Dierentuin voert dresscode in

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hns

Dierentuin voert dresscode in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 17:14

Blote bast taboe in dierentuin na schrikreacties

Bezoekers van safaripark Beekse Bergen mogen niet meer met ontbloot bovenlijf door het park lopen. Daar schrikken de giraffen, gorilla's en leeuwen namelijk van

(Novum) - Bezoekers van safaripark Beekse Bergen mogen vanaf zaterdag niet meer met ontbloot bovenlijf door het dierenpark lopen. Daar zouden de giraffen, gorilla's en leeuwen zich namelijk wezenloos van schrikken. "Alleen gorillamannen mogen nog imponeren met ontbloot bovenlijf."Het wildlifepark voert naar eigen zeggen als eerste dierentuin een dresscode in, of liever gezegd een 'blote bast'-verbod. De directie staat bijna alles toe: korte broeken, sandalen met geitenwollen sokken en boerka's. Alleen het ontblote bovenlijf is niet langer toegestaan, omdat het de dieren stoort. Dat blijkt uit de 'waargenomen schrikreacties' bij de bewoners van het park, grapt manager Sjors van den Boogaart.Het verbod gaat op 1 augustus in. "Het showen van een harig en ontbloot bovenlijf is vanaf dan alleen nog maar weggelegd voor onze vier gorillamannen", aldus Van den Boogaart.De echte reden voor het verbod is de toename van het aantal opmerkingen dat de directie kreeg over mannen die met ontbloot bovenlijf door het safaripark lopen. Daarbij speelt mee dat het safaripark het niet gepast vindt dat veel kinderen worden geconfronteerd met half-ontblote bezoekers. "Natuurlijk moet iedereen in z'n vrije tijd kunnen dragen wat hij of zij wil, maar bij een kindvriendelijke dagattractie als die van ons, vinden we het net als het leeuwendeel van onze bezoekers niet gepast."Het park is overigens niet van plan om boetes uit te delen, mochten bezoekers vanwege de hitte toch besluiten deels uit de kleren te gaan. "Nee, die bezoekers verwijzen we met een glimlach naar de souvenirshop vol T-shirts."

http://nieuws.nl.msn.com/algemeen/artic ... =148839460

--------------------------

Ja hoor, ik heb hier verschillende meningen over. Aan de ene kant is het wél zo dat mensen zich aan zulke dingen storen en aan de andere kant heb ik zoiets van 'loop eens 5 minuten buiten rond en kijk eens hoeveel bloot je wel niet op reclameborden en dergelijke tegenkomt, laat staan op tv'.
Daarbij kan de dierentuin ook weer een extra centje verdienen, omdat mensen nu waarschijnlijk sneller de neiging hebben om t-shirts te kopen.

Tja, ik vindt het allemaal een beetje aan de maffe kant...

Stephaniiee_

Re: Dierentuin voert dresscode in

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:17

het is idd wel maf. maar wat ze ook zeggen, voor die kleine kids is het ook geen pretje om een harig bovenlijf te zien :+ daar hebben ze de gorilla's voor om naar te kijken, die zijn vast ook nog een stuk leuker..

Vind het wel een goed verbod eigelijk :j

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:18

Vind het niet meer dan logisch dat je gewoon een shirt aantrekt als je in een dierentuin loopt..

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:18

Ach ja.. eerlijk gezegd ziet het er bij veel mannen ook niet uit en kijk ik liever een andere kant op, totdat je daar ook weer een harige borst ziet lopen en dan weet je niet waar je moet kijken. Naar de grond staren is niet zo mijn ding.
Dus aan de ene kant wel goed en fijn aan de andere kant is er idd veel bloot, alleen dat bloot wordt vaak gecombineerd met reclame en dit bloot loopt letterlijk voor je neus.

Dubbel maar eigenlijk hoort het ook niet thuis in een dierentuin.

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door AaronYve op 28-07-09 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:19

hoe bedenken ze het :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:32

[ON] -> [NM]

ON is alleen voor paardgerelateerd nieuws :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:37

Vind het niet meer dan logisch dat je je in een openbare ruimte als een dierentuin (of pretpark, of wat voor attractie-iets dan ook) 'beschaafd' kleed.

Je gaat als vrouw toch ook niet in je bikini door de dierentuin of efteling wandelen?

Net zoals dat ik het niet vind kunnen dat mannen met ontbloot bovenlijf boodschappen doen of de bouwmarkt induiken. Of dames in bikinitopje.. (oké de campingwinkel of zo uitgezonderd)

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:01

Zo hoor het! :+ Je komt toch om dieren te kijken. Al is mij nooit een man met ontbloot bovenlijf opgevallen in de dierentuin.

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:02

In Engeland staat dat bij elk pretpark, geen ontbloot bovenlijf aub

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:14

Terecht, ik snap echt niet wat er zo moeilijk is aan het dragen van een t-shirt.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:21

Helemaal goed, jammer dat het nodig is. Zou toch logisch moeten zijn dat je dat niet doet als je je in een openbare gelegenheid begeeft.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:23

Voor de besoekers kan ik me het volledig indenken, maar omdat er schrikreacties sijn waargenomen bij o.a. leeuwen......?
Daar plaats ik toch wel een dik vraagteken bij :)

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:30

Ik vind het heel normaal, waarom moeten mannen zonodig in hun blote bast lopen in een pretpark of dierentuin, dat doen ze maar op het strand. Vrouwen gaan toch ook niet in een bikini-bovenstukje lopen?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:34

Nijn schreef:
Voor de besoekers kan ik me het volledig indenken, maar omdat er schrikreacties sijn waargenomen bij o.a. leeuwen......?
Daar plaats ik toch wel een dik vraagteken bij :)

Ik geloof ook dat dat voor de grap werd gezegd.
''Dat blijkt uit de 'waargenomen schrikreacties' bij de bewoners van het park, grapt manager Sjors van den Boogaart.''

Vind het ook niet netjes in om in een dierentuin, atractiepark oid zo rond te lopen, geen vreemde regel imo. dus.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 23:11

EveliNero schreef:
Vind het niet meer dan logisch dat je gewoon een shirt aantrekt als je in een dierentuin loopt..

Precies! :j

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 23:16

Ik vind t ook niet meer dan normaal dat je een shirt aantrekt als je naar een dierentuin ofzo gaat.
Maar ik vind het wel een beetje overdreven om erbij te zeggen dat het niet gepast is voor kinderen, alsof die nooit een vader/oom of broer met een blote bast hebbben gezien..

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 08:55

Goed initiatief. Ik sluit mij helemaal aan bij de mensen die zeggen dat het de normaalste zaak van de wereld is om een t-shirt te dragen.

Mocht het echt zo zijn dat de dieren er wild van worden dan kunnen we op deze manier in ieder geval de 'Bokito acties' voorkomen... :')

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:33

Ik vind het al bijzonder dat daar een dresscode voor gesteld moet worden. Je kleedt je toch gewoon degelijk aan als je ergens heen gaat.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:29

ben helemaal voor
Vind niks ergers als je ergens komt en het zonnetje schijnt, dat iedere dan bijna half naakt moet gaan lopen. Gewoon je shirtje aan houden hoor. Je bent niet op het strand, zwembad, achtertuin. Van mij mogen ze dat gebod ook doen in winkelcentrums

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:40

GENIAAL!

Al die vieze oude mannen met hun bierbuik vol haar, nee sorry. Hou dan maar gewoon je shirtje aan!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:10

Marjoow schreef:
GENIAAL!

Al die vieze oude mannen met hun bierbuik vol haar, nee sorry. Hou dan maar gewoon je shirtje aan!

wat dacht je van al dat borsthaar 8)7 8)7

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:14

als het nu nog allemaal knappe goed getrainde mannen zouden zijn dan zou ik er nog over denken om het toe te staan :D

nee zonder gekheid, gewoon netjes gekleed zijn als je ergens naar toe gaat, wij lopen tenslotten ook niet in bh rond op straat, ik erger me er ook kapot aan. waarom hebben mensen geen normen en waarden meer? word dat niet meer doorgegeven van ouder op kind en op school geleerd?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:45

Ik vind het toch altijd zo ranzig als er van die toeristen in ontbloot bovenlijf lopen, doe gewoon een shirt aan ofzo...
Dus, ben het helemaal met de dierentuin eens :) .

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:11

Tja het is een beetje dubbel, aan de ene kant moet je zelf weten hoe je erbij loopt. Ontbloot bovenlijf is niet verboden, aan de andere kant krijg je soms nachtmerrie's van het zien van zo'n ontbloot bovenlijf. Als het nou een mooi lichaam is is het een ander verhaal. Maar de meesten zien er niet al te smakelijk uit :') Ik kan er niet wakker van liggen dat ze deze regel ingesteld hebben!

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:17

@nijn: dat is een grapje. Dat staat erbij. En later staat er ook nog de echte reden is...

Ik snap goed dat ze een verbod instellen voor ontblood bovenlijf, dat is toch ook nergens goed voor. Als de bezoekers er veel over klagen zullen ze toch ook iets moeten he. Niks mis mee :)