AMSTERDAM – Bij een school aan de Veenderweg in Ede is woensdagochtend rond 10.25 uur een 8-jarig meisje ontvoerd.
De politie heeft via het landelijke waarschuwingssysteem Amber Alert de hulp van het publiek ingeroepen. Gevraagd wordt om uit te kijken naar Katja Leendertz, zoals het meisje heet.
De politie Gelderland-Midden is op zoek naar een grijze Opel Zafira met in het kenteken de karakters '57' en 'XF'.
Het is de tweede keer dat de politie Amber Alert inzet. De eerste keer gebeurde dat in februari, toen in het centrum van Rotterdam een 4-jarige peuter werd vermist. Het jongetje werd binnen een uur ongedeerd teruggevonden.
De tienduizenden deelnemers aan Amber Alert krijgen per e-mail, sms of bijvoorbeeld via sociale netwerksites als MSN en Hyves een waarschuwing, als het leven van een vermist kind in gevaar is.
Dit is toch niet meer normaal mensen. Las het hier op bokt en kreeg ook een amber alert. Hoop dat ze het meisje snel vinden.
Caira
Geplaatst: 27-05-09 14:04
Ik kreeg ook gelijk een sms, ik heb het ook doorgegeven aan alle bekenden. Hoop zo dat het systeem werkt en het meisje ongedeerd terug gevonden wordt.
vanavond om 5 uur is er een bijeenkomst op school en is er meer nieuws
goldflower
Geplaatst: 27-05-09 14:20
hoorde net dat t meisje 7 is en dat verleden week ook een zevenjarige werd vermist,, hoop snel dat ze haar vinden is toch niet meer normaal. dadelijk durf je je kids nog en eens meer naar school te laten,, echt vreselijk pfff
Gentlegiant
Geplaatst: 27-05-09 14:20
wat erg! dit is tegenwoordig onze samenleving ik kan me er echt boos om maken dat dit nog kan gebeuren moetten ze dan op elke hoek een agent(e)neer zetten? of moet je je zelf opsluiten in je eigenhuis ik zal me ogen en oren open houden het is dan niet hier in de buurt maargoed veel sterkte aan ouders,familie,vrienden
Fury08
Geplaatst: 27-05-09 14:22
Ohw wat vreselijk! Kunnen jullie mij misschien vertellen hoe ik zo'n smsje kan ontvangen? Ik heb het wel op mijn hyves maar daar zit ik ook niet zo vaak op.
Ik hoop dat ze snel ongedeerd weer thuis bij papa en mama mag zijn, en dat ze vannacht gewoon weer lekker in haar eigen bedje slaapt!
Zo heb me aangemeld. Ik heb gelijk een vriendin van me gesmst die woont in Ede misschien kent zij haar wel, of heeft ze wat gezien. Ik snap niet dat mensen dat kunnen, die onschuldige kindjes!
Zoekactie naar Katja 8-j meisje in Zafira getrokken
UPDATE 14:30 De 8-jarige Katja Leendertz is waarschijnlijk door haar in Amerika wonende Nederlandse vader ontvoerd op straat in Ede. Het meisje werd in een Opel Zafira getrokken.
Omstanders hebben een deel van het kenteken (57-XF) genoteerd. In de auto zat ook een vrouw. Volgens De Gelderlander zou het om een familiezaak gaan. De politie wil dat niet bevestigen.
Katja is 1.32 meter groot, heeft grijze ogen an droeg op het moment van de kidnap een rode jas. De ontvoering gebeurde vanaf het schoolplein van de Cavaljéschool aan de Veenderweg in Ede.
Begin april werd ook in Ede een meisje ontvoerd. Het 8-jarige slachtoffer werd binnen twaalf uur bevrijd uit een stacaravan in Noord-Holland.
Thirsa_
Geplaatst: 27-05-09 18:46
Vreselijk, ik hoop dat het meisje snel en ongedeerd weer teruggevonden wordt
Ik zag het net op het nieuws, vreselijk dat dit gewoon op klaarlichte dag kan gebeuren.. Zelf vind ik dat Amber-systeem erg handig, schijnt dat er al vele tips binnengekomen zijn! Hoop dat ze ongedeert en snel terugkomt.
Lynn_Nikita
Geplaatst: 27-05-09 19:45
Nikki_L schreef:
Ik hoop dat ze snel ongedeerd weer thuis bij papa en mama mag zijn, en dat ze vannacht gewoon weer lekker in haar eigen bedje slaapt!
waarschijnlijk is het dus papa geweest die haar ontvoerd heeft
Het is bij mij om de hoek gebeurd! Pfff het 2e meisje al dat ontvoerd word, maakt je toch wel bang Ik mag dan al wel 16 zijn maar (om even zo te zeggen) schijt hem toch wel gigantisch. Je denkt altijd oooh dat is niet hier, totdat het voor je eigen ogen gebeurd. Dan word je toch wel even met je neus op de feiten gedrukt! Ik hoop inderdaad ook dat ze snel gevonden word en dat er uiteraard niks aan de hand is met het meisje!