Schietpartij in Duitsland..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Figo88

Schietpartij in Duitsland..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 15:09

Faruba

Re: Schietpartij in Duitsland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:12

Vreselijk!!!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:18

Ik hoorde het vanmorgen op de radio...
Onvoorstelbaar..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:35

Dit soort dingen gebeuren helaas al tientallen jaren, overal te wereld. Zoek maar eens met Google waarop het nummer 'I don't like Mondays' van de Boomtown Rats geïnspireerd is.

Neemt niet weg dat iedere schietpartij er eentje te veel is. Ben heel benieuwd hoe die jongen tot deze gruwelijke daad is gekomen, maar hij is dood, dus het kan hem niet meer gevraagd worden.

Ik vond deze fotoreportage op internet, was even bang dat het nogal sensatiegericht zou zijn maar het valt mee.

http://www.spiegel.de/fotostrecke/fotos ... 40529.html

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:40

Wat een drama weer... En waarom?? Het wordt een stuk moeilijker om er nu nog achter te komen denk ik.

__Tetske__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:04

Ik heb er geen woorden voor!!!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:02

Jakker... :\ En ondanks dat het best vaak gebeurd, heb ik toch weer met open mond van verbazing het nieuwsbericht zitten lezen. Ook op de radio was er in het nieuws genoeg over te doen. Gedurende de dag liep het aantal doden ook nog steeds op. Verschrikkelijk, maar helaas zullen we waarschijnlijk nooit weten wat die jongen bezielde.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:15

Verschrikkelijk....
Wat die jongen bezielde, dat komt niemand ooit nog te weten... :n

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 22:46

Wat die jongen bezielde zullen we waarschijnlijk nooit echt achterkomen...
Wel onwijs vreselijk. Allemaal onschuldige mensen..behalve die jongen zelf dan!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:02

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:07

Ik vind dat van kimmie_girl wat overdreven, ik speel ook veel schietspelletjes (en spellen in die richting) maar ik denk er niet aan om even mijn school af te slachten.

Die had gewoon ergens een dikke kronkel in z'n kop.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:16

Tuurlijk bijzulke mensen zit er ook iets niet goed in hun hoofd.
Maar ik denk dat voornamelijk ook door zulk soort spelletjes best een aanstichting kunnen zijn!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:18

'Dat soort mensen' hoeft niet eens een aanleiding te hebben om zulk gedrag te vertonen. Dan moet je ze weghouden bij alle mogelijke prikkels, want weet jij veel hoe zij iets totaal onschuldigs interpreteren? Het kan best zijn dat ze denken een opdracht te krijgen van een pluche beest of 'gewoon' stemmen horen.
Laatst bijgewerkt door Karin op 12-03-09 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:19

Wat een onzin kimmie_girl.... ontzettend veel mensen spelen zulke spellen. Aanleiding is eerder die 18 wapens die z'n vader had en de wekelijkse uitjes naar de schietbaan.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:23

PlukenKrul schreef:
Wat een onzin kimmie_girl.... ontzettend veel mensen spelen zulke spellen. Aanleiding is eerder die 18 wapens die z'n vader had en de wekelijkse uitjes naar de schietbaan.

Dan kun je eigenlijk niet meer veilig over straat! En dan moet ik ook oppassen thuis, want mijn jongste stiefbroertje speelt ook zulke spelletjes! Dit kan nooit alleen door spelletjes komen! Komen zo veel dingen bij kijken, die wij misschien niet eens kunnen/willen begrijpen. Neemt niet weg dat het echt verschrikkelijk is wat hij gedaan heeft! En 18!! wapens?! Dat is echt niet normaal !

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:38

Ik bedoel ook niet te zeggen dat het alleen door de spelletjes komt. Ik bedoel er mee te zeggen dat zulke spelletjes echt wel een aanstichting mede voor kan zorgen. En wat ik persoonlijk vind is mijn mening. Mijn mening is dus ook dat zulke spellen een hoop agressie bij bepaalde personen naar boven kan halen.
En dat het een aanleiding van zulke bizarre dingen kunnen zijn.

Dat zijn vader 18 wapens in huis heeft is natuurlijk helemaal absurd maar er staat ook bij dat het legaal is/was.
Aan zijn zoon natuurlijk ook het geen om er met zijn tengels vanaf te blijven.
De aanleiding zal daarvoor wel grooter en makkelijker voor hem geweest zijn om aan een wapen te komen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:52

En wat ik bedoel te zeggen is dat het wel zal meevallen met het effect dat zulke spelletjes hebben op het merendeel van de wereldbevolking. Een 'normaal' mens kan fictie en realiteit prima uit elkaar houden. Iemand met een 'kronkel' (om het maar oneerbiedig te zeggen) kan het meest onschuldige al verkeerd interpreteren.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:39

Ja tis echt erg!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:19

Kimmie_girl schreef:
Ik bedoel ook niet te zeggen dat het alleen door de spelletjes komt. Ik bedoel er mee te zeggen dat zulke spelletjes echt wel een aanstichting mede voor kan zorgen. En wat ik persoonlijk vind is mijn mening. Mijn mening is dus ook dat zulke spellen een hoop agressie bij bepaalde personen naar boven kan halen.
En dat het een aanleiding van zulke bizarre dingen kunnen zijn.

Het kan er wel mee te maken hebben! Maar ik geloof zeer zeker niet dat een spelletje een aanleiding kan geven tot zo iets ergs! Hier spelen meer factoren in mee, dan alleen een geweldadig spelletje..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:33

http://www.nu.nl/algemeen/1931468/depre ... d-aan.html

Citaat:
'Depressieve schutter Winnenden kondigde daad aan'
Uitgegeven: 12 maart 2009 13:10
Laatst gewijzigd: 12 maart 2009 14:08

WAIBLINGEN - De schutter die woensdag een bloedbad aanrichtte op een school in Winnenden bij Stuttgart zou zijn daad op internet hebben aangekondigd.

De 17-jarige Tim Kretschmer was vorig jaar enige tijd onder psychiatrische behandeling wegens depressies. Dat zei de minister van Binnenlandse Zaken van Baden-Württemberg, Herbert Rech, donderdag op een persconferentie.

De minister citeerde Kretschmer. "Ik meen het serieus, Bernd, ik heb wapens hier en ik ga morgen vroeg naar mijn oude school en maar eens op niveau grillen", zou hij in de nacht van dinsdag op woensdag hebben geschreven, aldus de minister.

"Let op de naam Winnenden, jullie horen morgen over mij", schreef de chatter die volgens de onderzoekers Kretschmer moet zijn geweest.

Bernd is een 16-jarige jongen in Beieren. Hij toonde de vreemde conversatie aan zijn vader nadat hij over de schietpartij in Winnenden had gehoord. "oliebol Bernd, ik heb er genoeg van, ik heb genoeg van dit rotleven. Altijd hetzelfde. De mensen lachen me uit. Niemand erkent mijn capaciteiten. Ik ben serieus Bernd."

© ANP/NU.nl

Die Bernd moet zich gisteren rot geschrokken zijn. Want hoe serieus moet je zo'n dreiging nemen? Je gaat er toch niet van uit dat een leeftijdsgenoot (die je misschien zelfs alleen via internet kent) daadwerkelijk datgene gaat uitvoeren waar hij mee dreigt?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:46

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:01

Het is weer zo'n onbegrijpelijke daad. Dat is misschien nog het ergste aan de hele zaak, dat de dader zelfmoord heeft gepleegd. Nu gaan de nabestaanden van de slachtoffers nooit het sluitend antwoord krijgen op de vraag 'waarom?'. Het brengt de slachtoffers niet terug, maar ik denk dat het antwoord toch een vorm van 'rust' zou hebben gegeven.

Ik kan niet geloven dat iemand die tot zoiets in staat is, nog gezond in zijn hoofd is. Ik vraag me altijd af wat zo'n persoon denkt, hoe zo'n persoon denkt dat de wereld over hem denkt, hoe het zo ver is gekomen dat hij tot zoiets in staat is...en het ergste is, dat het wel eens je onopvallende stille buurjongen kan zijn die achter gesloten deuren zo'n trieste daad voorbereid.

Verder vind ik het ontzettend triest voor de ouders ook. Zij zullen dit nooit gewild hebben, maar ze moeten wel onderduiken. Ze zullen het zeker hard te verduren krijgen, maar ze zijn evengrote slachtoffers als de rest.

En geweldadige videospelletjes...een aantal jaren geleden heb ik er op school heel wat rond gezien. De eindconclusie was dat het niet bewezen is dat deze spelletjes een negatief effect hebben. Er hangen zoveel factoren vanaf: leeftijd, geslacht, thuissituatie, culturele achtergrond, je eigen psychologische drempel(de ene wordt al woedend als je hem sukkel noemt, terwijl de andere het je nog vergeeft als je hem in elkaar slaat) etc....

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 13:47

Woorden schieten te kort!

Vreselijk voor alle mensen die er direct en in-direct mee te maken hebben of hebben gehad.

Als ik er goed overnadenk, ben je dus niet zomaar meer overal veilig. Overal kunnen mensen met een soort gelijke afwijking zomaar opduiken.
Ik vind het eigenlijk best een angstig idee. Gelukkig sta ik er niet elke dag bij stil.

Volgens mij is wel degelijk aangetoond dat het spelen van (uitermate) geweldadige spelletjes en films wel degelijk een grote rol spelen bij agressie en agressieve handelen.

In spelletjes met name wordt een persoon immers beloond voor geweldadig gedrag. Daarbij kunnen natuurlijk ook andere factoren een rol spelen.

De vraag blijft natuurlijk een heet hangijzer, het is erg moeilijk om dit soort vormen van geweld tegen te kunnen gaan denk ik. Misschien dat een pasjes systeem wat geopperd wordt nog niet zo gek is.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 01:29

Er wordt idd al dagen in de media over (bijna) niks anders gesproken dan het drama in Winnenden :\ .
Zelfs bij mijn zoon op school werd er door de leraren met de kinderen over gesproken. Je merkt dat zeker de jongere kinderen er flink van onder de indruk zijn.
Het is iig een hele trieste gebeurenis ;( ..
(Karin, "der Spiegel" is hier een van de meest serieuse tijdschriften die zich meestal voor 99% van sensatie distancieren.)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 11:47

Weet je wat ik nog triester vind? Dat er mensen zijn die het blijkbaar grappig vinden om andere scholen bang te maken en hun een telefoontje te doen dat er iets ergs gaat gebeuren. Zo moest er in Duitsland en Antwerpen gisteren een school dichtblijven vanwege zo'n telefoontje.

Echt, bah :r :r . Hoe ziek ben je dan.