Een Zuid-Koreaans persbureau heeft overigens dinsdagochtend gemeld dat Noord-Korea opnieuw een aantal korteafstandsraketten zou hebben gelanceerd. Dit is nog niet bevestigd door het land zelf.
Resolutie
De raketten zijn mogelijk een reactie op de VN-Veiligheidsraad die de kernproef veroordeelde en een resolutie tegen Noord-Korea aan het voorbereiden is. Zuid-Korea heeft zich vannacht aangesloten bij de anti-proliferatiegroep, dat is een groep landen die samen optreden tegen de verspreiding van kern-, chemische- en biologische wapens. Zuid-Korea had dit eerder nooit gedaan, omdat Noord-Korea altijd dreigde dat als een oorlogsverklaring op te vatten. China verzet zich nog altijd tegen sancties tegen Noord-Korea.
Ik heb geen verstand van politiek
, maar als grote landen ineens raketproeven gaan doen en gaan praten over aanvallen, ga ik um toch wel een beetje knijpen... Daarnaast zijn wij in de oorlog ook geholpen door bepaalde landen en zullen wij dus ook hulp moeten gaan bieden ben ik bang, mocht het uit de hand lopen. Ik heb een vreemd voorgevoel dat het uit de hand gaat lopen... Maar zie wel vaker spoken
make love, not war

We'll see.