Citaat:Rokers moeten gratis hulp krijgen als ze willen stoppen met hun verslaving. Dat vinden zes van de tien Nederlanders, zo blijkt uit onderzoek van TNS NIPO. Dat maakte KWF Kankerbestrijding woensdag bekend.
Ook het college voor zorgverzekeringen adviseert om de hulp op te nemen in het basispakket van zorgverzekeringen.
Zelf vind ik het enorme onzin. Moet er dan ook nog meer "gratis" hulp komen voor andere verslavingen?
De rokers zijn er immers zelf mee begonnen, en wij er straks weer voor betalen om ze eraf te helpen.
Ik was wel benieuwd wat jullie hier van vinden?

Misschien ben ik ook wel bevooroordeeld omdat ik zelf niet rook
Ik kan me er dus weinig bij voorstellen.
Bij gok, alcohol en drugsverslavingen is het risico gewoon enorm groot dat je je baan kwijt raakt, in het criminele cirquit komt, op straat komt te leven, in een sociaal isolement terecht komt: kortom, de je de staat enorm veel ellende gaat opleveren. Een roker kan gewoon blijven werken, met zijn gezin in een huis wonen, een normale vriendenkring hebben, lid zijn van een sportvereniging etc. Op roken heerst geen taboe, sommige middelen om er vanaf te komen of te minderen zijn zelfs bij de supermarkt te koop. Als je zo graag wilt stoppen met roken moet je er zelf gewoon in investeren. Heb je hier geen zin in, dan heb je uiteindelijk jezelf en je vrienden/familie er mee. Het klinkt heel cru, maar de kosten die je maakt terwijl je met longkanker in het ziekenhuis ligt heb je zelf al lang betaald door 40 jaar lang elke dag een nieuw pakje sigaretten te kopen waar hele hoge acijnzen op zitten. 
No way. Tenminste, zélden. En een rokende pappa? Tja, zo'n iemand is geen goed voorbeeld maar hij biedt wel gewoon vervulling van zijn functie als vader...