'Buitenlanders'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_R

'Buitenlanders'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 17:52

Ons wordt allemaal braaf geleerd dat je buitenlanders moet accepteren niet mag discrimineren ect.
Toch kan niet elke zuivere Nederlander dat en dat vinden de buitenlanders (al dan niet met nl paspoort) erg vreemd.
Nu zat ik net op youtube te kijken en als je dan de volgende reacties leest:

Wij Turken / Marokkanen klagen niet hier in Nederland.. Alleen Nederlanders klagen hier, dus zij moeten dan maar opdonderen naar een ander land hahahaha

Ja, toch Nederlanders werken voor ons, wrm zouden wij werken hahahaha

haha ik blijf gewoon lekker leven met jullie belastingcentjes. Waarom zou ik weggaan :D Welke domme regering zal mij dan zorgen haha

Ik ben nergens te gast.. Ik heb ook een Nederlands paspoort, dus dezelfde rechten als jou :D Ik leef wel alleen met jullie belastingcentjes hahaha geen school geen werk wel een Mercedes onder mijn kont hahahha

Sorry maar dat haalt echt het bloed onder m'n nagels vandaan!
Of hij bluft of het is crimineel geld waar hij zo'n auto van kan rijden, want van onze belasting centen red hij dat niet hoor, zo'n soort mensen zouden geen belasting geld mogen ontvangen maar een enkeltje herkomst land moeten krijgen.

Ik ben niet racistisch maar tegen dit soort reacties kan ik echt niet..

Wat vinden jullie hier nou van?

vuurneon

Re: 'Buitenlanders'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:55

Ach, ik denk dat hij/zij dat komisch bedoeld heeft :P

Hoop blabla zonder inhoud :P
Stoere praat dus :P

Nee, maak mij er totaal niet druk om en ik vind het ergens best wel grappig bedacht zo (iig de eerste regel :=)

M_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 17:56

De reacties erop scheen hij alleen maar grappiger te vinden :+
Maar zo gaat het dus wel

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:57

Hoe bedoel je: zo gaat het dus wel?

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:58

Dat kan ook net zo goed een rasist zijn die die comments alleen maar plaatst om anderen ook boos te maken..

M_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 17:58

Dat er dus wel echt mensen zijn die het zo doen, en de vooroordelen alleen maar bevestigen en zichzelf in een slecht blaadje zetten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:02

ja, net als de 'zuivere' nederlanders zoals je dat toch best discriminerend neerzetten die teren op een uitkering en toch bijklussen of onrust gaan zaaien.
Overal heb je van die niksnutten die teren op andersmans belastinggeld: dat is niet nationaliteit gebonden ;)
1 troost: dit is gewoon grootspraak van die (ik vermoed) jongen. Want de belastingdienst kijkt heeeeel goed tegenwoordig naar alles! net als de uitkeringsinstanties ;)
Het is veel strenger allemaal geworden en word steeds beter gecontroleerd.
Maar je daar maar niet druk om ;)

Deze lieftallige jongen wil gewoon even lekker stoken :P
(vergelijk het maar eens door op bokt neer te zetten: ik rijd graag mijn paard een heel scherp bit en grote sporen omdat hij lui is ;) )

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:08

Marjo_x schreef:
Dat kan ook net zo goed een rasist zijn die die comments alleen maar plaatst om anderen ook boos te maken..

Zoiets dacht ik dus ook. Of gewoon een stel melige kinderen :+ Ik vind dat mensen alleen voor zichzelf moeten spreken, en nooit een hele groep erbij moeten betrekken. Genoeg buitenlanders die wel werken, het merendeel zelfs! Maar de buitenlanders die niet werken trekken de aandacht en vallen op. Maar er zijn GENOEG nederlanders die ook werkloos zijn! Alleen daar word natuurlijk neit naar gekeken.... Ik werk in een burger king, en merendeel dat bij mij werkt is islamitisch, of eigenlijk gezegt, het grootste gedeelte! Dus komop mensen, geloof niet die troep dat buitenlanders niet werken, dat doen ze wel, alleen je kijkt er niet naar :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:10

als het een echte serieuze reactie geweest was, had ie wel verschil gemaakt tussen turken en marrokanen,want die verschillen enorm van elkaar!

Je ziet inderdaad wat je wil zien ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:11

Welshcobfan schreef:
als het een echte serieuze reactie geweest was, had ie wel verschil gemaakt tussen turken en marrokanen,want die verschillen enorm van elkaar!

Hihi Als je tegen een marokaan zegt dat die een turk is zijn die ernstig beledigt :')

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:11

Domme praat .. en degene die het echt menen.. enkele reis terug alstublieft...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:12

waarheen? naar marokko of turkije? :P die jongen weet het zelf niet eens hahahahahaha :D

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:13

meid, rotte appels heb je overal. Probeer het te zien als incident. Dat ik domme blondjes ken wil toch niet zeggen dat ik (blond) ook dom ben?
Dit gaat ook daarover. Dat er zulke allochtonen zijn, zegt niets over de grote groep allochtonen in nederland.
Een ieder is een individu.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:16

Welshcobfan schreef:
waarheen? naar marokko of turkije? :P die jongen weet het zelf niet eens hahahahahaha :D

niet weten is onderweg uitstappen ;)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:17

Ach, ik moet de dag nog meemaken dat op Youtube de eerste zinnige, prettige, goed onderbouwde en respectvolle reactie wordt geplaatst. Tot die dag aanbreekt lees ik geen commentaar op Youtube en raad ik ook iedereen af dat te doen. Je kunt dit soort dingen toch niet serieus nemen? Ieder weldenkend mens weet dat Youtube een speelplaats is voor gasten die even lekker willen rellen en mensen tegen zich in het harnas willen jagen.

Bovendien vind ik je topictitel zo generaliserend als maar zijn kan en ook hoe je over 'buitenlanders' praat vind ik te wensen over laten. Mijn Ierse zwager is net zo goed een buitenlander als de Zweedse collega van mijn vriend, of mijn Chinese buurvrouw die hier al 50 jaar woont, of de asielzoekers een paar kilometer verderop hier die nog wachten op hun verblijfsvergunning, of mijn beste vriendin die geen Nederlands paspoort heeft maar een Zwitsers, of de Surinaamse kinderen die hier op de hoek hangen. Wat wil je nu eigenlijk zeggen met het woord 'buitenlanders'?

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:19

Ben ik met je eens Rakni ;)
Ik ben ook buitenlander, en mijn ouders werken wel gewoon:).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:20

Ik vind zelfs mijn tante uit Friesland een buitenlander, omdat ze enkel en alleen fries kan spreken := en die is werkloos en zit in de schulden...
Terwijl de dame uit Tanzania perfect het nederlands beheerst! die werkt keihard en heeft haar opleiding bijna af (dan gaat ze weer naar haar thuisland, om daar het in de praktijk te brengen :) )

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:23

Ach zulke mensen zullen idd ook tussen de allochtonen zitten, maar ken persoonlijk een hoop meer autochtone aso's die van onze belastingcenten leven en te beroerd zijn om te werken!!
Verder zou ik dit niet al te serieus nemen... misschien was het alleen maar om te stangen ;)

Welshcobfan: _O- :') Ik vind het onbegrijpelijk dat er nog altijd Friezen rondlopen die geen fatsoenlijk NL kunnen spreken (en dat zijn er best veel!)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:24

Nouja, zo'n reactie is via internet snel geplaatst. Je komt stoer over, maar niemand die kan controleren of die Mercedes op de stoep staat...

Verder denk ik dat er vast een paar allochtone nederlanders zijn die zo'n instelling hebben... maar die gaan om met "echte" nederlanders die net zo'n instelling hebben... rotte appels heb je inderdaad altijd, die beperken zich niet tot een bepaalde afkomst. ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:25

hahaha, nadeel van familie: je hebt ze niet voor het uitzoeken :P
*zegt het product van 2 frieze ouders* :D

De toon waarop dat bericht is geschreven zegt al genoeg over de inhoud ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:27

Ik heb veel (islamtische en andere komaf) vrienden en die doen allemaal een hogere opleiding dan mij :+ Hihi, maar okej, ik ben niet werkloos en zij zijn ook niet werkloos :P sommige van hun beheerse de nederlandse taal nog beter dan mij :')

M_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 18:43

Zwartwitje, ik wil helemaal niks zeggen met buitenlanders.
Iedereen is hier welkom als ze zich gedragen, en er zijn ook genoeg allochtonen die wel werken en genoeg autochtonen die niet werken daar heb je me ook niks over horen zeggen. Maar wat dan wel typerend is, dat de (voornamelijk marrokanen/turken) klagen dat wij discrimineren ect en onder tussen wel zo'n dingen terug lezen of horen bij het nieuws, niet zo gek dat die dingen dan idd bevestigd worden die men al dacht.

Lifaye het is dan ik ;) ipv dan mij haha

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:51

Ik ben het wel met je eens hoor...

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:57

En wie zegt dat die reactie niet geplaatst is door een Nederlands iemand die zich voordoet als Turk/Marokkaan en even lekker wil relschoppen?

M_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 19:08

Dat weet ik niet.
Maar wie zegt dat het niet echt een Turk of Marokkaan is?