EO-presentator mag van omroep niet op homoboot

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

EO-presentator mag van omroep niet op homoboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:38

Uitgegeven: 17 juli 2009 10:24
Laatst gewijzigd: 17 juli 2009 11:24

HILVERSUM - EO-presentator Manuel Venderbos krijgt van zijn werkgever geen toestemming om in augustus tijdens de Gay Pride in Amsterdam mee te varen op een boot met homo's en lesbiënnes.

Venderbos was uitgenodigd door het Landelijk KoördinatiePunt groepen kerk en homoseksualiteit (LKP).

Volgens de Evangelische Omroep wil de omroep eigen 'vormen en middelen' kiezen om het 'gevoelige onderwerp' homoseksualiteit onder christenen, bespreekbaar te maken, aldus een woordvoerder vrijdag.

Bespreekbaar

Volgens de woordvoerder stond Venderbos zelf niet onwelwillend tegenover de uitnodiging, maar is in overleg met hem besloten niet op het verzoek in te gaan.

''Wij doen er alles aan om het onderwerp bespreekbaar te maken. Op de EO-jongerendag was er een heel debat aan gewijd en Manuel besteedt er in zijn programma Jong ook aandacht aan'', aldus de EO. Volgens de omroep staat Venderbos achter het besluit.

Positief signaal

Het LKP vindt het jammer dat de EO deze beslissing heeft genomen. ''Door mee te varen had EO-boegbeeld Venderbos een positief signaal af kunnen geven dat christen-zijn en homo-zijn samen kunnen gaan'', aldus een woordvoerder van het LKP.

Onlangs werd EO-presentator Arie Boomsma enige tijd geschorst, omdat hij zonder overleg met de directie zijn medewerking had verleend aan L'homo, de homo-editie van het magazine Linda.

© ANP

Gut o gut! Misschien moet de EO maar bij de oude garde houden. Al dat tolerante, jonge personeel geeft alleen maar problemen. Moet je zomaar in de hedendaagse maatschappij gaan staan! :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:54

Waar zie jij dan problemen? Hij is niet geschorst, heeft geen ruzie geschopt... hij heeft het gewoon overlegd en zij dachten dat hij het beter niet kon doen. Geen enkel probleem dus.
Citaat:
Volgens de omroep staat Venderbos achter het besluit.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:56

Citaat:
''Wij doen er alles aan om het onderwerp bespreekbaar te maken.

Lijkt mij dat "alles" voor de EO behoorlijk beperkt is dan...

Blue_Eyes

Re: EO-presentator mag van omroep niet op homoboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:59

Hoezo dan? Ze besteden er best wel wat aandacht aan zo links en rechts, maar ze willen alleen niet dat Manuel op die boot gaat staan - dat past blijkbaar niet in hun beleid - of Boomsma naakt in een homoblad... gek he, dat laatste?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:01

Stelletje bekrompen mensen bij de EO, eerst Arie, toen Andries en nu dit..... aan de ketting dat eo personeel ~~}>

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:02

Blue_Eyes schreef:
Hoezo dan? Ze besteden er best wel wat aandacht aan zo links en rechts, maar ze willen alleen niet dat Manuel op die boot gaat staan - dat past blijkbaar niet in hun beleid - of Boomsma naakt in een homoblad... gek he, dat laatste?

Dat was in de Linda.....geen homoblad ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:03

Ik vind het echt prachtig om te zien dat de EO zegt vooruitstrevend te zijn, maar op perfecte wijze de bekrompenheid van het geloof laat zien. Hilarisch!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:03

Citaat:
Onlangs werd EO-presentator Arie Boomsma enige tijd geschorst, omdat hij zonder overleg met de directie zijn medewerking had verleend aan L'homo, de homo-editie van het magazine Linda.
De homo-special van Linda dus. Een eenmalig homoblad.

Edit: Opmerkingen als die van Faye doen mij eraan herinneren waarom ik ook alweer niet met haar in discussie ging. Voor mijn eigen bloeddruk trek ik mij nu dan ook terug uit deze 'discussie' en ga iets leuks doen. Doei!
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 17-07-09 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:05

Blue_Eyes schreef:
Citaat:
De homo-special van Linda dus. Een eenmalig homoblad.

Nou ja sorry hoor, maar de Linda is echt geen homoblad, ook niet eenmalig :+

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:09

Ach ja, het is de EO... Ze doen hard hun best van het stoffige imago af te komen, maar ze lopen nog steeds 50 jaar achter en dat zal nog wel even zo blijven.

Ik vind het erg dat er nog een hele grote groep mensen zo negatief tegen homosexualiteit aankijkt, maar ja wat doe je eraan?

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:00

faye schreef:
Ik vind het echt prachtig om te zien dat de EO zegt vooruitstrevend te zijn, maar op perfecte wijze de bekrompenheid van het geloof laat zien. Hilarisch!

Wat is daar prachtig en hilarisch aan??? Ik noem dat eerder zielig eerlijk gezegd. ;)

En de bekrompenheid van HET geloof??? Zulke opmerkingen zijn pas hilarisch. Alsof HET geloof zou bestaan, en of het dan IN ZIJN GEHEEL bekrompen zou zijn. :O

Ik denk dat bepaalde mensen uit naam van EEN geloof hele bekrompen uitspraken kunnen doen. Maar dat maakt een heel gel;oof nog niet bekrompen. Bekrompen opvatting dus :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:10

Ik vind het niet meer dan logisch dat ze dat niet willen.
BNN stuurt zijn presentatoren toch ook niet op zondag naar de kerk.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:11

Maar dat verbieden ze ook niet ;)
En dat is een groot verschil! :D

Eva: het geloof is behoorlijk bekrompen tegenover homoseksuelen. Helaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:13

Ach, de meesten homo's zijn ook heel bekrompen over het geloof ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:21

daar kan ik mij wel iets bij voorstellen. Waarom zou je respect hebben voor een instituut waarvan je niet mag zijn wie je bent? ;)

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:29

Hmm dit snap ik niet van de EO. Zocht Jezus juist niet zelf ook allerlei mensen op, op allerlei verschillende plekken? Ik denk dat ze hier juist een kans laten liggen.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:31

nu stel ik me even voor dat mijn werkgever me verbiet om mee te varen met de pride.........

tja ook al kost het me mijn baan ik zou aangifte doen van discriminatie!

want al het gel*l ten spijt over voorbeeld functie en het uitdraagen van beleid, ik maak zelf wel uit wat ik in mijn eigen leven doe en met wie.

de EO maakt er de laaste tijd geen geheim meer van dat ze de holebi medemens niet echt een warm hart toedraagt, en dat is nog zwak uitgedrukt :(

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:52

listiglistje schreef:
Blue_Eyes schreef:

Dat was in de Linda.....geen homoblad ;)

Het was in L'homo, een eenmalige gay editie van de Linda. Dus het was wel in een homo Linda ;)

Verder vind ik de EO beperkt en onnozel, maar goed, fijn dat de presentator er ook achter staat. Heeft misschien iets te maken met de schorsing van Boomsma?

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:03

Leven en laten leven.

Ik snap werkelijk de ophef niet, ik geloof ook niet dat er binnen de EO onrust is. Enkel de mensen die dit van een afstand bekijken (en dus niet met de desbetreffende personen hebben gesproken) maken er een puur op sensatie berust verhaal van. Het is zo makkelijk...

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 13:24

faye schreef:
Maar dat verbieden ze ook niet ;)
En dat is een groot verschil! :D

Eva: het geloof is behoorlijk bekrompen tegenover homoseksuelen. Helaas...

HET geloof???? Welk geloof???

Ik vind het zo bekrompen om te spreken over HET geloof. Er bestaat geen HET geloof. Er bestaan heel veel geloven, allemaal door mensen verzonnen. Een geloof is een dood iets. Dat kan geen mening hebben. MENSEN kunnen bekrompen staan tegenover bepaalde dingen, al dan niet uit naam van waar zij in geloven. Daarom kun je ook nooit een heel geloof ergens op aanspreken vind ik.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 13:27

En die hele Gay pride.........

Tja, die neem je toch niet serieus???Nog nooit zo'n hilarisch iets gezien eigenlijk. In mijn vriendenkring zijn veel mannen homo, maar zij willen daar echt niet dood gevonden worden hoor. :D

De EO kan zich er maar beter niet zo druk om maken, hoe meer aandacht hoe leuker, 't zijn net kinderen :+ Laat mensen lekker voor l.u.l staan wanneer ze dat willen denk ik dan maar ;)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 13:40

Arme Jezus... terwijl hij zich in zijn leven "hard gemaakt heeft" om elke individu te benaderen, gelovige, ongelovige, man, vrouw, afvallige, gehandicapt, ziek of gezond, van welke kleur, ras of wat dan ook, wordt er hier keihard een onderscheid gemaakt op basis van sexuele voorkeur... Christen-zijn en homosexualiteit gaat kennelijk nog steeds niet samen...... ik vind het schandalig.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 13:52

Ja Barmat dat vind ik ook best jammer.

Ik wil nog wel even aanhalen dat Arie niet compleet naakt in het blad stond.
Ik vond het een bescheiden mooie foto.

Homo sexualiteit, kom op zeg, z'n drama hoord dat niet te zijn.
Ik ben RK opgevoed, maar dit is dus een van de vele redenen waarom wij als gezin ons van de kerk hebben afgekeerd.

De kerk gaat absoluut niet met de tijd mee.
Sex voor het huwelijk.
Abortus
Condoom gebruik.
homo/lesbienne

De kerk gaat er allemaal heel bekrompen mee om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 13:56

Precies, welk geloof dan ook. Naastenliefde, behalve voor.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:09

faye schreef:
Waarom zou je respect hebben voor een instituut waarvan je niet mag zijn wie je bent? ;)

Precies. Wederzijds respect, of anders maar niet. ;)

Citaat:
Volgens de Evangelische Omroep wil de omroep eigen 'vormen en middelen' kiezen om het 'gevoelige onderwerp' homoseksualiteit onder christenen, bespreekbaar te maken, aldus een woordvoerder vrijdag.

Maar wàt voor vormen en middelen dan? Ja, de EO-jongerendag, voor een erg beperkt en specifiek publiek. Voor het 'grote' publiek wekt de EO met dit soort acties alleen maar de indruk dat ze allesbehalve tolerant zijn.