Hond Rocky vastgebonden aan boom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Hond Rocky vastgebonden aan boom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 16:43

Citaat:
'Ook wij voelen de gevolgen van de kredietcrisis'Wie redt Rocky? door Marjolein Schipper

LAARBEEK - Hij zat vastgebonden aan een boom in een natuurgebied bij Roermond. Maar bullterriër Rocky was niet harteloos achtergelaten, integendeel: zijn baasje had een bak water en voer bij hem neergezet, samen met een dekentje, zijn jasje en een hartverscheurend briefje. Rocky heeft dringend medicatie nodig maar zijn eigenaar kan dat niet meer betalen. Een nieuw baasje vinden is niet gemakkelijk, want: "Rocky kan zo op voor de verkiezing 'lelijkste hond ter wereld...'"

En dus gaat Rocky nu naar de stichting Dierenthuis in Laarbeek, opvang voor zieke en oude asieldieren. Hier worden ze de laatste maanden overstelpt met verzoeken van wanhopige diereneigenaren: "Ook wij voelen de gevolgen van de kredietcrisis", zegt eigenares Alice van Duijn. "Ik kan rustig zeggen dat ik dagelijks een of meer telefoontjes krijg van wanhopige baasjes, veel meer dan vorig jaar. Mensen die hun baan kwijt zijn of andere financiële penarie hebben en vooral de hoge medische kosten niet meer kunnen ophoesten. Asielen zitten niet te wachten op zieke beesten en dus zien mensen zich vaak gedwongen hun huisdier ergens achter te laten."

Rocky is daarvan een schrijnend voorbeeld. Uit het briefje dat bij de hond werd gevonden: 'Met veel pijn in mijn hart moest ik Rocky hier achterlaten, in de hoop dat iemand met een gouden hart verder voor hem zorgt. Puur uit financiële redenen kan ik Rocky verder niet verzorgen, want hij heeft medicatie nodig tegen stofallergie. Zonder medicijnen verliest hij zijn haren en begint zichzelf door de jeuk tot bloedens toe te bijten. Verder heeft hij mede door zijn gewicht pijn aan zijn heup. Hiervoor is een operatie nodig die ik niet kan betalen! Ik hoop diep in mijn hart dat Rocky door iemand wordt gevonden die de zorg voor hem kan betalen en hem nog een paar leuke laatste jaren bezorgt'. 'Als u van plan bent hem naar het asiel te brengen is het gevolg dat ze Rocky laten inslapen. Dit heeft hij NIET verdiend! Rocky heeft nog nooit iemand gebeten en zal dat ook nooit doen. Hij kan met iedereen goed overweg en toont veel liefde en dankbaarheid aan zijn verzorger', aldus het briefje, dat is gericht aan 'Lieve Vinder van Rocky!' Rocky zit nu nog even bij dierenkliniek Kapellerlaan in Roermond, waar hij twee weken geleden werd binnengebracht: "Hij was achtergelaten in een natuurgebied, maar wel vlak bij een bezoekerscentrum", zegt kliniekmedewerkster Marie-Therese Kleuskens. "Je kunt zien dat hij goed is verzorgd, maar tegen minimale kosten. Het voer dat bij hem stond, kwam van de Lidl, terwijl hij eigenlijk speciaal, duur dieetvoer moet hebben. Wij geven hem dat nu, en hij heeft van ons ook alle entingen, medicijnen, een zalfje voor zijn ogen en een spuit tegen de jeuk gehad. Morgen maken we nog een röntgenfoto." "Maar wij kunnen hem niet houden, reden dat we heel blij zijn met een instelling als Dierenthuis. Helaas moeten we steeds vaker een beroep op hen doen. In een gewoon asiel zou Rocky geen kans maken. Het is een heel lieve en vrolijke hond maar hij is vreselijk lelijk, ik kan niet anders zeggen. Veel te dik, een roodachtige huid en een vreemd loopje. Voor zo'n hond staan de mensen nu eenmaal niet in de rij..."

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3566 ... html?p=5,1

Wat een triest verhaal. Ik moet er niet aan denken mijn Bull Terrier achter te moeten laten. Maar helaas weet ik ook dat een BT met huisstofmijtallergie heeeel veel geld kost. De onze heeft het nl. ook.
Maar ja, nu scheep je dus een ander met deze torenhoge kosten op.
Zou toch niet mijn keuze zijn. Je weet nooit wat er met je lieve huisdier gebeurd als een ander er zich over ontfermd.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:44

ja had het gelezen ja.. mijn vorige bull (zit bij mijn ex) heeft ook huisstofmijtallergie maar geen haar op mijn hoofd om zo'n dier weg te doen! :(
ik zou rocky zo in huis willen nemen met alles kosten erbij
maar het is dat we hier al een reu hebben lopen..

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:45

ik heb het ook gezien.
Al zou ik krom moeten liggen mijn dieren gaan niet weg.
En het beestje was al ouder wie weet werdt hij afgemaakt.
Gelukkig is het goed afgelopen.

Isabonny

Re: Hond Rocky vastgebonden aan boom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 16:46

@ Limamambo: soms ook een witte BT?

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:47

Dan breekt je hart toch, als je dit leest... Helaas is het waar dat de kosten voor een dierenarts erg hoog zijn.
Het was misschien de slimste oplossing, maar een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Gelukkig heeft ie het overleeft.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:50

Isabonny schreef:
@ Limamambo: soms ook een witte BT?

nee een tricolor..
zag vd week op MP een advertentie.. echt te erg voor woorden.. van een witte minibull die was gekocht bij een of andere fokker.. hond helemaal onder de allergie.. stonden foto's bij en werd er helemaal misselijk van

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:53

Sneu verhaal, maar om je hond dan maar aan een boom te binden getuigt niet echt van dierenliefde vind ik :\

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:55

las net ergens dat rocky geplaatst is *\o/*

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 16:57

Ja, bij een dierentehuis voor oude honden en katten. Daar mag ze de rest van haar leven blijven.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:58

Dat is super, maar ik vind hem helemaal niet zo lelijk als dat ze zeggen...

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:00

Heel zielig hoor, maar dan knoop je je hond toch niet vast aan een boom?? Neem je verantwoordelijkheid en zoek een fatsoenlijke oplossing. Ik vind het weer dieptriest dit.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 17:07

Tja, Sifra: maar wat is dan een fatsoendelijke oplossing? De mensen wilden hem blijkbaar niet laten inslapen en waren bang dat dat wel zou gebeuren als ze de hond naar het asiel zouden brengen.

En ben nu heel eerlijk...wie wil er nu een hond met huisstofmijtallergie? Alleen misschien een onwetend persoon die niet weet wat dat allemaal inhoud en gaat kosten.

Maar ja, ik ben het met je eens. Je bind een hond NIET aan een boom vast.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 11:01

Als mensen veel van hun dier houden en geen uitweg meer zien om de kosten te betalen?
Lees het verhaal nog een keer en probeer je dan eens te verplaatsen in wat er gebeurd is?
Wat moet dit een pijn hebben gedaan om afstand te doen want de hond is niet gewoon achter gelaten maar met water, met voer en een deken.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 14:48

Ik vraag me eigenlijk af of naar aanleiding van die foto en het filmpje op Hart van Nederland er nu niemand is die de hond heeft herkend. Moet toch opvallen, een witte BT met hangende oren. Meeste mensen lopen daar met een boog omheen.

Ik denk namelijk dat als ik dit gedaan had, mensen me toch wel zouden vragen: waar is je hond? als ze me opeens altijd zonder hond zagen lopen. Alleen al vanwege het feit dat dit soort honden best opvalt.
Of familie, vrienden, kennissen van deze persoon...die moet dat toch ook opvallen dat de hond er opeens niet meer is. Je kunt wel zeggen: hij was oud en is doodgegaan. Maar er zullen toch best mensen zijn die het filmpje gezien hebben op TV. Die weten toch meteen van wie die hond is? Ik hoop voor de ex-eigenaar dat dit geen staartje gaat krijgen.

@jaantsje: ik kan me heel goed voorstellen hoe veel pijn dit moet hebben gedaan. Ze zullen hier waarschijnlijk niet over een nacht ijs zijn gegaan. Misschien hebben ze zelf wel een nieuw tehuis proberen te vinden, maar is dat niet gelukt vanwege de medische problemen van de hond. Want tja, wie wil nu een hond waaraan je heel veel medische kosten aan gaat hebben.

Ik geef nu ca. € 500,00 per jaar uit aan spuiten tegen de huisstofmijtallergie. Plus vlees ipv brokken; kosten ca. € 90 per maand. Allemaal om de jeuk tegen te gaan. En dan heb je het nog niet over de normale DA kosten. Dit zijn gewoon een deel van de extra kosten. Want een hond met huisstofmijtallergie heeft ook vaker last van zijn oren. Moet ik ook vaker voor naar de DA.
Tel dat maar eens allemaal bij elkaar op, dan ben je jaarlijks een flinke duit kwijt.
Ik begrijp heel goed dat dat voor iemand met financiele problemen niet op te brengen is. Maar om de hond aan een boom te binden en dan andere mensen het op te laten lossen, is in mijn ogen geen goede oplossing. Tuurlijk is het zielig het dier in te laten slapen, als het zo'n lieverd is.
Mijn schoonvader zei zelfs laatst nog over onze Bull Terrier, toen iemand zei of het dan niet beter was om onze hond in te laten slapen als dat zulke kosten met zich meebracht: "Probleem is dat het gewoonweg geen rothond is! Tis zo'n aanhankelijk lief, monsterlijk grappig beest...je lacht je af en toe suf met die zot."
Maar toch zou ik zelf nooit een ander met dit probleem willen opzadelen. Hoe zwaar me het ook zou wegen...ik zou in geval ik geen uitweg meer zag, de hond toch laten inslapen.

En al helemaal nooit aan een boom vastbinden! Wat als een paar rotjochies hem hadden gevonden en god weet wat ermee zouden uitspoken... of een of ander figuur die van toeten nog blazen weet, de hond zelf besloot te houden, hem niet zijn medicijnen geeft waardoor hij zich helemaal kaal krabt. Nou, dan heeft dat beest ook geen leven meer hoor. Jeuk is het ergste wat er is.

Maar ja, de ex-eigenaar vond dit dus blijkbaar wel de enige oplossing en....gelukkig is het in dit geval ook nog goed afgelopen.
Ik hoop alleen dat dit nu niet andere mensen ook op ideeen brengt. Had beter gemeld kunnen worden dat de hond ingeslapen werd (ook al werd ie dat dan niet) , dan hou je toch een rem op dit soort akties.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:53

Hartverscheurend of niet, je laat je dier niet gewoon aan een boom achter!!!! Er kan van alles gebeuren als zo'n dier vastzit.
Het is goed afgelopen maar dat kon ook wel anders zijn.
Als je een dier neemt kan het zijn dat je moet opdraaien voor medische kosten. Ik denk dat de Kredietcrisis nu ook wel als excuus gebruikt wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:27

Dit vidn ik dus echt triest en not done. Al moet ik een week op droog brood en water, mn dieren krijgen de hulp en verzorging die ze nodig hebben.
Sluit dan voor een paar euro per maand een verzekering af als je toch al weet dat je geen cent te makken heb.
Of nog beter, begin niet aan dieren!
Wat een trieste publiekstunt!!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:05

Wat verschrikkelijk, ik heb hier geen woorden voor en ik kan me niet voorstellen hoe iemand zijn dier ergens in een bos achter kan laten :n zelfs al is het vlakbij een bezoekerscentrum en heeft hij eten en water...
Ik vind het not done om zo met een dier om te gaan, dit heeft hij niet verdient. Ben het eens met Chiqa: al moet ik zelf een week op droog brood leven, mijn dieren gaan voor alles.
Gelukkig is deze hond goed terecht gekomen, maar helaas zal het voor velen niet zo mooi aflopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:15

Wat een bizar verhaal. Ik heb er veel moeite mee om me in te leven in de persoon die de hond heeft achtergelaten. Als je zo veel van je dier houdt wil je toch niet het risico lopen dat hij in heel verkeerde handen valt?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:19

Ik mis toch echt de liefde in het bericht. Met liefde bind je je hond niet aan een boom. Je weet toch niet hoe lang hij daar zit, waar hij terecht komt.
Crissis of niet, de eigenaar mag van mij een boete die hem erg lang zal heugen en een verbod op dieren houden voor altijd.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:33

_Luziream schreef:
Hartverscheurend of niet, je laat je dier niet gewoon aan een boom achter!!!! Er kan van alles gebeuren als zo'n dier vastzit.
Het is goed afgelopen maar dat kon ook wel anders zijn.
Als je een dier neemt kan het zijn dat je moet opdraaien voor medische kosten. Ik denk dat de Kredietcrisis nu ook wel als excuus gebruikt wordt!

Dat is makkelijk gezegd! Als jij een hond neemt, ga je er al niet vanuit dat je zulke torenhoge kosten zou krijgen, en niet eenmalig, maar iedere maand, dag in, dag uit. Zo hoog dat je het al maar net kunt trekken. En dan raak je je baan kwijt en ga je er ook nog eens 30% in inkomen op achteruit... Simpel gezegd, 'als je een dier neemt kan je kosten krijgen'. Tuurlijk. Maar dit verwacht niemand. Ik zeg niet dat dit de beste oplossing was, maar ik denk wel dat die mensen dat zo gezien hebben. Geen andere uitweg meer dan dit - schrijnend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:47

Blue Euses, waar een wil is is een weg. Je kan ook een krantenbaantje dr bij nemen, kan je mij niet vertellen dat je daar geen zakje dieetvoer voor kan kopen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:58

Misschien. Toch denk ik dat er wel erg gemakkelijk over gedacht wordt. Liep deze persoon al op zijn/haar tanden? Was er iets van ziekte in het spel? Er zijn ook grenzen aan wat ik persoonlijk voor een hond zou doen - een van de redenen waarom ik geen hond heb. Had je liever gehad dat het baasje de hond had laten inslapen?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:00

Ja, dat was meer verantwoording geweest dan hem aan een boom binden. Hij had er ook een week kunnen zitten met deze regen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:01

Let wel: ik zeg dat niet omdat ik het de juiste oplossing vind wat die mensen gedaan hebben, ik zou het denkelijk ook anders hebben geprobeerd op te lossen. Maar ik vind wel dat er makkelijk gedacht word over het dragen van de financiele lasten van een chronisch zieke hond, zeker in deze tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:05

Ik blijf vinden waar een wil is is een weg. Helemaal geen rooie rot cent gaat er niet bij mij in. Schulden okay, leven is duur, maar dan toch even een weekje geen luxe? Als je daarmee een dier redden kan, maar om hem nu aan een boom et binden.....Sorrie dan heb je geen verstand.