Piraten dolblij met nederlandse gevangenis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Piraten dolblij met nederlandse gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 23:53

De opgepakte Somalische piraten zien de Nederlandse gevangenis als de hoofdprijs. Als ze hun strafje hebben uitgezeten, zullen ze zeker in Nederland blijven.

‘Het is een goed leven hier’, zegt piraat Sayid na een week in een Nederlandse gevangenis. De Somalier staat met vier anderen terecht. Sayid wil graag een opleiding en is zeker van plan nooit meer terug te gaan naar zijn land, zo laat hij De Volkskrant weten.

Voetbal kijken

Advocaat Willem-Jan Ausma zegt dat de man die hij verdedigt, blij is met Nederland. ‘Mijn cliënt voelt zich hier veilig’, stelt Ausma. ‘Nu krijgt hij goed te eten en kan hij voetballen en televisiekijken. De wc op zijn cel vindt hij zó fantastisch.’

Vergunning cadeau

Ausma heeft zijn cliënt verteld dat er maximnaal vier jaar cel aan komt en dat hij daarna gegarandeerd mag blijven en een verblijfsvergunning krijgt omdat Somalie een bedreigd land is. ‘Hij is natuurlijk verheugd. Hij hoopt een computeropleiding te kunnen doen en zijn familie te laten overkomen.’

Bron: http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... vange.html

Zijn we ook weer mooi klaar mee. Je plundert nederlandse schepen en gijzelt de nederlandse bemanning, en je krijgt een vrijkaartje voor nederland incl familie van de regering cadeau :\
Laatst bijgewerkt door Lyonesse op 18-05-09 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Re: Piraten dolblij met nederlandse gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 23:55

Ik denk wel dat hij zijn cel snel zat is := zo groot is het ook weer niet en als je er 4 jaar in moet zitten is de wc toch niet meer zo leuk :P

Maar ik hoop toch niet dat wij hier criminelen houden na hun straf :?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 23:57

ik gun het ze van harte.
de veiligheid dus, die ze hier hebben.
wij hebben maar gewoon dikke mazzel dat we hier in luxe geboren zijn, elk mens is evenveel waard vind ik, en het is makkelijk oordelen, 'ze hebben mensen gegijzeld' etc, maar ieder mens heeft zijn verhaal, en hun redenen om tot daden te komen..

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 23:58

Het is toch te zót voor woorden dit..

Heb er geen goed woord voorover, dus beter houdt ik mijn mond verder :o

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 00:01

Marigold schreef:
ik gun het ze van harte.
wij hebben maar gewoon dikke mazzel dat we hier in luxe geboren zijn, elk mens is evenveel waard vind ik, en het is makkelijk oordelen, 'ze hebben mensen gegijzeld' etc, maar ieder mens heeft zijn verhaal, en hun redenen om tot daden te komen..

Totdat jij de gegijzelde bent, of iemand die je dierbaar is. Dagenlang in onzekerheid, je kunt ze waarschijnlijk niet verstaan, je weet niet wat ze met je gaan doen, misschien wordt je bedreigt met een pistool of een mes. Noem het maar op. Prima hoor, een eigen verhaal en een reden om tot daden te komen, maar blijf dan van andere mensen af! En dan ook nog met open armen ontvangen worden.. Bah!

Kan mijn mond weer niet houden..

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 00:02

Ik denk niet dat dit 'echte criminelen' zijn. In hun land kunnen ze volgens mij niet veel anders... Het zijn mannen en die moeten de kost verdienen. Ergens gun ik deze mensen een beter leven, al lijkt me dit ook niet helemaal de goede manier.

Hierbij praat ik het echt niet goed hoor wat deze piraten doen, vind het verschrikkelijk, zeker voor de bemanning die het moet overkomen!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 00:03

Vind het vreemd dat ze zijn overgeleverd aan Nederland, ook al weet ik dat ze zijn opgepakt door Nederlanders.

Kan me wel iets voorstellen dat ze blij zijn om hier te zijn. Somalië is een land waar geen grondwet geldt en waar geen regering is. Ze zijn daar overgeleverd aan dingen waar wij zo ontzettend ver vanaf staan.

Ik denk trouwens niet dat ze hier blijven na hun straf. Ze hebben volgens mij geen gegronde reden voor een verblijfsvergunning.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 00:06

Gijzelen is een miljoenen zaak, ik zie die piraten hun winst niet delen met de rest van de arme bevolking die het niet nodig vinden om mensen te gijzelen....
Dan zie ik toch liever de mensen hier, die het niet nodig vinden om andere mensen te bedreigen.... Ieder mens zijn verhaal, maar hier gaan miljoenen in om! Dus dan gaat het een stap verder dan: een brood stelen... (als voorbeeld)
Een gevangenis straf hier, prima! maar hier wonen? nee... sorry.

Ik kan mij ook niet voorstellen dat ze een gegronde reden hebben voor een verblijfsvergunning. Hun verleden speelt wel mee.

(een kat in het nauw maakt rare sprongen, maar dit is zelfs voor mij een té grote sprong ;) )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 19-05-09 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 00:07

Nou, ik geef hem (ze) groot gelijk. Das hier het aards paradijs voor hen, wie zou niet willen blijven?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 00:08

Mochten ze mogen blijven, dan hoeven er voorlopig geen schepen maar Somalië te varen :n

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 00:10

Marigold schreef:
ik gun het ze van harte.

Ik voel me poedersuiker, mag ik je morgen komen vermoorden? Voel ik me vast een stuk beter :+

Redenen om tot zulke daden te komen, tuurlijk. :roll:

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 00:19

En daarbij, zouden ze hier na hun straf mogen blijven, zou ik het bijzonder respectloos vinden van de overheid ten op zichte van zijn burgers (de gegijzelden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 00:21

Mijn God zeg, dat dat mag. :?
Ongelooflijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 00:22

Denk dat ze ook geen verblijfsvergunning afgeven, dan geven ze namelijk een heel verkeerd signaal af (gijzel gerust nederlanders en u krijgt een verblijfsvergunning als je land maar slecht genoeg is :+)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 00:23

Zit dadelijk half Somalie in Nederland. :D :D

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 00:25

x_Marr schreef:

Uit onderzoeken is gebleken dat als je mensen bepaalde basisbehoeften ontneemt, ze hele rare dingen doen om die terug te krijgen. En dan valt een bemanning op een schip gijzelen ontzettend mee...

Het is niet goed te praten wat al deze piraten doen, maar als je naar hun leefomstandigheden kijkt, dat is in geen enkel opzicht te vergelijken met wat wij hier hebben. Wij denken 'ik heb trek, maar geen eten in huis, zal ik m'n maag nog een uurtje laten rommelen of nu naar de supermarkt lopen' zij zijn misschien allang blij als ze een paar happen eten per dag binnenkrijgen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 00:27

Yessy schreef:
x_Marr schreef:

Uit onderzoeken is gebleken dat als je mensen bepaalde basisbehoeften ontneemt, ze hele rare dingen doen om die terug te krijgen. En dan valt een bemanning op een schip gijzelen ontzettend mee...

Het is niet goed te praten wat al deze piraten doen, maar als je naar hun leefomstandigheden kijkt, dat is in geen enkel opzicht te vergelijken met wat wij hier hebben. Wij denken 'ik heb trek, maar geen eten in huis, zal ik m'n maag nog een uurtje laten rommelen of nu naar de supermarkt lopen' zij zijn misschien allang blij als ze een paar happen eten per dag binnenkrijgen.

Maar het gevolg is straks wel dat geen enkel schip daar nog aanmeert om ze voorraden te brengen, omdat ze dan gegeizelt worden zodat de bevolking hierheen kan incl familie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 00:28

Goh, met wat pech is zijn hele familie gelijk hij. Ben je mooi klaar mee :D
Leuk he, dat gezinsherenigingregeltje... :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 00:32

Met dergelijk gedrag verdien je geen verblijfsvergunning. Punt uit.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 00:40

Yessy schreef:
x_Marr schreef:

Hierbij moet ik ook gelijk denken aan de Piramide van Maslow. Die mensen hebben niet eens de basis behoefde (laagste plek in de piramide), terwijl wij met zn alle in het bovenste puntje van de piramide zitten. Voor ons is het daarom ook onbegrijpelijk dat mensen dit doen.

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 01:55

Mijn schoonmoeder heeft een tijd in de gevangenis les gegeven aan dit soort tuig en na hun straf gingen ze vaak enkele reis naar het thuis land waar al dat skorriemorrie thuis hoort. Maar tegen de tijd dat hun straf erop begon te zitten werden de zwaardere gevallen al vaak uit voorzorg in de isoleercel gezet omdat ze meestal rellen gingen trappen om strafvermeerdering te krijgen. Ze willen vaak niet het risico lopen om idd terug gestuurd te worden omdat ze daar ook vaak genoeg gezochte criminelen zijn en ze daar zwaardere straffen boven het hoofd hangt. Terecht? Vaak wel. Gunnen we ze dat? Dat ook weer niet. Maar ik vind het wel erg ver gaan om dit soort mensen op ons belastingeld misbruik te laten maken van onze samenleving. Het probleem is dat Nederland door z'n slappe wetgeving het deze mensen gewoon de gelegenheid geeft om hier te blijven. Het is gewoon schandalig en zeker ten opzichte van de slachtoffers.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 07:55

Deze bevolking is zo in en in arm dat ze uit wanhoop dit soort dingen doen, ze worden in hun land als Robin Hood bekeken, want ze delen wel degelijk met de bevolking.
Je moet je eens in die situatie plaatsen dat je je kinderen niet te eten kunt geven, dan kom je hier en zie je al die rijkdom, ben benieuwd hoe jezelf dan reageert, maar ik denk hetzelfde.
Ieder mens is een oportunist en wil het beter hebben dan dat ze het al hebben, want waarom speel je mee met een loterij?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:02

Hun advocaat zet ze neer als slachtoffers.... terwijl ze ook wel degelijk daders zijn. Tuurlijk kan ik inzien hoe je tot deze daad komt, maar dan moeten ze ook goed in gaan zien welke effecten het heeft op de slachtoffers. Die mensen deden ook gewoon hun werk en verdienden geld voor de zichzelf en familie....
Maar de piraten krijgen geen verblijfsvergunning: hun status is volgens de telegraaf (sorry, was een aanbieding :=) ongewenste vreemdeling. Hoe sneu hun situatie ook, ze blijven criminelen en die krijgen geen verblijfsvergunning :)
Laat ze maar lekker genieten van de cel hier en hopelijk kunnen ze nog wat leren aan een opleiding en dat gaan gebruiken in hun eigen land :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:02

Ik heb het gezien en het eerste wat ik dacht was: Berechten en terugsturen en in hun eigen land hun straf uit laten zitten en niet op kosten van mijn belastingcenten.
Ik vind het ronduit bespottelijk.
Ja die mensen hebben niks, maar moet je dan zomaar mensen gaan gijzelen, andere mensen voor het leven tekenen? Nee dat gaat er bij mij echt niet in.
Maar goed "wij" Nederlanders staan ze weer met open armen te ontvangen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:05

Marigold schreef:
ik gun het ze van harte.

Eens. Mits ze in de gaten worden gehouden of ze hun mooie verhalen over studeren etc. waar maken. ;)