Peter R de Vries aangevallen in auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Peter R de Vries aangevallen in auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 00:24

http://www.nu.nl/algemeen/1905249/peter ... -auto.html

Citaat:
Tv-programmamaker Peter R. de Vries is zaterdag gewond geraakt toen hij in zijn auto werd aangevallen door Steve Brown, een voormalig drugshandelaar met wie hij al jaren overhoop ligt. De Vries heeft dat zaterdag laten weten.

De Vries werd aangevallen toen hij bij de RAI in Amsterdam voor een stoplicht stond. Brown trok volgens de misdaadverslaggever het portier plotseling open en begon te slaan en te schoppen. De tv-presentator kon zich nauwelijks verweren omdat hij vastzat in zijn veiligheidsgordel.

Omstanders wisten De Vries uiteindelijk te ontzetten. Brown ging er vandoor. Peter R. de Vries doet aangifte van mishandeling. Hij liep onder meer een snijwond aan zijn kaak op. Hij verklaarde ''verbijsterd'' te zijn en sprak van ''gekkenwerk''.

Minachtige gebaren

Volgens Brown is juist De Vries begonnen. De presentator maakte in zijn auto ''minachtige gebaren'' naar Brown.

''Hierop liep ik naar zijn auto. Hij wachtte tot ik vlak bij hem was en gooide toen kennelijk met opzet de deur van zijn auto in mijn gezicht. Ik heb daar een wond aan overgehouden boven mijn oog'', schrijft Brown op zijn weblog. Volgens hem was er ook nog een bodyguard van De Vries aanwezig die hem bedreigde.

Arrestatie

De politie zal de zaak onderzoeken zodra de aangifte binnen is, liet een woordvoerster weten. Dit houdt in dat zij Brown zal horen. In eerste instantie zal hij een uitnodiging krijgen naar een politiebureau te komen.

Doet hij dat niet, dan zal de politie hem moeten halen. Om hem ook daadwerkelijk aan te houden, is toestemming nodig van justitie. Als er al een arrestatie komt, zal die dus niet op hele korte termijn plaatsvinden.

Beelden

In 2007 was er al een vechtpartij tussen Steve Brown en Peter R. De Vries voor de deur van De Melkweg in Amsterdam bij de Avond van het Spannende Boek waar De Vries zou spreken.

CampusTV volgde toen Steve Brown voor een reportage en heeft beelden van die kloppartij. Brown heeft het op De Vries gemunt sinds hij in een uitzending van het misdaadprogramma op de korrel werd genomen in een item met de verborgen camera. Overigens raakten De Vries en Brown ook toen met elkaar in gevecht.

Jeetje :\ Het zal je maar gebeuren.
Hij heeft wel een riskant beroep maar goed, dat mag nog niet betekenen dat mensen je zomaar aanvallen. Ik ben benieuwd wat dit voor gevolgen gaat hebben..
Laatst bijgewerkt door Ann op 25-01-09 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Directe link toegevoegd.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:16

Tja, dat zat eraan te komen dat dat een keer zou gebeuren...
Wil niet zeggen dat hij het verdiend maar eerlijk is eerlijk: hij heeft wel veel vijanden ;)

Dobel

Re: Peter R de Vries aangevallen in auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:20

tsja het was wel een keer te verwachten he?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:25

Ja daar kon je op wachten, ik hoop dat hij hem goed hard geraakt heeft.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:20

sporter schreef:

bedoel je de Vries, de man, of de man - de Vries?

het kon idd wel een keer gebeuren, maar het blijft fout.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:22

sporter schreef:

Dat hoeft toch niet beiden moeten niet geraakt zijn.
En spijtig ook dat zo een aanval normaal word.

Moet goed schrikken zijn geweest hopelijk houd hij er niks aan over. Wist niet dat de vries een bodyguard had :=

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:26

passieX schreef:
sporter schreef:

bedoel je de Vries, de man, of de man - de Vries?

het kon idd wel een keer gebeuren, maar het blijft fout.

Ik bedoel de Vries.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:32

Ach ja wie geloof je.. Ik weet het niet..
Zat er aan te komen dat iemand ooit hem eens zou pakken..
Hopelijk voor hem de laatste x dan...

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:35

sporter schreef:

haha zeker weten, ik vind die de Vries zo een misselijke man...

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:40

Bah, jullie zijn zelf net zo misselijk als jullie dat een ander toewensen :n erg spijtig dat zoiets tegenwoordig normaal wordt gevonden.

Ik vind dat de Vries interessante onderwerpen aanhaalt. Wellicht niet altijd op de goede manier, maar hij doet het tenminste. En ja, hij heeft daardoor veel vijanden helaas. Het is al vaker tot knokken gekomen met Brown, en het zat er ook aan te komen dat dat vaker zou gebeuren.. evengoed jammer :n

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:40

Citaat:
De losse handjes van Steve Brown Van een onzer verslaggevers

Twingly blog zoekenJouw blog hier

AMSTERDAM - De zelfbenoemde 'drugsbaron' Steve Brown vecht zijn vete met zijn aartsrivaal misdaadverslaggever Peter R. de Vries al jaren op straat uit. Daarbij vielen al vaker rake klappen.

In 2007 had Brown het al eeder aan de stok met De Vries
Bij de viering van de 'Avond van het Spannende Boek', juni 2007, viel Steve Brown de televisiemaker aan voor de ingang van De Melkweg in Amsterdam. Brown begon de misdaadverslaggever te schoppen en uit te schelden. In september 1998 was het ook raak, althans de klappen die Brown toen uitdeelde, waren voor De Vries bedoeld. Per vergissing bedreigde Brown toen een cameraploeg van toenmalige SBS6-coryfee Willibrord Frequin op de stoep van de Nederlandse Vereniging van Journalisten in Amsterdam.

Frequin stond er in een geblindeerde auto met zijn cameraploeg voor de deur te filmen toen Brown naar buiten kwam. Om zijn woorden kracht bij te zetten zou Brown hebben gedreigd met een neppistool en de programmaleider daarmee hebben geslagen.

Brown introduceerde naar eigen zeggen ooit de xtc-pil in Nederland. Op 25-jarige leeftijd stond hij mede aan het hoofd van de Happy Family, een gesubsidieerde jongerenorganisatie die tien jaar lang miljoenen verdiende aan de verkoop van softdrugs. Daarna raakt Brown verstrikt in de drugsmaffia. Zijn 'partners in crime' Tony Hijzelendoorn en Ron Ondunk werden geliquideerd. Mede dankzij de verklaringen van Brown werd oud-politieman Martin H. tot twintig jaar veroordeeld wegens de moorden op Klaas Bruinsma en Tony Hijzelendoorn.

De vete met Peter R. de Vries ontstond toen de misdaadverslaggever Brown dertien jaar geleden in een tv-uitzending ontmaskerde. Brown beschreef zijn criminele avonturen vol trots in zijn biografie 'Drugsbaron in Spijkerbroek'.

Dit stond op telegraaf!

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:42

Ben benieuwd, maar ik vrees dat ons hopeloze rechtsysteem :( (waarvan Brown goed op de hoogte is) Brown niets kan maken.
Ik hoop (bijna tegen beter weten in) dat dit verhaal voor Brown toch een staartje krijgt alleen al als signaal naar andere criminelen, dat dit niet kan :n .

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:43

Yellowfish schreef:
Bah, jullie zijn zelf net zo misselijk als jullie dat een ander toewensen :n erg spijtig dat zoiets tegenwoordig normaal wordt gevonden.

Ik vind dat de Vries interessante onderwerpen aanhaalt. Wellicht niet altijd op de goede manier, maar hij doet het tenminste. En ja, hij heeft daardoor veel vijanden helaas. Het is al vaker tot knokken gekomen met Brown, en het zat er ook aan te komen dat dat vaker zou gebeuren.. evengoed jammer :n

Tjah dat kan zijn. Ik vind het gewoon een misselijke vent. :Y)
En die paar klappen overleeft hij ook wel hoor :z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:07

Oh dus als jij in elkaar geslagen wordt hoeven we ook geen medelijden met je te hebben,want dat overleef je vast wel! :+

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:21

faye schreef:
Oh dus als jij in elkaar geslagen wordt hoeven we ook geen medelijden met je te hebben,want dat overleef je vast wel! :+

hahaha kom kom dat in elkaar geslagen zou wel mee vallen. Maar nee als ik een paar klappen krijg hoef je geen medelijden met me te hebben ;) en al helemaal niet als ik dat soort werk doe en er bakken geld mee verdien.

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:38

ik vind het een beetje raar dat er gezegd word tja dat kan je verwachten!! beetje rare opmerkingen we leven nog steeds in een land met vrij heid van menings uiting ook is dat hier nog ver te zoeken (vb Geert Wilders) omdat Peter achter bepaadde feiten en onderzoeken uit gaat en daarbij idd de onderwereld en pedofielen en ander gespuis aan pakt hoeft hij nog niet aangepakt te worden omdat dat de waarheid is.
Waar gaan we heen in dit land . Peter durft tenminste nog om dit gespuis aan te pakken wij kijken al weg als er iemand berooft word op straat of als er een paar jongens een andere jongen in elkaar slaat! Peter doet dat wel en dan vraagt ie erom!! Dit slaat echt nergens op waren er maar meer zoals hij dan zag de wereld er een stuk beter uit!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:47

Het was wel te verwachten ja, wat dat betreft valt het gelukkig mee.
Hij doet goed werk, dat is zeker en dat vette salaris mag imo ook wel met het risico dat hij neemt.
Neemt niet weg dat ik hem zo nu en dan wat arrogant vind, maargoed dat weegt niet op tegen het goede werk dat hij doet.

Chevano: Het was ook te verwachten, die vrijheid van meningsuiting is niet zo als het lijkt en dat weet Peter ook dondersgoed.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 26-01-09 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 14:50

Ik vind het niet netjes om het iemand toe te wensen.
Hij neemt imo een groot risico met het werk dat hij doet, en dat doet hij zeker niet onverdienstelijk. Mede dankzij hem lopen er weer wat criminelen zoals moordenaars en pedofielen minder over straat.
Ik snap sommige reacties hier dan ook helemaal niet :n
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 26-01-09 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:52

Ik was er altijd al bang voor dat zoiets zou gaan gebeuren. Gelukkig is het met een sisser afgelopen.

Sommige van jullie mogen hem dan wel niet mogen maar vergeet niet dat hij ontzettend goed werk heeft gedaan waardoor mensen hun dierbaren konden begraven, weer thuis kregen en dat de juiste mensen gestraft werden. wat wellicht niet gebeurd was als hij er niet achteraan was gegaan en het steeds maar weer actueel hield.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:53

Tuurlijk was het te verwachten, maar ik vind het niet kunnen.
Je hoort je poten thuis te houden :o
Ik vind het juist knap dat de Vries dit werkt durft te doen.
Hij is een bijtertje en krijgt dingen gedaan die de politie anders niet gedaan zou krijgen.
Dus petje af voor die man.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:56

Ik vind het dapper van hem dat hij zo doet. Hij bestrijdt juist de misdaad en dat is juist goed, of die Brown nou onschuldig is of niet. Ik vind dat mensen zich hier er niet mee moeten bemoeien dat het een misselijke man is, want je ként hem niet eens echt en ik ook niet dus laten we ons daarover maar koest houden. ;)

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:00

Ik dacht altijd dat De Vries toch voor de medemens opkwam, moorden probeert op te lossen en meer van dit soort zaken.. mensen die achter de tralies behoren, daar ook te krijgen...

Ik kan niet anders dan respect hebben voor deze man, hoor, ook al komt ie soms wat arrogant over.. en doet hij het op zijn eigen manier..

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:01

Tja die Steve Brown zal ook wel denken, nu ik toch als crimineel ben bestempeld kan ik m ook nog ff terug pakken.
Ach, dan is Peter voorlopig ff niet op tv,huhrayzown ramp is dat nou ook weer niet.
Hoe banketstaaf het ook voor hem is, toen ik het gisteren hoorde van een vriend van mij kwam ik echt niet meer bij. :D Dacht namelijk eerst dat het nep was ofzo om weer eens in de media te komen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:06

Tsja, ik vind dat hij erom vraagt.

Vergeet niet dat hij ook bij mensen voor de deur gaat staan en hen lastigvalt, zelfs nadat ze hun celstraf al uitgezeten hebben. Hij is een burger, en heeft net zo min het recht om mensen lastig te vallen als dat jij en ik dat hebben. Hij verdient er tonnen met geld mee. Het is net zoiets als een worstelaar zijn, en wel de roem willen, maar niet willen dat iemand je pijn doet, het komt met het beroep.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:12

Hoe kan je nu vragen om aangevallen te worden, jeetje ik snap echt niet hoe mensen hierover zo kunnen denken. En dan vraag je af waarom het denkbeeld in de maatschapij zo verkeerd is.
En natuurlijk is het oog om oog denkbeeld aanwezig, hij valt ook mensen lastig, dus mag iemand anders het ook doen. :Z

En wat heeft dat nu met geld te maken, iemand die veel verdiend mag aangevallen worden.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 26-01-09 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt