Leraar mishandelt gehandicapte (14)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meraki

Leraar mishandelt gehandicapte (14)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 14:20

Een leraar van een school voor speciaal onderwijs in het Belgische Hoegaarden heeft zijn woede afgereageerd op een 14-jarige gehandicapte leerling. De leraar, die les geeft in metselen, stak het hoofd van de jongen in een emmer cement en sleepte hem vervolgens over de grond. Een medeleerling heeft alles vastgelegd op zijn mobiele telefoon.

Op de beelden is te zien dat de leerkracht als een razende tekeer gaat tegen de jongen. Klasgenoten van de leerling vertellen dat de leraar de jongen duidelijk wilde maken wat een 'stom kieken' hij was. De tranen en het gesmeek van de jongen om te stoppen hielpen niet, de leraar ging gewoon door waar hij mee bezig was.

De school is gestart met een tuchtonderzoek en ook het gerechtshof van Leuven komt in actie. De leraar werd vandaag op school verwacht voor een goed gesprek met de directie. Hoe het met de 14-jarige gehandicapte jongen gaat is onbekend.

Hier zijn enkele screenshots uit het bewuste filmpje te zien

Bron: FOK.nl

WinSel

Re: Leraar mishandelt gehandicapte (14)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:21

Jemig :? dan spoor je toch niet.
Die man moeten ze gelijk ontslagen en nooit meer aan het werk laten.
Vreselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:22

Wát een gek.... Ontslaan....

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:44

Ik heb de beelden gisteren op het nieuws gezien en het is lang geleden dat ik nog zo geschokt ben geweest.
Hier zijn ze trouwens te zien: *** (rechts bekijk het filmpje)

Het gaat hier om een MENTAAL GEHANDICAPT kind met sociale problemen in het BUITENGEWOON ONDERWIJS. Als je lesgeeft op een buitengewone school dan weet je dat die kinderen niet hetzelfde reageren als in een normale klas, en als je daar het geduld niet voor hebt dan hoor je er imo niet thuis. Dit gaat veel verder dan een discussie over een pedagogisch (on)verantwoorde tik, zo met een leerling omgaan is pure waanzin, en naar het schijnt niet de eerste keer. Op het nieuws zeiden ze dat de jongen die het filmt ook slachtoffer was geworden en daarom wraak wou nemen.
Laatst bijgewerkt door Prrrr op 16-05-09 00:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link naar schokkend materiaal verwijderd.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:48

Wat is een emmer met mortel?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 14:50

Cement.. dacht ik

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:51

Jeetje.. Wat verschrikkelijk!! Dan spoor je toch lange niet..

@ Skygirl: Cement.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:54

OMG hier kan ik echt niet tegen!

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:14

Verschrikelijk,miselijk makend gewoon..

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:22

hier kan ik echt ziek van worden! :r

wat een verschrikkelijk (piep) persoon, en dan denken medeleerlingen ook nog dat het vanzelfsprekend is??? :oo

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:23

Juul schreef:

Mag wel een tikkie erger van mij eigenlijk.. >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:32

TE5 schreef:
[naam] schreef:

Mag wel een tikkie erger van mij eigenlijk.. >;)

Nouja met de Nederlandse wetgeving ben ik allang blij als die man ontslagen wordt. ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:36

wat een gek....wel slim van de mentaal gehandicapten om het te filmen....

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:39

Het is in Vlaanderen, dus ik denk,hoop dat hij voor de rechter zal verschijnen.

Wat een misbruik van zijn statuur als leerkracht. Echt een ongelooflijke nitwit!
Arme jongen, hij zal ook wel zwaar onder de indruk zijn...

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:44

Echt waar gaat het heen met de wereld :?
Zo;n vent moet echt achter slot en grendel...
Het zou je vader maar zijn....

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:47

Ik ben geschokt, wou eigenlijk dat ik dat filmpje niet gezien had :\ verschrikkelijk!

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:51

powerzoe schreef:
Echt waar gaat het heen met de wereld
Zo;n vent moet echt achter slot en grendel...
Het zou je vader maar zijn....

Je zou uberhaupt er maar familie van zijn.
Verschrikkelijk,
Het zou al heel erg zijn als dit op een "normale" school zou gebeuren, en dan ook nog op een school met buitengewoon onderwijs ben je toch helemaal gek in je hoofd.
Ontslaan en opsluiten wat mij part..

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:53

Het moet niet gekker worden :(:)

Ontslaan die handel!!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:13

Ergste van al is: dit voorval is reeds een aantal maanden geleden gebeurd en de directie wist er toen ook al van. Directie reageert nu pas, het filmpje is ook nu pas openbaar.
Moeder van de jongen wist ook van niets, jongen heeft het nooit gezegd, maar dient nu ook gelijk klacht in.
Verder kun je idd vragen stellen bij die school, als de andere leerlingen dit normaal vinden.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:18

Zulke mensen moet je gewoon ontslaan, achter slot en grendel, naar de psychiater, dit is echt te gek voor woorden!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:22

wat een idioot zeg,.... bah...

dat die andere neit ingrijpen snap ik ook niet!

je meot als docent met je poten van leerlingen afblijven!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:22

Jakkes, krijg helemaal de kriebels van dat filmpje. :\ Wat ziek! :r Vreselijke vent.. Gatverdamme. En hoe die andere leerlingen reageren (of liever: niet), ook al zo vreemd.. en een school die er van wist? :x

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:26

Hmm, mooi gepraat als je er niet bij bent maar als je wel bij bent dan gaat 90% niet zomaar even in de buurt van een leerkracht komen die zo reageert, en vergeet niet dat dit een school is met bijzonder onderwijs, dit zijn kinderen die sowieso al anders reageren op alles dan een normale leerling.

De school wist er blijkbaar idd al langer van, zeggen dat ze een procedure gestart waren. Maar die loopt te langzaam, en de leerkracht mocht nog altijd lesgeven, onbegrijpelijk. Naar het schijnt was het een school met een hoge reputatie, misschien hoopten ze dat het een beetje in de doofpot kon blijven..

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:27

Ik krijg niet alleen kriebels van die vent maar ook van die school. Zit hier nu gewoon echt boos achter de pc.. dat er 1 gestoorde leraar op die school rondloopt is erg genoeg maar dat de hele directie van de school ook nog eens gestoord is.. als ik een ouder was van 1 van deze kinderen zou ik mijn kind per direct van die school halen.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:46

Wat hier gebeurt is kan en mag niet, maar ik snap wel dat het hier zover kan komen. Zeker gezien het over een mentale gehandicapte jongen in het buitengewoon onderwijs gaat ...

Concreet voorbeeld: een achttal maanden geleden werd leerling X uit de klasverwijderd en met spoed opgenomen in crisisopvang (betrof een school buitengewoon onderwijs en hij kreeg dus ook aangepaste therapie aan zijn handicap). Twee weken later werd de leerling terug afgeleverd bij de school met de melding van het betreffende behandelingsinstituut erbij "wat er nu ook nog gebeurt, wij nemen hem niet meer. Want hij reageert niet goed op de therapie".
Als je dan weet dat hij nu weer in een situatie zit met een 15-tal anderen en EEN leerkracht, terwijl hij in die instelling ALLEEN was met zijn therapeut. Moet ik er geen tekeningetje mee maken hoop ik ...

Het buitengewoon onderwijs in België is ondergesubsidieerd, foutief opgevuld (tegenwoordig is het vaak "gewoon de vuilbak") elke "gewone" school wil wel een leerling meer als hij niet moeilijk doet. Waardoor ze vaak enkel gebruikt worden op echt leerlingen af tel aten vloeien die problemen geven. Hierbij wil ik zeker niet gezegd hebben dat deze jongen zo is, maar het schept wel een beeld van de situatie waarin deze mensen lesgeven.

De enige echte schuldige is dan ook degene die deze ondersubsidie e.d. veroorzaakt en toelaat in mijn ogen ...