Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vanitymay schreef:Ik heb niet zoveel moeite met de topsport, dus stap straks lekker weer in mijn audi om even te gaan pinnen bij de rabobank zodat ik een IW broek kan gaan kopen.
bulck schreef:In welk opzicht vind je bvb dat Rabobank, niet handelt volgens dierenwelzijn? Die bank ondersteunt jullie sport en is idd sponsor nummer 1.
juval schreef:tja, en wat denk je daarmee te bereiken? dat de rabobank zich terugtrekt als sponsor??
Huertecilla schreef:Geld onthouden = P-
Op zich effectief en een prima leermanier, doch ik sta voor ´je krijgt wat je beloont´ dus voor R+ = de sponsoring aan ruiters geven die transparant zijn in een niet sjoemelbenadering en wel het bestaansrecht van paardensport respecteren.
Als consument geef je een P- aan het ongewenste gedrag en een R+ aan het gewenste. Train de ruiter door de sponsor
femiaans schreef:Wat een rancune zeg!
Oreo schreef:Er gaan in de topsport vele dingen fout, de onvoldoende inachtneming van paardenwelzijn is er daar zeker een van. Haar oproep bedrijven te boycotten die financieel bijdragen aan het instand houden van een dergelijke situatie is wél zinnig.
Citaat:Het excuus luidt dan vaak: "Het maakt toch geen verschil" of "De grote jongen blijven toch bepalen" Maar als iedereen op die manier redeneert veranderd er dus zeker nooit iets.
Alle beetjes helpen, dus ik vind het zeker wel een kwestie om (vaker) over na te denken en ga dat dus ook zker doen.
Yamcha schreef:Vraag me af of het zou helpen? Het zal neit meer zijn dan een signaal waarschijnlijk, maar als een bedrijf als Audi meer verdient aan paardensport dan het verliest aan paardenmensen die niets van Audi kopen, zet het geen zoden aan de dijk, lijkt me.