Meisje van 14 gemarteld door de ouders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sieppus

Meisje van 14 gemarteld door de ouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 17:53

Gisteren stonden de 34-jarige moeder J.P. en de 39-jarige stiefvader P.O. van een 14-jarig meisje terecht in de rechtszaal in Groningen. Onder meer voor poging tot moord. Beide verdachten bekennen de aantijgingen, maar beschuldigen elkaar.

Het 14-jarige meisje werd meerdere malen opgesloten in een diepvrieskist, werd overgoten met kokend water en kreeg stroomstoten toegediend, terwijl ze vastgebonden op tafel lag. Ondanks signalen dat het niet goed ging met het gezin en de vele hulpverlening werd het meisje afgelopen zomer ernstig mishandeld.

Vooral in het weekend, als de hulpverlening niet kwam, gebruikten moeder en stiefvader drugs. Eten was er niet en de moeder huilde vooral en riep dat ze nooit meer iets met P. te maken wilde hebben. Desondanks beweert P. in de gevangenis 182 brieven van haar te hebben ontvangen.

De details van de martelingen zijn gruwelijk. De moeder hoorde het meisje schreeuwen vanuit de diepvries, maar deed niets. Als de stoppen doorsloegen tijdens de stroomstoten verwisselde J. de stoppen en prikte hij de draden opnieuw in het lichaam van het meisje. Ze werd regelmatig opgesloten in het rommelhok en moest zelfs haar eigen ontlasting en braaksel eten.

Beide verdachten hebben een achtergrond van mishandeling en verwaarlozing van kinderen. Deskundigen adviseren tbs met voorwaarden op te leggen, de zaak gaat in april verder.

Bron: Parool

Weer eens een een grote blunder voor Jeugdzorg!!!!

Bnienke

Re: Meisje van 14 gemarteld door de ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:55

gadver, dit is echt misselijkmakend om te lezen. Dat meisje moet echt door een hel gegaan zijn, hopelijk kan ze ooit nog weer een redelijk normaal leven leiden en mensen gaan vertrouwen!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:56

Wat verschrikkelijk zeg, echt om te huilen. Dat meisje is verpest voor de rest van haar leven.
Hoop dat er een hele goede gepaste straf uitkomt voor die gestoorde mensen!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Gadverdamme! Hier kan ik verder niks over zeggen op dit moment.

Charaz

Ja zo kan je jeugdzorg overal de schuld wel van geven, die mensen hebben geblunderd als ouders.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:57

Maar als bekend is dat ze al vaker kinderen mishandeld hebben is het imo ook de schuld van jeigdzorg.

Edit;
Sieppus schreef:
Beide verdachten hebben een achtergrond van mishandeling en verwaarlozing van kinderen.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 27-01-09 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

angelabailey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:58

Vind het echt verschrikkelijk. Op het nieuws was ook dat ze ook haar eigen uitwerpselen moest opeten.
Van mij mogen die moeder en stiefvader voor de rest van hun leven de gevangenis in.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 17:59

Charaz schreef:
Ja zo kan je jeugdzorg overal de schuld wel van geven, die mensen hebben geblunderd als ouders.

het is de zoveelste zaak van mensen die onder jeugdzorg vallen... en dat er gefaalt is.
Neemt niet weg dat de ouders niet eens kindwaardig zijn!!! Daar geef ik je gelijk in.

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:00

Sieppus schreef:
Weer eens een een grote blunder voor Jeugdzorg!!!!

Kan op de stapel :+
Afschuwlijk natuurlijk. Dat zoiets nog kan gebeuren in Nederland...

s6801881

Dit is niet zomaar een blunder van jeugdzorg te noemen, daarvoor moet je precies weten hoe de hulpverlening gedurende de situatie in elkaar stak. Wel is het een afschuwelijk drama, waar dat meisje voor de rest van haar leven hinder van zal ondervinden. Ik hoop dat de beide ouders een passende straf krijgen.

liannes

arme meid.

ik ga niet mee in de discussie, dan gaat het weer over welles nietes, maar rara vaak is het te laat, voordat er ingegrepen wordt!!

MarjonTampon

Re: Meisje van 14 gemarteld door de ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:01

Wat mij betreft hebben die ouders hun rechten als mens verspeeld. Ze mogen ze van mij gewoon opruimen. Dat arme meisje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:02

ik zag het vanmorgen op HvNL.. verschrikkelijk, ik snap echt hoe iemand zoiets kan doen, en hoe je dat als moeder toe kan laten :n vreselijk..
op HvNL zeiden ze dat er al 3 kinderen bij ze uit huis geplaatst zijn.

pruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:03

In Belgie zijn er net een paar ouders( moeder en stief vader ) veroordeelt tot 30 jaar wegens mishandeling, verwaarlozing en moord op hun minderjarige zoon deze leed aan een vorm van autisme.t' kan niet lang genoeg zijn.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:04

Arme meid inderdaad! :(:) Afschuwelijk! Snap niet dat iemand een kind (überhaupt iemand) zoiets kan aandoen!

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:05

dees_daan schreef:
ik zag het vanmorgen op HvNL.. verschrikkelijk, ik snap echt hoe iemand zoiets kan doen, en hoe je dat als moeder toe kan laten :n vreselijk..

Dan snap ik niet goed waarom niet meteen alle kinderen uit huis zijn geplaatst?! :\

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:06

Arm arm meisje.. Zij heeft levenslang en dat is van haar 'ouders' nog maar af te wachten.
Verschrikkelijk wat een monsters :r :n

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:06

He bah, krijg er kippenvel van.
Arme meid! Jeetje zeg, weet ff niet wat ik moet zeggen!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:07

Idd geestelijke en lichamelijke mishandeling is laag bij de gronds. Dit is gewoon belachelijk. Die ouders moet je ook martelen, laat ze ook maar hun eigen uitwerpselen eten. Zelfde terug doen als wat ze haar aangedaan hebben.
En wel degelijk een blunder van jeugdzorg die met het ene geval te lang wachten en met het andere te snel ingrijpen.
van deze ouders waren al drie kinderen uit huis geplaatst waarom de vierde niet vraag je je dan af.

dat meisje draagt dit haar leven lang mee en blijft getraumatiseerd erg gewoon in en in triest.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 18:08

Joonsel schreef:
dees_daan schreef:

Dan snap ik niet goed waarom niet meteen alle kinderen uit huis zijn geplaatst?! :\

Er is zo vaak iets niet te begrijpen. Ik snap niet dat er eens een goeie reorganisatie komt en degene die falen gewoon netjes hun ontslag krijgen en er mensen aangenomen worden die dan ook daadwerkelijk kennis van zaken hebben en een goed inzicht in dit soort situaties.
Vind het ook erg jammer dat er alleen slechte zaken naar buiten gebracht worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:08

Joonsel schreef:
dees_daan schreef:

dat snapte ik ook niet helemaal.. misschien is het nadat die 3 uit huis geplaatst zijn begonnen? die stiefvader zou gezegd hebben dat ze elk weekend verpestte dus het zou best kunnen dat het mishandelen daarna pas is begonnen..

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:09

Oh wat verschrikkelijk, dat arme meisje. :(
Kan me niet voorstellen dat je als ouders zo met je kind omgaat.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:11

Ik neem aan dat dit dan hun eigen kinderen zijn?
Steriliseren die handel, gadverdamme. _-:(
Mensen van tegenwoordig sporen niet helemaal meer.

Ik zit zelf ook in de jeugdzorg (zit nu op kamertraining, en heb hiervoor op een internaat gezeten)
En ik vind ze nogal krom.
Een meisje bbij mij op de groep heeft een broer, en door de lange wachtlijsten hebben ze hem maar in de jeugdgevangenis geplaatst. Hij wordt presies hetzelfde behandeld als de rest, ofwel enkelband om als hij op verlof gaat etc.

Ik vind het ook raar dat jeugdzorg er dan niks van weet, anders hadden ze dat kind allang uit hyis moeten plaatsen.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:14

Hoe kun je dit je eigen dochter aandoen,echt gruwelijk!
Hoop dat ze levenslang worden opgesloten en dat het meisje
in een lief pleeg gezin komt waar ze veel liefde en aandacht gaat krijgen en haar vertrouwen weer kan opbouwen in volwassen mensen want dat zal ook wel ver weg zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:14

het waren haar moeder en stiefvader kiwi1990.