Vergeten kind komt om in auto.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blensink

Vergeten kind komt om in auto.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 19:26

http://www.elpais.com/articulo/espana/M ... inac_9/Tes

Een kind van drie is gisteren overleden in een auto door oververhitting.
De moeder was vergeten het kind naar de creche te brengen en is naar haar werk gegaan.
De moeder was s´ochtends op pad gegaan met de gedachten haar zoon naar de creche te brengen, maar ze is direct naar haar werk gegaan.
Ze had er geen benul van dat haar drie jarige zoon in zijn kinderzitje achterin zat.
Toen ze uit haar werk kwam vond ze haar zoon dood.
De politie is verbaasd dat de moeder haar kind 2 tot 5 uur heeft kunnen vergeten zonder de gedachten te hebben dat ze hem vergeten was naar de creche te brengen.
De moeder is gearresteert.

Tjonge jonge waar gaat het heen met de mensheid :( .
Gisteren was het één van de warmste dagen hier (40 graden), de auto stond geparkeerd in de volle zon.
Hoe kun je je kind nou vergeten naar de creche te brengen.
Voorheen had ze een discussie gehad met een vrachtwagenchauffeur en kon niet parkeren bij de creche, mevrouw is leuk naar haar werk gegaan en 5 uur later herinnert ze zich ineens dat ze haar zoon vergeten is naar de creche te brengen 8)7 .
Gekker moet het echt niet worden.
Toch is het niet de eerste keer dat dit gebeurd, zo komen er ook jaarlijks vele honden te overlijden door ze in een auto te laten.
Kan het me echt niet voorstellen dat sommige mensen zo dom zijn.

Fira

Re: Vergeten kind komt om in auto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:28

Helaas vergeten wel meerdere mensen hun kinderen uit de auto te halen ..
erg triest...

Eigenlijk zouden ze dat bij die moeder hetzelfde moeten doen ..

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:29

Vind ik echt raar, vergeten, dikke bullshit...Dat kind is 3, dan kan hij al praten, of in ieder geval, geluid maken...Een normaal kind van 3 zit echt niet geluidloos in een auto...:S

Laatst was er ook al zoiets, geloof hier in nederland..(?)
"Vergeten" Een mens kan veel dingen vergeten, maar je eigen kind...?

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:30

Hoe kan je in vredesnaam je kind vergeten??????????????????????? :? |o |o :( :(

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:32

[NM] Vergeten baby sterft in auto

Topic is gesloten, maar je vindt er al aardig wat nuancering. Ik vind het te ver gaan om te zeggen dat ze bij de moeder hetzelfde zouden moeten doen...
Een normaal kind van 3 kan ook in de auto in slaap vallen en dus geluidloos achterin hangen hoor... doet mijn 3-jarige regelmatig.

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:33

Blue_Eyes schreef:
[NM] Vergeten baby sterft in auto

Topic is gesloten, maar je vindt er al aardig wat nuancering. Ik vind het te ver gaan om te zeggen dat ze bij de moeder hetzelfde zouden moeten doen...
Een normaal kind van 3 kan ook in de auto in slaap vallen en dus geluidloos achterin hangen hoor... doet mijn 3-jarige regelmatig.

Die van laatst bedoelde ik ja, Belgie dus..
Hmja ok....dan nog xD

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:34

Maar waarschijnlijk gaat de moeder er niet aan dood.
Een jong kind van 3 gaat sneller dood..

Ik vind het gewoon te ver gaan om je kind te vergeten in de auto,
oke hij maakt geen geluid als hij slaapt maar toch ...

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:36

Ik heb een zoontje van 15 maanden en die ik zou ik echt niet kunnen vergeten in de auto.

Je gaat toch v....omme met zijn tweetjes op weg en je kijkt toch ook wel een in je spiegel of als je uitstapt
valt je blik toch op dat kindje.

Ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe je dit in vredesnaam kan doen. ;(

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:37

@_Undercover: De moeder zal het ook hard te halen hebben na 2-5 uur als het buiten 40 graden is. Dikke kans dat ook zij dat niet overleeft.

Zeg ook niet dat het niet te ver gaat om je kind te vergeten in de auto, maar ik denk niet dat het een kwestie is van 'te ver gaan'. Het is gewoon stom, oerstom, en die moeder vergeeft zichzelf dit nooit meer. Haar man waarschijnlijk ook niet.
Er zijn echter omstandigheden denkbaar waarin je er niet altijd erg in hebt dat je bepaalde routineuze handelingen (zoals wanneer je iedere morgen je kind bij de creche afzet) niet uitgevoerd hebt. Je kunt het je dan herinneren, maar die herinnering is feitelijk van gisteren.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:44

Ik bedoelde eigenlijk dat de moeder een grotere overlevingskans heeft.

Je hebt gelijk over de routineuze handeling, dat overkomt mij ook wel eens.
Maar toch vind ik het heel stom dat je je kind vergeet in de auto ..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:10

Ik snap dat toch echt niet hoor! Hoe kun je je kind vergeten????? Ook al maakt het geen geluid en slaapt het??? Op je werk denk je er toch ook aan hoe je kind het heeft op het kdv? Dan besef je toch dat je hem bent vergeten?

Ik werk twee dagen en heb het geluk dat ik ze naar oma en opa breng. Die zullen gelijk aan de telefoon hangen als ik niet op tijd mijn dochter af zet. En toch als ik dan op mijn werk uit mijn auto stap, kijk ik altijd naar haar stoeltje. Misschien juist omdat je het vaak zo hoort. Ik snap het echt niet dat je het kunt vergeten. MAAR dat zullen die ouders ook altijd gezegd/gedacht hebben.

Dan vraag ik me toch stiekem af of het dan meer voorkomt bij vrouwen/mannen die echt een goede carriére hebben gemaakt en daardoor dus vaak redelijk veel werken (30-40uur)... vaak brengt een drukke carriére meer stress met zich mee.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 23:38

Het verhaal van de man uit Belgie lijkt erg veel op het gebeuren van gisteren.
Toch kan ik er niet bij dat je je kind zomaar vergeet, niet in een auto niet op straat en niet bij vrienden of familie.
Zelfs niet als je een goede carriere hebt.
Ook al is je kind niet in de buurt je denkt toch automatisch aan hem, zelfs op het werk.
Lijkt me eerder dat er een goede steek los zit.
Op het nieuws vanavond waren er andere ouders van de creche aan het praten en volgens hun is het een normale moeder.
De vrouw is overigens weer vrij en wacht op de rechtzaak.
Hopelijk krijgt ze een welverdiende straf.
Na een onderzoek blijkt dat het kind al tussen 30 minuten en een uur dood was.
Wat ik ook niet begrijp is de auto stond op een parkeerplaats, letten mensen dan echt niet meer op dingen.
Vijf uur lang zijn er mensen langs gelopen of hebben hun auto ernaast geparkeerd.
Leven we dan allemaal echt zo in onze eigen wereld.
Misschien vind ik dat nog het ergste van alles |(.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 02:48

Helaas niet de eerste keer dat zoiets gebeurd.
Erg triest...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 02:55

Nou ik kan het we; voorstellen.

Mijn moeder vergeet mij regelmatig als ik in de auto zit.
Als mijn moeder mij af moest zetten op werk/school/stage..

Ik heb al een paar keer gehad dat ze zo naar haar werk reed.
Dan moest ik echt zeggen, mam je moet mij nog afzetten,,

Terwijl ik naast er zit en tegen der praat.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 03:01

Idd. Het is heel erg triest dat zoeits gebeurd, maar als je druk in gedachten bent...

Voor de moeder in kwestie lijkt het me ook vreselijk. Dat vergeef je jezelf nooit.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:57

Dat andere topic is gesloten omdat alles al gezegd was.
Verder vond men, waaronder de mod, mijn mening extreem.
Die zal ik nogmaals kort weergeven
Wanneer je als ouder te druk bent (met werk, familiezaken of wat dan ook) dat je kind niet nummer 1 meer is, zorg er dan voor dat je de zorg over dat kind uit handen geeft.

Gisteren in de Telegraaf ook een collum over iets vergelijkbaars, de schrijfster kreeg net als ik hier op bokt hele agressieve reacties. Kennelijk zijn voor de jonge ouders van nu hun materiele verworvenheden belangrijker hun kinderen.
Zolang een kind afhankelijk van je is, is dat kind nummer 1 en anders moet je geen kinderen nemen.

Je kindje van 3 in je auto laten zitten en dan de hele dag daar niet meer aan denken is voor mij onvoorstelbaar

Daantjuh ik zit ook wel eens met iemand in de auto te kletsen en vergeet daardoor een afslag of zo, het lijkt me niet vergelijkbaar.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 14:29

@ sarabande ben het helemaal met je eens :j
Wat raar dat ze jouw mening extreem vonden.
Voor de moeder vind ik het het minst erge dat ze dit zichzelf nooit vergeeft.
Voor de vader van het kindje lijkt het me helemaal verschrikkelijk.

@daantjuhhh begrijp dat jij het je wel voor kunt stellen als het jou ook overkomt.
Maar wat gaat er in jouw moeder haar hoofd om dat ze je vergeet af te zetten, terwijl je naast haar zit en tegen haar praat.
Ik kan me dat dus echt niet voorstellen.

Toen mijn zoon 14 was had ik nog een oppas voor hem, misschien is dit ook extreem, maar voor mijn eigen gevoel kon ik rustig mijn dingen doen en wist dat hij in goede handen was.
Je eigen kind vergeten op welke leeftijd dan ook lijkt mij iets wat niet kan gebeuren.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:38

Als je kinderen hebt zouden die inderdaad altijd op nummer 1 moeten staan. Dat ben ik helemaal met jullie eens. Ik vind het goed verwoord sarabande dat als een ouder meer met andere dingen bezig is, hij / zij de zorg uit handen zou moeten geven.

shay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:42

heel heel stom van moeders... maar ook heel slecht van de desbereffende creche want als kinderen na een bepaalde tijd niet aanwezig zijn moet er gebeld worden waar ze blijven. Maar dat praat niets goed dat je je kind vergeet uit de auto te halen.

1love4horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:56

dit is echt bull Sh*t,, ik kan me echt niet voorstellen dat je je kind vergeet ????
jaa misschien wel dat je naar het werk toe rijdt en dan daar denkt OOHHJAAA ik moest mn zoon/dochter nog naar school brengen enz. maar niet dat je je kindje gewoon achter laat:O
dat vind ik echt zielig voor het kindje!!!:O
maarja Sommige mensen,, die snap ik gewoon niet!
?? :P

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 17:59

@ shay goed punt!
Geen idee waarom de creche niet gebeld heeft, waarschijnlijk aangenomen dat het kind ziek was.
Dit sluit de daad van de moeder niet uit maar had er misschien wel voor gezorgt dat het kind nog in leven was.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:38

sarabande schreef:
Wanneer je als ouder te druk bent (met werk, familiezaken of wat dan ook) dat je kind niet nummer 1 meer is, zorg er dan voor dat je de zorg over dat kind uit handen geeft.

Vooral: niet aan mág BEGÍNNEN!!!

Als het erna gaat verschuiven geeft het je prioriteiten aan; die liggen dan niet bij jouw kind en dus.... inderdaad.

Ook al heb je een hoogst egoïstische kinderwens voor het bevredigen van jouw verlangen, dan nog verschuift het belang van jouw welzijnswens op het moment dat er een kind op komst is.
Dat kind is afhankelijk van jouw zorg en dient dus jouw hoogste prioriteit te hebben.

´Vergeten´ is een non-argument.

hc

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:47

Alweer?
Dat is mijn eerste gedachte.

Sarabande ik ben het helemaal met je eens.
Je wilt kinderen of je wilt ze niet.
Je zorgt dat ze op 1 staan of je zorgt dat je werk op 1 staat.
Beide kan niet.
Dat is ondertussen wel genoeg gebleken.
Met deze incidenten, maar ook de berichten van kleine kinderen die criminelen activiteiten doen op tijdstippen dat ze allang een pyjama aan horen te hebben.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:30

Dat dacht ik dus ook.
En ik probeer me wel voor te stellen hoe afgeleid of wat dan ook, de ouder(s) moeten zijn om hun eigen vlees en bloed te vergeten, maar ik kan dat niet. Ik kan het me niet voorstellen. Vooral een kind van 3 niet.
In een ander topic stelde iemand dat het in tijden van stress niet uitmaakt of je nu een pak suiker niet moet vergeten of je eigen kind. Maar ik denk dan dat het een in je hele ziel en zaligheid zit, het ander alleen een beetje in hoofd.
Kortom: ik begrijp er niks van. Zou ook niets kunnen verzinnen om het goed te praten. Maar ja, wie ben ik?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 07:15

Als onze kleine te laat op het kdv gebracht werd hingen ze toch echt na een uur wel aan de telefoon.

Neemt niet weg dat moeder de verantwoordelijkheid heeft en ik me totaal niet in kan leven in iemand die
zijn of haar kind vergeet.