Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blue_Eyes schreef:Interessante stelling. Aan de ene kant kan ik me helemaal aansluiten bij mijn voorgangers, aan de andere kant: kiezen voor je eigen dood lijkt me ook niet niets, zeker niet als je er zonder die gevangenisstraf niet voor gekozen zou hebben. En je weet zeker dat de misdadiger nooit meer zal ontsnappen![]()
Maar hebben we zo niet gewoon een mooi ingepakte vorm van doodstraf gevonden? Die is in Nederland niet voor niets afgeschaft...
Edit: typo
Nickeltje schreef:Jullie stappen wel heel makkelijk over het feit heen dat euthanasie ook niet zomaar kan.
Het is verboden een gezond iemand euthanasie te geven, ook al wil deze persoon het heel graag.
Nickeltje schreef:Tja..... das wel een hele moeilijk vraag... Ik ben bijna arts. Euthanasie is op zichzelf in de geneeskunde al een moeilijk punt.
Maar de optie dat een gevangene met een levenslange gevangenisstraf op een goede dag zegt dat hij er geen zin meer in heeft en iemand anders dat probleem voor hem op moet lossen, door hem dood te maken, staat me tegen.
Je hebt je straf neit voor niks, dus die draag je maar. En als je als gevangene je leven echt zo uitzichtloos vindt, kun je altijd zelfmoord plegen.
beautylin schreef:Nickeltje schreef:Tja..... das wel een hele moeilijk vraag... Ik ben bijna arts. Euthanasie is op zichzelf in de geneeskunde al een moeilijk punt.
Maar de optie dat een gevangene met een levenslange gevangenisstraf op een goede dag zegt dat hij er geen zin meer in heeft en iemand anders dat probleem voor hem op moet lossen, door hem dood te maken, staat me tegen.
Je hebt je straf neit voor niks, dus die draag je maar. En als je als gevangene je leven echt zo uitzichtloos vindt, kun je altijd zelfmoord plegen.
Zelfmoord plegen in een gevangenis gaat niet zo makkelijk.
Alle gevaarlijke voorwerpen in een cel zijn daar weggehaalt.
Omdat je geen zelfmoord mag plegen in de gevangenis.
Citaat:Maar de optie dat een gevangene met een levenslange gevangenisstraf op een goede dag zegt dat hij er geen zin meer in heeft en iemand anders dat probleem voor hem op moet lossen, door hem dood te maken, staat me tegen.
beautylin schreef:Nickeltje schreef:Tja..... das wel een hele moeilijk vraag... Ik ben bijna arts. Euthanasie is op zichzelf in de geneeskunde al een moeilijk punt.
Zelfmoord plegen in een gevangenis gaat niet zo makkelijk.
Alle gevaarlijke voorwerpen in een cel zijn daar weggehaalt.
Omdat je geen zelfmoord mag plegen in de gevangenis.