http://www.depers.nl/buitenland/291512/ ... chool.html
Waar gaat dit toch in hemelsnaam naartoe? Waar ben je tegenwoordig nog veilig?

Ik kan het gewoon niet bevatten.. wat bezield die mensen..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PlukenKrul schreef:Wat een onzin kimmie_girl.... ontzettend veel mensen spelen zulke spellen. Aanleiding is eerder die 18 wapens die z'n vader had en de wekelijkse uitjes naar de schietbaan.
Kimmie_girl schreef:Ik bedoel ook niet te zeggen dat het alleen door de spelletjes komt. Ik bedoel er mee te zeggen dat zulke spelletjes echt wel een aanstichting mede voor kan zorgen. En wat ik persoonlijk vind is mijn mening. Mijn mening is dus ook dat zulke spellen een hoop agressie bij bepaalde personen naar boven kan halen.
En dat het een aanleiding van zulke bizarre dingen kunnen zijn.
Citaat:'Depressieve schutter Winnenden kondigde daad aan'
Uitgegeven: 12 maart 2009 13:10
Laatst gewijzigd: 12 maart 2009 14:08
WAIBLINGEN - De schutter die woensdag een bloedbad aanrichtte op een school in Winnenden bij Stuttgart zou zijn daad op internet hebben aangekondigd.
De 17-jarige Tim Kretschmer was vorig jaar enige tijd onder psychiatrische behandeling wegens depressies. Dat zei de minister van Binnenlandse Zaken van Baden-Württemberg, Herbert Rech, donderdag op een persconferentie.
De minister citeerde Kretschmer. "Ik meen het serieus, Bernd, ik heb wapens hier en ik ga morgen vroeg naar mijn oude school en maar eens op niveau grillen", zou hij in de nacht van dinsdag op woensdag hebben geschreven, aldus de minister.
"Let op de naam Winnenden, jullie horen morgen over mij", schreef de chatter die volgens de onderzoekers Kretschmer moet zijn geweest.
Bernd is een 16-jarige jongen in Beieren. Hij toonde de vreemde conversatie aan zijn vader nadat hij over de schietpartij in Winnenden had gehoord. "oliebol Bernd, ik heb er genoeg van, ik heb genoeg van dit rotleven. Altijd hetzelfde. De mensen lachen me uit. Niemand erkent mijn capaciteiten. Ik ben serieus Bernd."
© ANP/NU.nl