Partij van de Dieren herdenkt afgeschoten zwijnen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Partij van de Dieren herdenkt afgeschoten zwijnen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 16:05

In het kader van de nabije verkiezingen, wonende op de Veluwe en me enorm verbazend, heb ik besloten om dit bericht te plaatsen, ben benieuwd of jullie dit propaganda vinden voor een partij en hoe jullie kijken naar deze kwestie. ;)

HULSHORST - De Partij voor de Dieren heeft op het Hulshorsterzand bij Hulshorst 6000 houten kruizen geplaatst. De partij wil daarmee de zwijnen herdenken die het afgelopen jachtseizoen op de Veluwe zijn gedood.

De Partij voor de Dieren hield maandagmiddag in het natuurgebied een manifestatie met onder meer toespraken.

De partij heeft bij de minister gepleit voor de instelling van een jachtvrij gebied op de Veluwe. Volgens de partij is Kroondomein Het Loo daarvoor de aangewezen plek.

maandag 01 juni 2009 | 02:00 | Laatst bijgewerkt op: maandag 01 juni 2009 | 03:12

Bron: http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... wijnen.htm

Waar gaat dit in hemelsnaam heen?!?

Er werd o.a. door één van de meest prominente lijsstrekkers van deze partij gesuggereerd dat er zoveel zwijnen waren, alleen maar om je schietgeile jagers te behagen.

Schiet mij dan maar lek (krijg ik dan ook een kruis? :+ )..

Er was hier een heuse plaag en voor het ecologische behoud vind ik het schieten een behoorlijk humane manier van aanpakken.

De mensen hadden van te voren beter even kunnen nadenken over de natuurlijke vijand voor ze de zijnen plaatsten; echter snap ik deze schiet actie prima en vind het werkelijk te zot voor woorden dat er kruisen zijn geplaatst.

Al die legbatterijkipjes en nertsenkwekerijen, succes jongens, ga daar eens kruisjes zetten, die dieren hebben niet eens kwaliteit van leven gehad..

http://www.dierennieuws.nl/nw/art/200905/nw76240.htm

http://www.drasties.com/?feed=rss2&p=7629

En de dominee gaat een requiem uitspreken over de dieren.. :')

Hoe zit het met de biggetjes die onverdoofd worden gecastreerd, varkens die dagelijks worden geslac ht en geen levenslicht hebben gezien? Stereotypide gedrag laten zien? :+
Laatst bijgewerkt door detour op 01-06-09 16:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Caira

Re: Partij van de Dieren herdenkt afgeschoten zwijnen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:07

Uh tsja ik wilde op ze stemmen met de verkiezingen maar als ik dit zo hoor gaat hem dan niet worden.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:09

Hoe ver kun je gaan zeg...... Ze maken zichzelf knap belachelijk als je het mij vraagt :Y)
Zonde van al dat hout voor die kruizen, daar zijn bomen voor gekapt :+

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:10

Het moet toch niet gekker gaan worden...

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:13

ehhm, ik kan me vinden in dingen waar die partij voor staat, maar dit gaat toch wel heel ver..
ik bedoel, nederland is maar een klein landje en als het er teveel worden, dan zul je er toch op 1 of andere manier vanaf moeten..
om dan kruizen te gaan zetten? sorry hoor, iets te overdreven

Claire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:14

Je kunt het ook overdrijven zeg.. :x
Iedereen mag z'n eigen mening hebben, maar dit gaat wel een beetje erg ver als je het mij vraagt. :+
In Afrika gaan mensen dood van de honger en aan ziektes, en hier zetten ze kruisjes voor zwijnen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:15

het probleem is inderdaad dat de zwijnen geen natuurlijke vijand heeft....dus er komt een overschot....dus overlast.

Begrijpen ze dat niet bij de partij voor de dieren?
Wel weer een overdreven reactie van de pvd...

Jachtvrij gebied op het kroondomein van het Loo?
Ik ben bang dat dat er niet door komt....de koninklijke fam jaagt maar al te graag.

Hier in frankrijk word het evenwicht ook door afschieten in de hand gehouden....ik weet dat het nodig is,maar ik vind het vreselijk.....
Ook in het kader van een teveel en overlast....schade aan gewassen enzo.
Ik blijf van mening dat er maar een soort echt schade en overlast veroorzaakt op deze wereld en dat is de mens....maar dat is mijn mening natuurlijk....

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:17

Belachelijk :=

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 16:17

Denk dat de mens ook niet in staat is zo moio een ecologisch finctionerend gebied op te zetten en in stand te houden als de natuur zelf, geerke..

Het is ook vreselijk, maar er zijn zoveel dingen vreselijk.. krijgt elke verongelukte een requiem toegedragen? Mensen die eenzaam zijn? Een kruis? Verwaarloosde dieren?..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:21

Nou ja zeg, wat een onzin :+
Het afschieten is gebeurd om het ecologisch systeem in bedwang te houden en nu willen ze die zwijnen gaan herdenken? Word dat een nationale feestdag :')

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:22

Dag van het zwijn :D

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:26

:') hun draven écht héél erg door..

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:28

omijngod :Z :( wat zijn die mensen dom bezich }:0
da ze da hout lekker laten ligen voor die kruizen da skeelt weer een paar bomen :Y).
maar jha ik ben toch al geen voor stander voor heel die party :O :r
ze denken beter te doen maar ze maken alles maar slechter maar jha :+ (das weer een andere discusie)
Laatst bijgewerkt door chrispy op 01-06-09 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:34

:')

Dat is alles wat ik dacht toen ik de titel zag. De inhoud van het bericht maakte er alleen een veelvoud van ;)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:36

1 kruis per zwijn, dat zijn best veel zwijnen... :+

Stel je voor dat die allemaal kleine zwijntjes aan het maken zouden zijn nu, zo zonder natuurlijke vijanden.

Maar wat kan de Partij voor de dieren uberhaupt tegen scharrelzwijn hebben? :+ :Y)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:38

Valt dat niet onder landschapsvervuiling? :D

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:39

Komt er ook een stille tocht? :+

Ik ben eerlijk gezegd ook geen voorstander van jachtpartijen, maar, vooral na een aantal goede gesprekken met een fervent jagende oom en een boswachter, snap ik de reden van dit soort jachten, al helemaal in gebieden die door de mens beheerd worden en waar dus geen écht goed werkend natuurlijk systeem is. Al blijf ik het evengoed ook niet leuk vinden, dat geschiet, en die zwijnen kunnen het ook niet helpen. Maar om dan maar kruizen neer te gaan zetten?!? (niemand van MilieuDefensie die klaagt over het nodeloos gebruik van de bomen? misschien ook daar maar een stille tocht voor houden? ;) )

Kan dus niet zeggen dat ik deze actie, alsmede die hele partij, écht serieus kan nemen. Op zich zou een partij voor de dieren vast veel goeds kunnen doen, jammer dat ze zichzelf zo belachelijk maken...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:39

hahahahahhahahaha echt............. hoe verzinnen ze het :D :D :D

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:28

Hmpf. Ik ben een zeer trouwe PvdD aanhanger én veganist, maar dit vind ik te ver gaan. De zwijnenproblematiek is heel wat genuanceerder en van een hele andere orde dan bijvoorbeeld die bio-industrie. Plaats dan die kruizen bij een kippen of varkensboerderij, als je een statement wil maken. :(

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:47

shera schreef:
Hoe ver kun je gaan zeg...... Ze maken zichzelf knap belachelijk als je het mij vraagt :Y)

Dat dacht ik dus ook! Erg goed voor het milieu, not. Er gaat weer een heel leefgebied voor dieren verloren :+
Ik zou ook op ze stemmen... geloof dat ik er nog maar even over ga nadenken...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:49

Nou ze waren lekker hoor :Y) Wat een overdreven gedoe.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:49

vind het idd wel een beetje overdreven..
denk dat er veel dieren zijn die een mindere dood hebben gehad en daar is ook geen kruis voor..

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:09

dan moeten hun ook maar voor al die nertsen pupies die hun dood hebben laten gaan kruisjes neer gaan zetten als ze dan toch zo bezig zen.

Sorry maar da moest ik nog effen kwijt:P

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:11

shera schreef:
Haha! Helemaal mee eens!!
Sjee.. dit gaat wel heel ver! Ze hebben goede punten, daarop zou ik wel stemmen. Maar dit := Pff....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:15

OMYNGOD :')

Inplaats van dat ze blij zijn voor de boeren dat die zwijnen geen land omploegen, blij zijn voor de boswachters dat ze geen beschadigde bomen meer vinden (die de PVdD toch wel weer gebruikt) gaan ze verdomme ook nog eens kruizen neerzetten :+ Dit heet populatie beheer en dat is de normaalste zaak van de wereld :') wel realistisch blijven he :')