Kinderen in de auto.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Kinderen in de auto.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 12:32

Citaat:
Vol.... vo!

Van onze correspondent, Staphorst vrijdag.

Een 27 jarige moeder uit Staphorst is tijdens het vieren van een kinderfeestje door de politie van de weg gehaald.
Zij reed op de A32 bij Meppel met 11(!) kinderen in haar Volvo Stationwagen.
Op de bijrijdersstoel zaten 2 kinderen vastgesnoerd in een gordel. Op de achterbank zaten er 5 en in de bagageruimte 4.
Een oplettende politiepatrouille bekeerde de bestuurster. Zij moest een tweede auto laten komen om haar weg te kunnen vervolgen.

Bron: de (fysieke) Telegraaf, 12 juni 2009

Ik las dit stukje met open mond...
Hoe durft deze vrouw in godsnaam het risico te nemen met kinderen van iemand anders?!?
Daarbij vind ik ook dat de ouders van de kinderen die mee gingen ook in hadden moeten grijpen.
Je laat je zoon/dochter toch niet zo vervoeren?!?
Toen mijn oudste dochter een feestje had zijn we met 3 auto´s voor 7 kinderen gegaan. En elk kind in een kinderstoel of zitverhoger. Ik durfde het niet aan om ze op elke andere manier te vervoeren hoor.
Bij mij staat de veiligheid voor mijn eigen kinderen al hoog, kan je na gaan wanneer het kinderen van andere zijn...
Soms zie ik kinderen in auto´s voorbij komen dat ik denk, Nu moet er politie in de buurt zijn...
Laatst bijgewerkt door Prrrr op 12-06-09 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast aan citeerregels [NM].

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:39

helaas gebeuren deze dingen nog steeds,en deze mevrouw zou een hele hoge boeten moeten krijgen.....laats op de snelweg zag ik een meisje van een jaar of 4 achter op de hoede plank van een auto liggen,denk dat we 120 a 130 km per uur reden,ik had toen ook echt zoiets van jezus.......ik kon het niet laten om de bestuurder te laten weten dat ik dat niet normaal vond.......de man draaide gewoon zijn hoofd weer om en keek strak recht voor uit........je zou maar eens boven op je rem moeten........ligt ze gelijk op het dashbord.

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:43

Wow, hoe krijgt ze het voor elkaar!

En trouwens, gezien de plaatsnaam hadden alle kinderen ook gewoon haar eigen kunnen zijn :+

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:47

Wow, hoe krijgt iemand het voor elkaar?! Als ik me bedenk dat wij vroeger met ponykamp weleens met 15 kinderen in een bestelbusje zaten (twee op de voorbank, hutjemutje op de achterbank, de rest in de laadbak) was dat ook best link, maar dan gingen we never nooit de snelweg niet op.

amazone77, dat is ook een actie waar je met je hoofd niet bij kunt! :n

Piera, dat soort 'grapjes' wordt niet door iedereen als leuk opgevat, beetje mee oppassen dus ;)

Anoniem

Re: Kinderen in de auto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:46

Daarom vraag ik altijd bij een kinderfeestje hoe het geregeld wordt. Desnoods rijd ik zelf mee. Je wil niet weten wat er allemaal nog uitgehaald wordt....
Ik heb zelf altijd een extra autostoel in de auto voor het geval er een vriendje of vriendinnetje mee gaat, je hebt wel de verantwoording voor iemand anders kostbaarste bezit!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 13:47

In heb ook inderdaad standaard een stoeltje éxtra in de auto.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:39

Sja, afgezien van hoe ze het voor elkaar krijgt... hoe haalt ze het in haar hoofd? Piera, ik dacht trouwens gelijk hetzelfde als jij :=

Maar tegelijk - of ze nou van haar waren of niet, zo'n risico neem je niet. Met je eigen kinderen of die van een ander. Je moet er toch niet aan denken wat er had kunnen gebeuren...

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:23

Ik las het vanmiddag in de krant ja, vind het nogal apart. :=

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:26

Tsja, ik weet niet anders dan dat wij vroeger met kinderfeestjes op deze manier van en naar de zwembaden e.d. vervoerd werden. Ik snap niet waarom daar tegenwoordig zo'n heisa van gemaakt moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:27

Ik heb geen extra autostoeltjes (auto is vrij vol met drie stoeltjes) maar ik neem dan ook geen andere kinderen mee. Bij een feestje zou ik inderdaad vragen of er iemand anders mee zou willen rijden.

Dat gezegd hebbende deden wij dit soort dingen vroegâh erg vaak met feestjes. Ik wilde altijd in de kofferbak :j

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:29

Erg gevaarlijk vooral als het om andermans kinderen gaat..
Maar het is wel beter voor het milieu :j
Toch zou ik het risico niet durven nemen..

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:32

Verschikkelijk, wat er allemaal wel niet kan gebeuren! En dan denk je leuk me kind is op een kinderfeestje.

Wij hebben het gehad toen kwamen we uit zandvoort (twee weekenden geleden was het zo mooi weer????)

Wij rijden richting de snelweg om naar Utrecht te gaan, staat er een vrouw naast me bij het stoplicht in een auto met open dak, kinderen erbij in.

Het stoplicht gaat op groen, en ze geeft een dot gas, en de kinderen gingen gewoon in de auto staan zwaaien naar de mensen die ze inhaalden.

Wel uit de gordel, en die moeder&kids lachen en doen.
Als ze plotseling had moeten remmen hadden ze zo eruit gevlogen. :( -:(-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:33

Ik las het ook vol verbazing!

Wij hebben zelf geen kinderstoeltjes (logisch als je geen kinderen hebt :+), maar als wij kids moeten vervoeren wil ik altijd de stoeltjes van de ouders mee. Ik weiger een kind onveilig te vervoeren.
Snap ook niet dat je dat risico wil nemen met andersmans kinderen :?
Zou woest worden als ik erachter kwam dat mijn kind erbij zou zitten!

(snap natuurlijk ook niet waarom er nog altijd mensen zijn die hun eigen kinderen ook los op de achterbank zetten... als je zo snel van je kinderen af wilt, waarom heb je ze dan genomen :? )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:36

Mijn oudste gaat wel eens los op de achterbank, maar dat is dan naar zwemles aan het einde van de straat. Klinkt lui, auto pakken voor dat kippenendje :o Maar we zijn altijd een beetje aan de late kant :o

Tis een 30 km gebied trouwens, en ze zwemt van 7.15u tot 7.45u wat niet echt spitsuur is in onze wijk.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:37

Piera schreef:

En trouwens, gezien de plaatsnaam hadden alle kinderen ook gewoon haar eigen kunnen zijn :+

Inderdaad!

Wel gevaarlijk, maar toch is het voor die kinderen ook wel spannend.

Vroegàh zat ik altijd in de rolstoel als in de auto. Ook niet al te voorzichtig.

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:38

Falona schreef:
Tsja, ik weet niet anders dan dat wij vroeger met kinderfeestjes op deze manier van en naar de zwembaden e.d. vervoerd werden. Ik snap niet waarom daar tegenwoordig zo'n heisa van gemaakt moet worden.

Nou tegenwoordig weten we wat de risico's zijn van kleine kinder los of die niet op de juiste manier vast zitten in de auto.

Vroeger was het ook vrij normaal om zonder gordel te rijden achterin.
Nu weten dat je als een raket gelanceerd wordt.

Ik vind persoonlijk dat als het om kinder gaat we niet moeten praten van een heisa maar van ronduit belachelijke risico's nemen en dan heb ik het nog geen eens als je de kinderen van een ander vervoerd ......

groetjes Nathalie

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:39

Zelfs vroeger nam mijn vader geen risico! Hij reed liever 2 keer veilig op en neer, dan in 1 keer onnodig risico nemen.
Alles beter dan de kans lopen dat je eigen of andermans kind van het asfalt moet schrapen....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:43

Rock schreef:
Mijn oudste gaat wel eens los op de achterbank, maar dat is dan naar zwemles aan het einde van de straat. Klinkt lui, auto pakken voor dat kippenendje :o Maar we zijn altijd een beetje aan de late kant :o

Tis een 30 km gebied trouwens, en ze zwemt van 7.15u tot 7.45u wat niet echt spitsuur is in onze wijk.

En het zal je maar gebeuren dat er een eikel is die geen rekening houdt en door dat gebied scheurt en je auto raakt. Dat je daardoor je kind verliest... je zal het jezelf nooit vergeven :(:)
Kleine moeite om een gordel om te doen en een groot plezier! Liever te laat dan nooit meer kunnen zwemmen ;) want het kán iedereen overkomen.
Zelfs voor kippenendjes snoer ik kids in. En ook voor volwassenen: ik rijd geen meter voordat iedereen de gordel om heeft.

Ik ben daar echt vreselijk principieel in :)

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:45

Dat noem ik ook gewoon gezond verstand!

Maar ondertussen zijn er zoveel voorlichtingspotjes en infomatie te vinden over waarom je je kinderen beter niet kunt stapelen in je auto.
Of dat kinderen niet zelf verantwoordelijk zijn voor hun gordel maar toch echt hun ouders of begeleiders.
Dat het een beetje raar is dat je nu deze tijd dat mensen nog moet gaan uitleggen(en ja ik leg het heel vaak uit ivm mijn beroep je zou er nog van staan te kijken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:46

Ik doe haar absoluut een gordel om! Ze gaat nooit zonder gordel in de auto :n ik zelf ook niet trouwens, ook al moet ik dat ding alleen maar tien meter verderop parkeren.

Met los bedoelde ik; niet in een autostoeltje.

Met mijn twee kleintjes zou ik dát trouwens al niet doen, die zijn niet lang genoeg :n

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:47

ik mocht vroeger ook altijd in de kattenbak.... ging dan altijd liggen slapen....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:52

Heb wel uit nood een keer een kind zonder stoelverhoging vervoerd: meiske moest naar de eerste hulp omdat er bloed in haar oor zat. Maar goed: kind was 8 en met de gordel op de laagste stand was het veilig genoeg.
(was ook in overleg met haar ouders).
Maar als ik mijn neefje van 8 nu moet vervoeren, gaat de stoelverhoger mee. Ben het er ook niet mee eens om hem voorin te zetten. Dus hij mag alleen bij zijn ouders voorin := Bij opa,oma en bij mij moet ie achterin :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:56

Mijn moeder vervoerde ons ook geen meter zonder gordel. Ooit heeft een docente van mijn basisschool besloten dat ze mij wel op schoot kon nemen in de auto voor een stukje van een km of 20. Mijn moeder heeft het verboden. De docente vond het belachelijk, en mijn moeder hield voet bij stuk. Haar kinderen werden alleen veilig vervoerd.

Als mijn moeder aan het inparkeren was (in onze doodlopende straat in the middle of nowhere) en iemand deed zijn gordel los voordat de motor uit was zette mijn moeder de auto stil en zei dattie het niet deed zonder dat iedereen zijn gordel vast had.

Nooit, maar dan ook nooit vervoer ik wat of wie dan ook los in de auto. Iedereen gaat vast, en ook losse voorwerpen zat ik vast met de gordel.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 16:39

Mensen kijken me ook raar aan wanneer ik één van de hondjes of de konijnen vast snoer in hun vervoersbox :+

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:41

Piera schreef:

Exact wat ik dacht _O-