\o_ _/-\o_

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:14

Dat wij zelfs betalen voor niet-bestaande kinderen schijnt ook al jaren aan de gang te zijn geweest.

Ik weet niet of dat inmiddels is gestopt.

Dat we voor kinderen in het buitenland van buitenlandse ouders betalen, vind ik al discutabel, maar waar men het vandaan haalt om die kinderen dan ook nog veel méér te geven kan ik met mijn pet niet bij :n

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:16

Mando schreef:

je haalt de woorden uit mijn hoofd!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:32

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:08

Mando schreef:

amen

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:23

Fatsoenlijk Nederlands spreken die buitenlanders haast niet (uitzonderingen daargelaten hoor). Maar ze weten wel precies hoe het hier allemaal gaat met de financiele zaken. Zijn wij dan zo dom of gewoon te eerlijk?! Ze willen niet voor niets allemaal zo graag in Nederland wonen!! Hier krijgen ze het geld zo!!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:14

Als je niet werkt, woont of legaal in Nederland verblijft heb je ook nergens recht op, Teminste dat vind ik. Geef het maar aan de "eige" bewoners.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:22

Wat zijn we het weer eens vandaag. Wij moeten netjes opgeven wat onze kinderen van 16 of 17 jaar verdienen met hun baantje. Als ze dan teveel verdienen (€ 1224,00 euro in het kwartaal of meer) dan krijg je geen kinderbijslag meer. En zij krijgen daar dubbele kinderbijslag!!! Het is helemaal van de zotte. Het zijn wel onze centen die daar hele families onderhouden hoor!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:25

zal ik mijn kinderen ook maar laten inschrijven in buitenland???
Wil wel wat extra`s ontvanegn hoor

en kinderbijslag een belangrijk INKOMEN???
sinds wanneer mag je dat als inkomen tellen??
belachelijk

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:27

Ja, typisch Nederland weer. We betalen voor alles en iedereen behalve voor onszelf.

justme83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:07

Ik vind dat kinderbijslag alleen gegeven moet worden aan de mensen die het Nederlander schap aangaan en dus hun tweede nationaliteit opgeven. (aangezien je 2 nationaliteiten mag hebben) Verder vind ik dat de kinderen in Nederland moeten wonen. Toevallig weet ik hoe het soms gaat in bepaalde culturen dus dat ze voor het in buitenland wonende kinderen het dubbele ontvangen dat zou echt van de zotte zijn!! En dan ook nog eens te bedenken dat sommige mensen niet eens legaal in Nederland wonen maar wel van bepaalde regelingen proviteren...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:16

zegge, niet te hard schreeuwen allemaal
wij zijn nederlanders die in Belgie wonen, werken in Nederland en daarom nederlandse kinderbijslag krijgen
ik had liever de belgische gehad, dat is namelijk 3 x zoveel

wij krijgen trouwens geen dubbel bedrag hoor, zou leuk zijn

waarom anderen wel dubbel krijgen snap ik echt niet
prima dat ze de hele boel eens goed doorlichten want er is veel fraude

justme83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:18

idd.... ik denk dat ze alles eens goed in kaart moeten brengen!!! Want er wordt daar enorm mee gefraudeerd...
En jullie zijn Nederlanders... dus hebben jullie de nederlandse nationaliteit dus dat is in mijn ogen al heeeeel anders... Maar in jullie geval zo te horen kunnen jullie beter de Belgische regeling hebben! ;)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:13

Direct afschaffen die kinderbijslag.!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:04

spatter schreef:
zegge, niet te hard schreeuwen allemaal
wij zijn nederlanders die in Belgie wonen, werken in Nederland en daarom nederlandse kinderbijslag krijgen
ik had liever de belgische gehad, dat is namelijk 3 x zoveel

wij krijgen trouwens geen dubbel bedrag hoor, zou leuk zijn

waarom anderen wel dubbel krijgen snap ik echt niet
prima dat ze de hele boel eens goed doorlichten want er is veel fraude

Denk dat dit heel anders is.

Het gaat erom dat jij als buitenlander in nederland woont en je kind onderbrengt in je land van herkomst en daar kinderbijslag voor vangt.

Niet als je als Nederlander in het buitenland woont en je kinderen gewoon bij je heb.
Dat is een hele andere situatie...

Je bent al helemaal ongeschakelt naar het Belgische zo te lezen.... :D :D

Joy2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:08

Geen woorden voor... }:)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:12

Cowgirl schreef:
Direct afschaffen die kinderbijslag.!

Constructieve opmerking wel.... waarom?

On topic: fraude met de kinderblijslag, daar zouden maatregelen tegen getroffen moeten worden. Met kinderbijslag an sich is niets mis.

Edit: volgende keer zal ik eerst het artikel beter lezen ;)
Citaat:
Kinderen van Nederlandse werknemers die in het buitenland wonen

Dus: mensen die in het buitenland wonen, maar Nederlander zijn. Expats dus. Dat misbruik gemaakt wordt van zo'n regeling, daar kun je op wachten. Geen goede reden om die maar helemaal af te schaffen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:20

Dat geld voor kinderbijslag kan wel beter gebruikt worden dan voor de sportschoentjes van koters , ouders betalen maar lekker zelf de spullen en het onderhoud van hun kinderen hoor , dan kan het geld van de kinderbijslag mooi in het onderwijs ofzo.

Dan heb je tenminste ook wat meer zekerheid dat dat geld gebruikt wordt voor opvoeding van de kinderen , en niet dat de ouders het zien als mooie extra inkomstenbron of er wat merkkleding van kopen op de kosten van de belastingbetaler :P

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:20

Daar is die kinderbijslag echt niet genoeg voor hoor.... :n