Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fitch schreef:Inderdaad, geen geld voor wat te eten (eigenlijk vonden ze 't gewoon te veel gedoe, dat kerstdiner, toch?) en je zag ook die shot van dat verotte kinderstoeltje met afbladderend plastic, maar wel geld voor een überduur aquarium met standaard en al, en sigaretten. Dan vraag ik me toch af waar die mensen hun prioriteiten hebben...
Betteke schreef:Fitch schreef:Inderdaad, geen geld voor wat te eten (eigenlijk vonden ze 't gewoon te veel gedoe, dat kerstdiner, toch?) en je zag ook die shot van dat verotte kinderstoeltje met afbladderend plastic, maar wel geld voor een überduur aquarium met standaard en al, en sigaretten. Dan vraag ik me toch af waar die mensen hun prioriteiten hebben...
Mijn idee, en erg veel pit zat er niet in die moeder van Kyra (de vader was trouwens ook niet echt Snelle Jelle). Voor de kinderen is het erg triest, helaas heb je je ouders niet voor het uitkiezen.
Maar deze mensen kregen ook iemand over de vloer om de opvoeding te begeleiden, dat heeft toch helemaal niks met je inkomen te maken?
KiWiKo schreef:voor een leven in de bijstand kies je............... punt!
tamary schreef:KiWiKo schreef:voor een leven in de bijstand kies je............... punt!
Niet helemaal waar.
Rottig ongeluk (en nu permanente naweeën contusio cerebri), baas werkt je eruit (makkelijk onder noemer reorganisatie), geen WW, want ziek. Geen ZW, want afspraak met baas was gezond uit dienst (dus zegt UWV u flest de baas) en baas wil niet ziekmelden bij UWV. Wegens asperger wajong aanvraag gedaan (UWV zegt je hebt gewerkt, dus je kan werken en weigert dus wajong uitkering) enig overgebleven vangnet is dan bijstand.
Nu lopen er dus 2 rechtszaken om mij alsnog afgekeurd te krijgen en in de Wajong of Wia te komen.
Na inmiddels ruim 1,5 jaar geen werk en bijbehorende stress ellende vraag ik mij af hoe ik eigenlijk dik 6 jaar bij 1 baas heb kunnen volhouden (en eigenlijk ging dat ook niet huis puinhoop en 2x RSI, blijkt ook fybromyalgie te zijn).
KiWiKo schreef:voor een leven in de bijstand kies je............... punt!
Rock schreef:Tja Janne, ook de pil kost geld. Is geen excuus hoor, maar zo zal er waarschijnlijk wel gedacht worden...
Wij zitten financieel ook niet echt lekker, maar we hebben nog een (aftandse) auto en televisie, internetverbinding, dus eigenlijk mogen we niet klagen.
Wij zitten nét boven de ondergrens van modaal inkomen, en daardoor worden we erg gekort op subsidies, waardoor we erg weinig te besteden hebben.
Geen vakanties, en elk dubbeltje wordt omgekeerd.
We gaan er wel uitkomen. Hopelijk vinden we binnen niet al te lange tijd een goedkopere huurwoning, en komend schooljaar start ik met mijn opleiding zodat we hopelijk over vijf jaar twee inkomens hebben in plaats van een.
Ik vind het erg vervelend voor kinderen als hun ouders alleen maar niks willen doen...
Onze kinderen merken als het goed is niets van de geldzorgen die we zo nu en dan hebben...
Rock schreef:Onze financiële situatie is in het verleden iets beter geweest. Verder zijn er heel veel emotionele redenen voor geweest. Kan er heel lang over uitwijden, maar dat is denk ik niet echt nuttig voor de discussie.
We kunnen onze kinderen gelukkig vanalles bieden, alleen verre vakanties zitten er niet in. Ze gaan gewoon op zwemles, en als ze hun diploma hebben mogen ze een andere hobby kiezen. Wel maar ééntje, en niet drie zoals ik vroeger als enig kind van twee fulltime werkende ouders had.
Komende zomer hebben we twee weken gereserveerd waarin mijn man vrij neemt. Als we geld hebben pakken we de auto in en rijden we tot waar de zon schijnt en slaan we daar onze tent op.
Ik zal mijn kinderen nooit laten lijden onder het feit dat wij het financiëel niet al te breed hebben. Desnoods eet ik dan zelf droog brood