Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Animal_ABC schreef:http://www.hln.be/hln/nl/962/Gezondheid ... baby.dhtml
Soortgelijke situatie... Ik spreek me niet uit voor of tegen, maar jeetje wat een kwestie...
Pauline schreef:Het is geen recht, het is een bioliogisch verschijnsel, het voortplanten. En wie zou bepalen dan: jij wel en jij niet? En leg je de lat dan alleen gezondheidstechnisch? Welke argumenten?
Of ook mbt een bepaald IQ? Of een voorgeschiedenis van mishandeling?
Wat als ouders slim en succesvol zijn en hun kind geen aandacht geven? Mag dat dan wel?
Ik ken een verhaal waarbij de moeder meer verdiende als zwangere prutsmuts en dus kind op kind maakt zonder ook maar enige aandacht te schenken aan haar babies. Die laat ze achter, die moeten na de bevalling afkicken en geplaatst worden in een pleeggezin. En zij komt keer op keer zwanger in de crisisopvang bevallen....en dat mag gewoon.
Ouders die kinderen achterlaten, laten herplaatsen en vervolgens weer een kind maken in de hoop dat deze leuker wordt, dat mag gewoon.
Hemeltergend maar jeetje, ik zou niet in de keuzecommissie plaats nemen...
RedPassion schreef:Animal_ABC schreef:http://www.hln.be/hln/nl/962/Gezondheid ... baby.dhtml
Soortgelijke situatie... Ik spreek me niet uit voor of tegen, maar jeetje wat een kwestie...
Dit vind ik net zoiets. Elke lichamelijk gezonde ouder kan morgen iets oplopen waardoor hij/zij het kind niet meer kan verzorgen. De wereld kan morgen wel vergaan bij wijze van spreken.
Dat is toch geen leven, om met al die 'wat als' scenarios bezig te zijn? Niet alles is te voorkomen.
LindyH schreef:Ik zag er laatst een programma over op TV.
Ze zitten erover te denken dat bepaalde mensen geen nieuwe kinderen mogen krijgen als ze niet voor de vorige kunnen zorgen. Dus geen nieuwe kinderen zolang de anderen uit huis geplaatst zijn. Als de omstandigenheden veranderd zijn en de kinderen kunnen weer thuis wonen, dan mogen ze ook weer een nieuw kind krijgen.
Lijkt mij op zichzelf wel een goed idee, maar lijkt me erg moeilijk uitvoerbaar.
milo schreef:LindyH schreef:Ik zag er laatst een programma over op TV.
Ze zitten erover te denken dat bepaalde mensen geen nieuwe kinderen mogen krijgen als ze niet voor de vorige kunnen zorgen. Dus geen nieuwe kinderen zolang de anderen uit huis geplaatst zijn. Als de omstandigenheden veranderd zijn en de kinderen kunnen weer thuis wonen, dan mogen ze ook weer een nieuw kind krijgen.
Lijkt mij op zichzelf wel een goed idee, maar lijkt me erg moeilijk uitvoerbaar.
Op welke grond?
Een kind dat vanwege zwaar autisme of dergelijke uit huis wordt geplaatst, dus waarvoor de zorg te zwaar wordt, of alleen ouders waarbij blijkt dat ze geen acceptabel pedagogisch klimaat kunnen hanteren?
bromfiets schreef:Hier nog een borderliner, ik vind het zelf ook een erg moeilijke kwestie. Ik ken mijn vriend al ruim elf jaar, maar onze relatie is niet altijd stabiel te noemen. Toch willen wij kinderen en ik twijfel zelf erg aan het juiste moment en of er wel een juist moment bestaat. Maar ik zou me niet voor kunnen stellen dat iemand mij kan verbieden om kinderen te krijgen, zowel in mijn persoonlijke omgeving als in mijn "medische" omgeving. Mijn mening is dat iedereen een kans moet krijgen om voor kinderen te zorgen omdat je nooit bij voorbaat weet of het goed of slecht uit zal pakken.